Mini: Lilla gumman då. Så synd att hon blir så ledsen när han börjar gråta om han ligger hos henne... För det händer ju så himla ofta att de små liven gråter.
Vi kände också att J kom i kläm så vi varvade att ngn av oss gav henne MASSOR av uppmärksamhet när de små sov, sedan fick hon tyvärr titta väldigt mkt på film när det var matningar och blöjbyten och vi försökte även se till att personer hon kände väldigt väl (mormor, gudmor, nära vänner) kom och tog med henne på utflykter varannan dag - så att hon fick lite saker som var för just henne och inte behöva känna sig undanskuffad. Men det är en svår balansgång.
junis förslag låter mkt bra tycker jag! Vet inte om ni känner att det behövs?
juni: Låter som att du beskrev min J! Hon hade också bara hunnit ta korta pauser från en studsmatta!
Nu har vi fått ärva en studsmatta av mina kusiner men de bor ganska långt bort så den anländer inte förrän det troligen blir höst. Får smyga in dne i garaget så hon inte behöver bli besviken över att inte få hoppa i den förrän till våren.
Synnerligen praktiskt med en morfar som är elektriker. Vi har inga vänner eller familjemedlemmar vi har "nytta av" som relativt nyblivna husägare, bara massa pedagoger/beteendevetare och ekonomer. Jo, mamma är en rysligt effektiv maskrosplockare o kunnig på trädgårdsgrejer (ffa mina rosbuskar). O hennes sambo är pensionerad snickare, dessvärre med hjärtproblem så vi vill bara nyttja honom för rådgivning så han inte åker på en infarkt... Men var är alla elektriker, målare, vvs:are osv?
Pregga: Ja, det är ett underbart gäng här! Eller ja, på sätt o vis är det ju flera gäng då tråden levt så länge. Förstår att det delvis känns som om att allt är på nytt när det gått så många år sedan du väntade din dotter. Det finns även en tråd för de som väntar första barnet - om du vill kika in där lite också.
Jepp, jag är en av 30+trådarnas tvillingmammor. (Apropå det så tycker jag det är väääääääldigt märkligt att det inte blivit ngn mer som väntar/fått tvillingar sedan förra sommaren.)