• ominte

Traderatråden nr 16

Kajsan skrev 2010-04-05 21:01:18 följande:
    Nu är jag på stora budarhumöret! Kanske skulle lägga ut lite själv också, men det är ju sååå tråkigt att fota!
    Jag tycker fotandet är KUL! Det är annonsskrivandet som tar kål på mig.. jag dör av tristess
  • ominte
    Jessika82 skrev 2010-04-05 21:18:52 följande:
    jag har betalning max 5dagar efter auktionensslut. den 30mars slutade en auktion och fortfarande inte hört av sig, hur hade ni gjort?
    Maila och påminn imorgon om pengarna inte finns på ditt konto vid lunch. Det har varit 4 helgdagar, glöm inte det!
  • ominte
    Ärta skrev 2010-04-05 21:21:05 följande:
    Nej sånt blir jag förbannad av faktiskt. Och lappen sitter ju på? Har hon satt dit den igen? Skulle dessutom inte handla av någon som är så besatt av utropstecken.
    Fast jag tror att hon bara har kopierat in från någon annan annons och glömt radera det som inte tillhör denna auktion.
  • ominte
    Jessika82 skrev 2010-04-05 21:26:12 följande:
    man kan ju maila och säga att jag sätter in pengarna efter helgen tex jag är inte omöjlig men inte ens ett mail... jag har ibland vänata 10dagar på pengar men då har personen ifråga mailat och förklarat läget..
    Men vad skriver du i vinstmailet? Står det inte att man ska maila när betalning är gjord så mailar ialla fall inte jag..
    Männskan kan ha glömt maila dessutom? Det viktigaste är ju att pengarna kommer in inom 5 (bank)dagar.
  • ominte
    Jessika82 skrev 2010-04-05 21:37:40 följande:
    Jag ska vänta några dagar till... efter det ska jag skicka ett mail där det står att om du inte betalar varan du vunnit så kommer du att få negativt omdömme jag kommer att blockera dig som budgivare på mina auktioner. men det är så tråkigt att jag nu måste sätta ut en ny annons på varan + att jag måste betala den förra annonskostanden...
    Men varför tar du ut det i förskott? Det har ju inte ens gått 5 vardagar sen avslut?
    Imorgon kan du påminna om pengarna inte kommit in vid lunchtid. Köparen kanske varit bortrest under påsken..
  • ominte

Jag hade avslut på mina auktioner förra söndagen. De flesta betalade in på tisdan och jag kom inte iväg till posten förrän på onsdan/torsdan pga at dottern var magsjuk. De kommer inte heller få sina paket förrän imorgon.. hoppas verkligen inte de har så höga förväntningar och börjar skicka mail med hot om negativt omdöme..

• ominte
    Jessika82 skrev 2010-04-05 21:55:24 följande:
    30mars och inte hört ett ljud i från mäniskan fast jag skickat 2vinnar mail.. en känsla jag har ....
    Säg att vinnaren  betalade in efter 2 dagar som Ames skriver. Åkte sen iväg över påsken och har inte kollat datorn. `
    Vad får dig att tro att nåt är fel INNAN det har gått 5 vardagar?
  • ominte
    Mamma till Simon skrev 2010-04-05 22:04:13 följande:
    Då hade jag lagt negativt precis 60dagar efter avslut!
    ja mä
  • ominte
    h80 skrev 2010-04-05 22:05:42 följande:
    Kändes så otrevligt när hon svarade. Själv erbjuder jag alltid återköp eller nått annat om en köpare klagar. Det enda hon hade i auktionsbeksrivningen var ju mycket fint skick.
    Jag brukar inte erbjuda återköp. Det ska vara om det är nt på kläderna som jag har missat iså fall. Men kläder som jag säljer är varken fläckiga eller slitna. Iså fall skriver jag alltid ut det..

Men den här säljaren har uppenbarligen lurat dig som köpare, oavsett vad det hade blivit för slutpris vilket ju hon inte kunde veta innan. Det hade jag påpekat i ett svarsmail till henne och också skrivit att om hon inte kan nå någon form av kompromiss kommer du att överväga att sätta negativt. Eller det kanske är bättre att inte säga det ifall hon får för sig att hämndnegga redan nu.
  • ominte
    MejaKiZnic skrev 2010-04-05 22:09:40 följande:
    Vad heter hon, råkade också nyligen ut för en =(
    Ja, skriv ut dem här i tråden så man kan spärra. HATAR oseriösa köpare och säljare som skiter i sina åtaganden..grr
Svar på tråden Traderatråden nr 16