Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

iser skrev 2011-01-23 22:02:52 följande:
    Tack för svaren om skaljackor och windfleece. Då kanske jag ska slänga ut dem snart

En annan sak jag funderar på är vilka regler som gäller angående fraktpris. jag budade hem en tröja väldigt billigt nu och tittade inte på frakten. Det var 30 kr med posten vilket är ganska orimligt för en tunn tröja i storlek 80. Iofs spelar det ingen roll egentligen, men jag bara undrar om man får göra så?
    Japp-lägger du ett bud så accepterar du utskriven fraktkostnad..Jag budar väldigt sällan hos säljare som inte "kan" portotabellen
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Toppen9 skrev 2011-01-23 22:23:22 följande:
    Jag är rätt ny på tradera och försöker lära mig portotabellen
    Väger alla grejjerna innan eller hur sjutton gör man för att få reda på rätt porto? Och vad har ni för vågar att väga med iså fall?
    Jag väger på köksvågen..sen är skrymmande +12 kr om det är högre är 3 cm, bredare än 25 cm eller om totalen dvs bredden+längden+tjockleken överstiger 90cm
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Viktorsmamma skrev 2011-01-24 08:43:03 följande:
    asså, är de bara jag eller är de där svarta på bilden nån typ av "fläck"?
    de ser inte ut att höra hemma på linnet men står inget i auktionen om att de är nå fläckar.
    Det ingår i mönstret tror jag
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    HonSomVet skrev 2011-01-24 08:52:43 följande:
    Skulle ni nöja er med att få betala frakten själv för något som ska skickas tillbaka till säljaren? Dvs jag har betalat 60 kr för ingenting.
    I ditt fall så verkar det som att säljaren går på retur dvs hon håller inte med dig om skicket med erbjuder dig ändå att få skicka tillbaka. Isf får man som köpare betala porto själv.
    Handlar det om att säljaren har gjort fel dvs stämmer inte med beskrivningen,sönder etc..så blir det återköp och då står säljaren för köparens alla utlägg inkl porto

Nu är ju inte ni överens så då blir det retur..jag hade tagit det om jag hade kännt att jag inte kommer använda overallen i det skick den visade säg vara. Bättre än att sitta med en overall som man inte kan få igen pengarna för? eller tror du att du kan sälja overallen på nytt och få samma summa? Med en korrekt beskrivning då...
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    HonSomVet skrev 2011-01-24 09:08:02 följande:
    Jag vet faktiskt inte om jag kan sälja den igen. Det jag stör mig på är att den inte är i det skick den förväntas vara när det står att den är "mycket fin". Den är inte mycket fin med trasiga reflexer, ruggade knän och rumpa, fläckar och lossnande lappar osv. Vid första anblicken ser den väldigt fin ut dock. Men objektsbeskrivningen stämmer ju de facto inte.

Men asch jag skickar tillbaka. Älskar färgen på overallen, men det är ju inte allt och jag orkar inte tajfsa med henne.
    Ojoj..nu läste jag min egen text och vilka stavfel..lite tröttmössa idag

Men andra alternativet skulle vara att behålla och sen sälja när det är säljsäsong för overaller igen men det är ju också ett himla jobb.

Äh jag hade skickat tillbaka
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta

Har visst en ny rosa windstopperoverall från Lindex- är det för tidigt att lägga ut den kanske?

♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta

Mitt värsta misstag är att jag tittade fel i plocklistan och skrev fel adress på ett paket- dock upptäckte jag det senare samma kväll så jag ringde hem till hon som jag visste skulle få det..klockan nio på kvällenCool
    Jag fattade inte mycket av vad hon sa,gotländska men hon fick in nya portopengar på kontot och skickade tillbaka mitt paket

♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta

God morgon!

På tal om det där med utebliven betalning så fick jag igår ringa en köpare som betalat kläderna men inte portot. När jag ringde och påpekade att jag har mailat två ggr om detta så sa hon att hon kanske borde kolla mailen lite oftare Så får man ingen kontakt via mail kan man ju alltid sms:a eller ringa

♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Dinosaurie skrev 2011-02-09 19:19:28 följande:
    Hej ni kunniga!

Jag har precis lagt ut min första annons.. MEN hur fungerar det med det automatiska vinnarmailet? Vart fyller jag i vad som ska stå. Har tex inte någonstans fyllt i mitt kontonummer och då blir det ju lite svårt..
    Mitt tradera/sälja/säljverktyg/anpassa vinnarmail
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
Svar på tråden Traderatråden nr 16