Inlägg från: stockrosen |Visa alla inlägg
  • stockrosen

Traderatråden nr 16

Springcykel/balanscykel är en av dem bästa de uppfinnit för barn (nåjå, nästan i alla fall ).
    Min fick också en sån och en måndad senare kunde han cykla på sin stora cykel. Men han gillar att använda springcykel ändå...så när lillan blir större så får hon hans trehjuling men sen blir det springcykel även för henne. Inga cyklar med stödhjul mera....

• stockrosen
    stockrosen skrev 2010-06-24 00:14:29 följande:
    Springcykel/balanscykel är en av dem bästa de uppfinnit för barn (nåjå, nästan i alla fall ).
    Min fick också en sån och en måndad senare kunde han cykla på sin stora cykel. Men han gillar att använda springcykel ändå...så när lillan blir större så får hon hans trehjuling men sen blir det springcykel även för henne. Inga cyklar med stödhjul mera....
    uppfinnit? Vad är det?
    Uppfinningar menade jag förstås.

Smultronhjärta:
    Vi köpte vår på Biltema och den ÄR plastig men helt okej ändå - den håller ännu i alla fall trots ganska oöm behandling.
    Men din är väldigt mkt snyggare
  • stockrosen
    Smultronhjärta skrev 2010-06-24 08:56:38 följande:
    Japp det tycker jag också-jag gillar snygga saker

Dock kan jag tipsa alla som kan tänka sig en plastig springcykel att köpa den på Gekås istället för Biltema..De ser i princip likadana ut men på Gekås kostar den 299:-
    ohhhh suck. Synd att jag inte visste det då.
    Överhuvudtaget så skall man nog inrikta sig på Gekås när man skall köpa sånt.
    Minns när jag för ett år sedan köpte en dyr ståbräda för 500 kr och på Gekås fanns den för 169 (som min granne köpte). GRRRR
  • stockrosen

Men är jag dum i huvudet eller bara allmänt förvirrad???
    HUR läggar man maxbud nu då? Har de gjort något med sidan?????

• stockrosen
    Viktorsmamma skrev 2010-07-02 18:48:07 följande:
    OT men behöver hjälp ang. plagg

jag köpte ett linne/tunika på Gina Tricot för ca 1månad sedan som jag använt 3-4ggr MAX. 

Nyss såg jag att sömmen har spruckit helt ganska långt ner på ena sidan.

Visst ska man kunna åka tillbaks och reklamera det?
    Tycker jag absolut att du skall göra. Man har tre års reklamationsrätt fast det gäller att bevisa att det är inte du som orsakat detta.
  • stockrosen
    BetongMorsa skrev 2010-07-02 20:26:16 följande:
    Hej, behöver lite hjälp.
    Har använt mig av prolistern för första gången idag och det funkade ju super en nackdel tycker jag e att man inte kan klistra in kopierad text, men men...

Jo nu e det så att jag läst här att man kan lägga in avslutstid nånstans så att alla auktioner inte slutar exakt samtidigt utan med ett par minuter emellan. Och jag hittar det inte så om nån vänlig själ ville hjälpa mig. Tack!
    Ang klippa och klistra. Suck vad jag retade mig på det MEN det går faktiskt. Om du tryckel på HTML text (eller vad det nu heter) Fliken bakom där du skriver................
  • stockrosen

"Fint använt skick" säger ingenting.
    Det kunde lika gärna stå på kinesiska. Budar aldrig på såna auktioner längre.
    Helst vill jag köpa nytt numera för det har varit alltför många besvikelser.

• stockrosen
    Pixxi skrev 2010-07-13 19:01:39 följande:
    Känner mig lite less på tradera nu, det är så jobbigt att vara köpare Idag fick jag en tröja med färg på som bara skulle vara lite tvättnoppig och lite använd. Sen budade jag hem något som skulle kosta 24 kr i frakt men sen när jag fick vinnarmailet så kostar det 48:- *suck*
    Nä men har hon uppget 24 i annonsen så är det den frakten som gäller!
  • stockrosen

Sålde ett par byxor och köparen verkar  betala. Så trist.
    Skall man maila tradera och be dem ta bort provisionen eftersom jag inte sålt byxorna?

• stockrosen
    Finsmamma skrev 2010-07-20 17:57:18 följande:
    du lär lä'gga upp igen
    Jo, men jag tror inte att det är någon ide i sommar eftersom det är sommarbyxor. Det får bli nästan år. Skit, rent ut sagt. *grinig*
  • stockrosen
    HullaDk skrev 2010-07-21 15:59:19 följande:
    Jo det är denna

www.tradera.com/acer-auktion_340252_112647050

Sälgerens annat nick är anja_79
    man ser hur hon har git betyg till sig själv
    www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedba...
    Nej, vad vansinnigt tråkigt och ledsamt. Jag hade varit skitförbannad men vad hjälper det? Om inte ens polisen och tradera gör något?????

Jag fattar inte...får man bara lov att beté sig så här utan att något görs ? Vad säger tradera????

Vad är det för kvitto hon säger sig ha??? (Som svar på ditt dåliga omdöme)?
  • stockrosen
    Smultronhjärta skrev 2010-07-29 20:27:02 följande:
    Näe- jag håller mig undan nu när det är galet mycket folk där,bor för nära för att åka dit när det är ett dårhus...Förra veckan fanns det fina lurvjackor iofs!

Idag sa de på lokala nyheterna att Gekås har haft rekord i antal besökare på en dag-runt 27 000Förvånad
    Ja, galet mkt folk. Jag var där igår eftermiddag och det brukar inte vara så mkt folk efter 17.00 men det var rätt mkt. Vi handlade jättemkt men mest till oss själva och några regnjackor till våra barn. Samt en massa till hushållet. Kände inte att jag hittade några "fynd" direkt förutom jackor till min man .
  • stockrosen
    Lingonflickan skrev 2010-08-31 22:01:01 följande:
    Du menar såna adressklisterlappar? Jag har gjort det men var inte riktigt nöjd med dem. De är jättelånga så massa onödig plats jämte adresspartiet. Svåra att ta loss var de oxå, gick lätt sönder
    Håller med. Jättelånga och väääldigt svåra att få loss. Men jag fick dem billigt så det var ändå värt det
  • stockrosen

Får jag fråga er som handlar mycket....
    Vågar ni köpa begagnade dyrare overaller?
    Jag vet inte om jag vågar.....

Köpte en ny jacka i våras och då var dragkedjan sönder, trots att den var ny.
    Nu var den billig så det gjorde inget men om man köper en Molo eller PoP overall så drar ju det iväg en del. Känns lurigt.....

Har ni vågat och hur har det gått?

Svar på tråden Traderatråden nr 16