• Mandra

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Gladhannapanna skrev 2010-08-11 13:46:50 följande:
    Juni: nu ska du få ett knasigt råd av mig: Singla slant! Inte dför att du ska låta slumpen avgöra utan för att man får en tydlig magkänsla om slanten visade rätt eller fel.
    Haha, cool idé!
  • Mandra
    Piggley Wink skrev 2010-08-11 20:25:16 följande:
    Mandra. Bra tips med för och emotlista, det ska jag fundera på. Grejen är ju att jag inte vill riskera något med ryggen, men inte heller bli sövd så att jag inte kan ta hand om (eller kanske mest NJUTA AV) bebisen... Om jag kunnat få KS men vara vaken så skulle nog det vara det jag helst vill tror jag. Tyvärr verkar det inte vara något alternativ för mig

Pyttis: Det är en toppenidé, men jag ska nog fundera några dagar till innan jag använder den... Jag tycker det uppkommer nya tankar/förutsättningar hela tiden... Ska absolut använda den innan samtalet!

Pregga: Tänk att värkarna gör nytta iaf, de gör ju att du öppnar dig! Jobbig situation med systern, det är ju liksom inte henne du valt att dela livet med

Lena: Skönt att dt gått bra, trist att bli en hök, man blir ju överkänslig till slut och bubbig för något som borde ligga inom gränsen för OK... Kram! Toppen med pottintresse!

Milla: Härligt att han GÅR!!!!!!
    Varför får du inte vara vaken vid ett planerat KS?
  • Mandra
    Piggley Wink skrev 2010-08-11 20:55:04 följande:
    mandra och Milla: Jag kan förmodligen inte få ryggbedövning, och KS utn bedövning (finns det nån annan förresten) är jag inte så sugen på...

Pregga: Jaha, jag var övertygad om att de gör nytta
    Aha.. men då är ju inte det ett allternativ?

Då har du bara två kvar.
    Min väninna som fick akut snitt efter ett långt vaginalt försök som inte gick för bebisen låg i säte och hon hade för smala gångar.
    I alla fall, hon kände sig lite snuvad sådär på första stunden men när hon öppnade ögonen första gången på rummet så såg hon bebis snusandes på pappas bröst, ja båda sov i lugn och ro .. då vart hon lugnad. För första känslan när hon vaknade var panik.. var är mitt barn? lätt snurrig.
    Ändå en ganska fin bild man får framför sig va?
    Skulle det vara ditt val.. snitt och sövd, så kommer du ju ha fördelen att vara inställd på vad som gäller, till skillnad från min väninna som bara fick nya förutsättningar på några minuter och sen sov.

Ja jag har fött båda vaginalt.. första med.. varma duschar, nålar , eda och lustgas.. hehe.. give it to me- mentaliteten ,(och adrenalin sprutor i fickorna på BM ifall jag skulle tuppa av)  Andra trollet med enbart lustgas och då tog hon ändå 10 timmar. Men jag pustade mig igenom det utan problem. Så länge man andas och har en målbild med en bebis i sin famn så funkade det fint.
    Just ja, med Tyra så hade jag näringsdropp för jag kräks ju så hiskeligt av värkarna som kramar min mage. Näringsdroppet var för att med Vilya så kräktes jag ner mig konstant och de envisades med att ge mig blåbärsoppa, kan ju tänka dig hur fräch jag såg ut.. haha
  • Mandra
    Piggley Wink skrev 2010-08-11 21:47:25 följande:
    mandra: Grejen är att efter jag vaknade efter ryggoperationen så var jag halt yr och kräktes så fort jag rörde mig (vände mig i sängen) ett helt dygn, Jag kunde inte ens prata i telefon eller lyssna på ljudbok för det var så stor ansträngning så jag kräktes. Det känns inte riktigt  OK med så lång tid efter förlossningen Hoppas de kan trolla fram en supermetod när jag ska till specmvc. Själva förlossningen har jag ju varit med om en gång så jag tror inte jag skulle känna mig så snuvad på att vara sövd, det är mest dygnet efter jag gärna vill kunna vara med.
    Jag hoppas att de har ett roligt ess i rockärmen åt dig
  • Mandra

pregga > Ojoj, vilken sötnos! STORT Grattis! Nu vart jag sugen på en till, så där får du inte göra hurru

malinkatarina > Oops och hjälp och phu och pfew så skönt att det gick bra

pyttis > men? det lät konstigt, den tiden borde de tänka om om.

• Mandra

Kusin Knase > Yey, jag har ett gäng kläder jag hade tänkt blocka bort  men när jag läste ditt inlägg så gav du mig ett tusen ggr bättre förslag

Föresten alla omföderskor.. jag måste ju berätta hur en van ...errrm.. andragångsföderska (jag) kan lyckas slappna av så hon somnar mellan krystvärkarna. Haha.. jag snarkade Drömmer tom mellan dom.
    Så för dom som inte hade en superlätt förstagång, kan få revanch och få en jättefin och avlappnad andra gång. *pepp pepp*

• Mandra
    Kusin Knase skrev 2010-09-03 22:30:28 följande:
    Braaaaaaaa!! Förresten, skor, gosedjur och andra leksaker behövs också!
    åh så bra, jag har en vän som sa att hon ville skänka deras 3 kartonger mjukdjur till välgörande ändamål. Ska höra om hon har dom kvar.
  • Mandra

Vi lät barnen leka med sprutorna lite med vatten. De drack, de sprutade i handfatet och grejjade och hade sig. Sen gav jag dem saft i sprutan.. ibland så ger jag dom sputan och ibland tar de själva och när det är medicin så brukar det gå riktigt smärtfritt numer på båda trollen men det har hänt att Tyra vägrat (lilla tjejen 2,5år) och fått hålla i henne och gett medicinen. Nu i sommar har jag tagit fram spurtena vid ågra tillfällen när vi ska åka bil (för Tyra är ju åksjuk och då vill vilya också ha för dom vill ju alltid ha det den andra får) och fyllt dom med ingefärsvatten. Detkan ju ta en kvart för det är ju inte mycket i sprutorna men då går det i en deciliter eller två i de små liven. Dom älskar sprutorna när de är sjuka.. då brukar jag vätska upp tjejerna med dom också för det är ett roligt sätt att dricka tycker dom.
    Så i detta hus är de där sprutorna kompisar och oerhört värdefulla

• Mandra

Förlåt att jag frågar men vad är klassiska symptom för äggallergi? om någon orkar dra dom för mig?

• Mandra

Okej, tusen tack för er info. Känner mig betydligt klokare. Får man ont i magen av det?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8