• ominte

Traderatråden nr 16

x karin76 skrev 2010-04-09 22:13:23 följande:
    Tips till tjej stl 68: www.tradera.com/POP-p-op-BLUS-68--auktion_302...Jättesöt! Vi hade denna i 74, hann tyvärr knappt användas.. Ej min auktion!
    Om du får syn på såna där pop kortbyxor/shorts på tradden, pleeeez kan inte du inboxa?!!
    Jag är verkligen så himla sugen på dem till dottern sen du länkade till dem. I stl 86 eller 92. Hur är de i storleken förresten? Lika stora som övriga pop-kläder?
  • ominte
    x karin76 skrev 2010-04-09 22:17:10 följande:
    Tycker de är normala till rymliga.. De vi hade i 68 räckte nästan till vanlig 74. De jag köpte nu i 86 verkar ganska normala..Har du bytt nick förresten eller är jag snurrig?
    ja det har jag
  • ominte
    Viktorsmamma skrev 2010-04-10 17:08:43 följande:
    Överdragsbyxor strl. 80 från lindex, hela hällor under från 09 marinblåhur mycket kan man få för dem?
    Nya kostar de ju 149 så begagnade skulle jag lägga på ca 60-70 kr
  • ominte
    mage06 skrev 2010-04-10 13:08:07 följande:
    Måste bara säga att jag har också handlat av henne. Det verkar som att hon ofta skriver att plaggen är i nyskick eller inte använda.. Jag väntade i en halv evighet på paket från henne. När det väl kom var det en annan köpares vara... smutsig, beskrevs som nyskick ( kunde inte låta bli att vara lite Sherlock ) Jag tvättade faktiskt av fläckarna innan den riktige köparen fick varan... När jag så fick min rätta vara så var den också skitig. Hon erbjöd att skicka en extra vara och var supertrevlig hela tiden. Men strulig som sagt...
    Men gud. Avskyr såna säljare. Trevligheten uppväger inte att hon ger fel beskrivningar och skickar skitiga plagg Mig har hon inte ens haft mage att svara på mailen. Kanske för att jag vann ett par helt nya skor av henne för 1 kr. Inga jag egentligen känner att jag suktar efter, så det blev ingen större förlust. Men jag avskyr när folk låtsas som det regnar och sen ger hämndneg istället för att ta sitt ansvar.
  • ominte
    x karin76 skrev 2010-04-11 09:33:51 följande:
    Hmm, behöver lite råd. Ska lägga ut några vuxenplagg, varav jag såg på ett att det finns en liten liten prick på ett ställe på en klänning. Har inte sett det tidigare, den är väldigt liten och man tänker inte alls på den pga mönstret, om man inte tittar supernoga/nära.Har tänkt skriva ut det med foto i auktionen så är det ju inga konstigheter, och tipsa om att ev prova med fläckborttagning för det har jag ju inte gjort.Eller ska jag chansa på att behandla den och tvätta en gång till i maskin, plagget blir ju lite grann mer tvättluddigt och det är inte säkert den ens går bort. Vad vinner/förlorar man på..?Är bara rädd för att om jag skriver att "där är en liten prick, har tyvärr inte provat med fläckmedel" så tror folk att jag egentligen redan HAR provat och den helt enkelt inte gick bort, och försöker få plagget sålt ändå. Nu är ju så inte fallet, men det känns som om folk misstänker det, hoppas det framgår hur jag menar.
    Skit i att försöka få bort det och beskriv det i auktionen istället. Skulle jag ha gjort.
  • ominte
    Buttelina skrev 2010-04-11 09:43:36 följande:
    jag hatar när folk sätter samma tid vill jag ninja på två auktioner så går det ju inte jag ninjar alltid
    jag med Men jag kom på häromdan att det kanske är taktiskt av säljarna att lägga ut avslut samma tid för att man ska lägga ett högt bud (och därmed få upp priset på auktionerna) och hoppas att man vinner
  • ominte
    j o n n a h skrev 2010-04-11 09:45:48 följande:
    jag sätter alltid omdöme EFTER köparen! tycker det känns bäst att vänta, så man vet att han/hon är nöjd!
    Vet inte riktigt...brukar också lägga efter att köparen har lagt men sist la jag på en säljare och hon la negativt på mig efteråt. Visserligen felaktigt men ändå. Fick mig att fundera på när jag ska lägga omdömen. Kanske väntar längre än jag brukar från och med nu.
  • ominte

Är inte folk intresserade av kavat-sandaler till sina barn? Jag hade ett par mörkblå sommarsandaler med 20 kr utrop och avslut imorgon. INGA bud kom in så jag har avslutat den för jag tänker inte skänka bort dem till nån okänd.

Svar på tråden Traderatråden nr 16