Inlägg från: maggan75 |Visa alla inlägg
  • maggan75

Traderatråden nr 16

Mamma till Simon skrev 2010-07-26 10:51:44 följande:
    Jag kollar bara efter höst/vinter kläder nu...men lägg det du minst vill ha så förlorar du ju bara 3kr om det inte blir sålt
    Ja så går ju göra annars har jag höst/vinterkläder som ska ut oxå
  • maggan75
    colombine skrev 2010-07-30 09:41:52 följande:
    Jag både köper och säljer en hel del på Tradera. Att skicka med DHL och Schenker har jag uppfattat som säkrare än posten. Då får man ett kolli-nr och kan följa paketets väg fram till mottagaren.
    Jag kan bli lite ledsen över att en del inte engagerar sig i att erbjuda det billigaste och säkraste allternativet i frakt. Jag har råkat på en del som absolut måste använda postens vadderade påsar, skrymmande och dyrt. Försök att håll en öppen dialog istället, fråga köparen om han/hon har något önskemål ang frakten. Frakten är ingenting vi som säljare tjänar på, bara köparen förlorar - om fraktsättet är onödigt dyrt.
    Håller oxå med men har blivit skeptisk till schenker då jag hört att de strular mycket sen var det ju en i tråden vars paket försvann med schenker ...
  • maggan75
    Viktorsmamma skrev 2010-07-30 16:30:15 följande:
    fick ut ytterligare 3 auktioner idag!!

hoppas nått är av intresse för er
    För smått här tyvärr ........ funderar  på om jag ska sätta mig och göra en pro lister  som ajg kan släppa när jag kommer hem nästa vecka .......har hur mycket som helst nu som måste väck ...
  • maggan75
    Lilla Ego 07 skrev 2010-07-30 19:28:17 följande:
    Jag hoppas på det iaf för jag har några tröjor i stl 98/104 och en massa babyhängselbyxor som jag tänkte lägga ut här snart. Det brukar väl alltid vara folk som vill ha gamla kollektioner el?
    Ja   så är det nog, tänkte att folk sparade pengarna nu inför nya kollektionen . jaj gör ett försök i varje fall tror jag
  • maggan75

Jag har oxå massvis som ska ut inser jag nu, har precis packat ner en STOR kartóng med  vår/sommarkläder  och håller på med Höst vinter nu .... tar ju aldrig slut

• maggan75

Nu har jag fotat, fy vad kläder ......... skriver en annan dag är så trött i huvudet nu

• maggan75
    Raira skrev 2010-07-31 08:39:49 följande:
    köppte dessa  går kväll Nya NAMN byxor i velour strl 86/92 FLUFFdesign 
    men jag är inte bra på att ninja( försökte mig på det för första ggn.) att jag av misstag råkade köppa hennes andra velour byxor av misstag nu får jag betala en massa för ett par byxor jag inte ville ha . Visst jag ville ha dem ett tag innan jag fann att hon hadde en i turkos oxå

:-P ska fasiken inte försöka mig på att ninja mer ( nu blev mitt tradera konto slut på pengar för detta misstag)
    Den säljaren  gör helt undrbara kläder, namnbyxorna älskar jag, har både byxor och knickers. och en trelgi säljare oxå förstås
  • maggan75
    Tettan skrev 2010-08-01 21:41:38 följande:
    Hej!

Jag brukar inte handla så mycket på Tradera (säljer mest) men ikväll har jag ropat in ett par vantar åt sonen.

Tyvärr kollade jag inte säljarens omdömen så noga... :(

www.tradera.com/Helt-ny-Abeko-fodrad-vante-Lj...

Vad tror ni - har jag blivit lurad?
    Säljaren hade väl bara bra omdömmen så varför skulle du blivit lurad ??
  • maggan75
    h80 skrev 2010-08-01 22:26:01 följande:
    förstår inte heller det
    Skönt då var de inte bara jag , läste och läste men hittade inget
Svar på tråden Traderatråden nr 16