• Mandra

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Kusin Knase > Weeee, så ljuvligt.. datum och allt nu!! Snart får du snusa bebis, hihihi. Så avis jag blir.
    Varma kramar och massor med grattis igen. Jösses vilken hektisk vecka. Vilken tur att det är bra saker som sker för då kan man njuta även när man är trött och utpumpad.

• Mandra

Ela > Tack för tråden !

Milla > Krya på magsjukorna. Vad duktig han är din stora lilla plutt.

• Mandra

*vinkar till Björnes*

Hej! och välkommen tillbaka! Så roligt att se dig.

• Mandra

Grattis Tessanu! Vad mysigt att lillebror är här nu {#lang_emotions_heart}

men juni din smygis Hur kunde jag missa att du plussat?? Grattis i massor i alla fall!

• Mandra

Grattis till nya plusare!

siggan > Helt otroligt! Superbra jobbat. Börjar du komma i din gardereob då igen?

• Mandra

labilina > Åh vännen, varm kram. Så ledsamt

Angående febernedsättande så har vi tvärtomproblem mot er ser jag.. Ger jag Vilya suppar så får hon tarmproblem.. hon blir gasig och får ont i 'rumpan' / tarmen.

• Mandra

Ela > Jo, här hemma är det Tyra som är mest på och med mest energi. Tyra som slår eller säger dumma Vilya till sin snälla kloka storasyster som VET att man inte slår eller säger dumma till sin syster.
    Tyra som retas för att få Vilyas uppmärksamhet i hopp om att de ska leka osv.

Tyras senaste är att hon säger Dumma Viljor och tror hon ska komma undan med det för att det inte är helt rätt uttalat *garvar* Två år och allldeles för klurig för sitt eget bästa.
    Sån tur är så går hon att avleda så himla lätt än om man jämför med Vilya när hon var två år som var svår att avleda men alltid 'enklare' att ha att göra med. (kanske för att hon inte hade en stora syster att dyrka och söka uppmärksamhet hos)

Två små trollungar har jag som är totalt olika och fantastiska

• Mandra

Är det någon som har erfarenhet av åksjuka barn? För Tyra blir åksjuk och jag undrar om man kan ge henne postafen? eller vad man gör?

• Mandra

Tack snälla ni för era goda råd.

Jag ska också testa göra lite ingefärste till lilltussan och hiva i henne nu innan vi åker, det tar lite emot att vända henne framåt som 2åring. Men kräkandet är ju ingen höjdare heller för henne.
    usch va svårt.
    På postafenen står det ju 5år, så det törs jag inte ge nä.. innan jag kan prata med bvc.

Jag ska se till att hon är lagom mätt utan laktosprodukter och försöka hålla henne vaken tills vi åker så hon somnar plus lite ingefärste nu innan.

Se om det hjälper

tack igen !

• Mandra

Vill bara tacka er för ytterligare reflektioner och tips ang. åksjuka.

Jag ahr ju fått massor av bra idéer av er att jobba med. {#lang_emotions_sunny}{#lang_emotions_kiss}

Vi är ju beroende av att åka bil, inte för handlandet, det kan vi göra utan barn, men för att vi strandsatt oss i Örebro utan någon familj eller släkt eller ens vänner. Jo, nu har vi ju en del vänner efter ett par år här men familjen är utspridd i borlänge, karlstad, uppsala och stockholm så resa gör vi ju massor.

Till Ela skickar jag en stor kram och en massa energi. Några tröstande ord om att det blir bättre även om det inte känns som det nu, men sömnen blir bättre.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8