30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Lider med er med magsjuka - usch, det är min fasa!
Emmli - lycka till imorgon!
Ela - tack för ny tråd - dig kan man lite på
Lider med er med magsjuka - usch, det är min fasa!
Emmli - lycka till imorgon!
Ela - tack för ny tråd - dig kan man lite på
Pyttis, vad duktig du är!
Jag behöver också ta tag i mig själv lite och har i a f den här veckan försökt tänka på vad jag äter och promenerat lite mer. Men eftersom dunderförkylningen ej släppt riktigt vågar jag mig inte på någon direkt träning.
Om en dryg månad skall ju bikinin på när vi åker till Kreta, hmmmm....
Milla - usch vad jobbigt med all magsjuka. Blähhhhhh!
Här har varit en ok natt tycker jag, även om barnen tycker att det är morgon strax efter 5. Lukas somnade om vid 530 och vaknade 615 igen när K kom in efter att ha lekt med sig själv och pratat med pappa en timme.
Har varit ute på en promenad i det underbara vädret och nu vaknar nog L när som helst. Känns som en bra dag än så länge och ikväll är äntligen sambon hemma igen (har varit borta två kvällar).
Här är väl också dåligt med regler. De första ensamma läggningarna med bägge killarna var en mardröm, men man har vant sig, även om det är lite kaos ibland. Oftast är middagen den mest kritiska punkten när man är ensam. Av naturliga skäl har väl mannen varit mer borta eftersom jag fortfarande ammar lite. Sen har han haft mycket med sitt jobb som jag kan svära över.
Jag åker ju till London om tre veckor imorgon, och samtidigt som jag längtar mig blåååå så har jag lite dåligt samvete, är inte det typiskt tjejer. Tycker "synd" om sambon som ska vara ensam med killarna från torsdag em till söndag lunch. Dels har jag haft måååååååånga ensamma kvällar, många ensamma nätter och han har varit i väg i Portugal och spelat golf så det är väl i högsta grad rättvist. Mest känner jag nog för Lukas, är rädd att han kommer vara ledsen, inte förstå varför jag inte är där osv osv. Kommer ha riktig ångest. K vet jag kommer ha det bra, han kommer längta jättemycket efter mig men älskar att vara med pappa.
Jag ammar ju fortfarande ett par tre gånger vid nattning och på natten och jag åker om tre veckor, vad tror ni om det?
Egentligen tror jag att det handlar mest om vana, säg i a f 2 av 3 gånger. Vi får fortsätta öva med välling, men vill egentligen att det skall bli en nattvana heller om han nu skulle börja gilla det helt plötsligt.
Oooops vilket långt egoinlägg
Grattis till Juni Emmli - vilket fint namn!!
Lycka till med dop Moon! Hoppas på lika fint väder som det var i helgen som var.
Skönt att det var som det skulle Björne!
Vi har en syskonvagn, en begagnad Babytravel som vi är jättenöjda med förutom att den har fått punka några gånger. Nu har vi så nära till dagis att K får gå ibland och i vintras åkte han pulka eller snowracer som jag fick dra samtidigt som jag sköt Teutonia singelvagnen med L framför mig. Det är 16 1/2 månad mellan killarna och när man är själv har det inte funnits något alternativ. När vi bägge är hemma brukar L åka teutonia och K får åka sulky.
Grattis Labi Vad kul!
Nej Labi, vad är det jag läser! Stora kramar!
Juni -shit två veckor. Rackarns vad tiden har gått fort. Å andra sidan har ju jag en nyfödd bebis som är 10 månader så tiden går väl väldans snabbt kanske
Ah, Juni då är jag med. Tyckte väl det. Nog för att det var längesen jag var in och tiden går fort men såååå fort.... Sommarlov förstår jag att du längtar till.
Angående foglossning så gick jag nog mot strömmen och hade det faktiskt bättre den andra graviditeten. Då började jag i och för sig med bälte i god tid och var duktig på att använda det (i a f ibland).
Jieeey - innan jag läste allt lite noggrannare trodde jag att det var dags att säga "Grattis" till dig Ela - att nummer tre var på g - smått chockad blev jag nog