Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Traderatråden nr 16

Glittrax skrev 2011-02-12 19:16:49 följande:
    Mamma till simon: du verkar ha koll bokar säljaren frakten via nätet innan? det går inte bara lämna in ett paket på sitt schenkerombud och betala på plats?
    säljaren bokar/betalar frakten via sin tradera sida och när det är gjort får man ett papper som man skriver ut och sätter på paketet.
  • Mamma till Simon
    StaffenAssar skrev 2011-02-14 19:05:46 följande:
    Fråga: använder ni regnjacka/galonjacka till era barn? Jag använder bara skaljacka och nu har jag köpt två regnklädesset för att jag absolut ville ha byxorna, så jag tänkte sälja jackorna, men kom på att det kanske inte är någon ide för alla kanske gör som jag... Så hur gör ni, har ni både skaljacka och regnjacka eller bara skaljacka?
    bara skalkläder
  • Mamma till Simon
    Lilla Ego 07 skrev 2011-02-15 08:40:47 följande:

Godmorgon!

Nu har jag 57 auktioner ute till ett värde av många tusen så nu hopps jag att folk går in och budar. Har rätt så många besök tycker jag på många av dem iaf och det kan man ju tycka bådar gott.

En annan fråga. Brukar ni ha många som skriver mejl till er och prutar på era auktioner??

Jag skulla aldrig komma på tanken att göra det men har blivit kontaktad flera gånger av folk som vill köpa till billiagare pris än jag har lagt ut det för.

Förvånad
  • Mamma till Simon
    Sophie81 skrev 2011-02-15 16:39:15 följande:
    En fråga... Jag brukar oftast namna kläderna med namnlapp som är lätt att sprätta bort vid ev försäljning. men t ex Lindex kläder har ju en namnlapp som man kan klippa bort. skriver ni auktionen att ni ev klippt bort den lappen (alltså som en "defekt"). fattar ni vad jag menar?Skrattande det syns ju kanppt att man klippt bort den. jag har hittills lämnat det till köparen men skrivit det i annonsen att det är lätt att klippa bort. (tycker det är skönt att slippa sy dit namnlappar på alla plagg, så lindexplagg brukar jag namna med penna).
    jag brukar lämna kvar de lapparna och i auktionen skriver jag att den är namnad, det är allt.
    Fast oftast gör jag som du namnar med namnlapp som jag fäster med taggits, fort och lätt
  • Mamma till Simon
    Grodan33 skrev 2011-02-20 19:30:11 följande:
    En fråga bara det är så många som har frkt 18 kr på tradera nu mera när de tex säljer kläder, Finns en summan?? Trodde det var 2, 4, 6 frimärke osv.
    finns ingen frakt på 18kr du har så rätt så, men det är väldigt många som inte förstår det
  • Mamma till Simon
    Grodan33 skrev 2011-02-20 19:56:44 följande:
    Köpte nämligen dessa och påpekade at det inte fanns frakt 18 kr men det fanns det minsan sa säljaren. Nu köpte jag 2 par så det vart 24 kr ändå men lustigt då jag stött på det många gånger nu och påpekat att jag inte vill hämta ut paket som inte är tillräcklig frankerade.  men säljarna säger bara att 18 kr finns visst=)

www.tradera.com/Shorts-auktion_302821_1275329...
    be att de skriver avsändare för då kommer räkningen till dem om posten upptäcker att det är felfrankerat
  • Mamma till Simon
    Grodan33 skrev 2011-02-20 20:17:48 följande:
    Ja det kan man göra men trist att behöva påpeka detta för många och de tror ju mej ej, Man känner sig ju dum så påpekar detta då ingen tror än??? 
    skit i att påminna nästa gång och fråga om de kan skriva avsändare ifall paketet skulle komma bort
  • Mamma till Simon
    Medusan skrev 2011-02-25 21:49:19 följande:
    Vad skulle ni göra i denna situation:

Jag köper en overall på tradera och betalar porto. Overallen kommer fram en vecka försenad pga att det ej fanns några frimärken på. Det står lösen 58 kr på den och ingen avsändare så jag som mottagare kommer ju få räkning på detta. Avsändaren säger att de som tog emot paketet där hon postade den måste ha missat att sätta på frimärken trots att hon betalt och de lovat att sätta på dem.

Vad är det rätta att göra här tycker ni?
    fast om du fått hem paketet så struntade nog din brevbärare att kräva dej på lösen, för annars hade du fått räkningen först för att själv avgöra om du vill lösa ut paketet.
  • Mamma till Simon
    Medusan skrev 2011-02-25 22:02:38 följande:
    Ok då får vi hoppas på det då men är det verkligen brevbärarens uppgift är det inte de på sorteringscentralen?
    det vet jag inte, men de kan ju inte dela ut ett paket och sedan kräva dej på pengar, du kanske inte ens vill ha paketet så de måste ju skicka ut räkningen först
  • Mamma till Simon
    x karin76 skrev 2011-03-12 18:01:46 följande:

Och nej du får ingen osåltavgift med utrop 3 kr eller mindre.

Och jag glömde, skaffa en billig digitalvåg och väg plagget i förväg så kan du skriva ut rätt porto i auktionen.

0-9kr är det väl som ger okr i osåltavgift!?
Svar på tråden Traderatråden nr 16