Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

Zvartaliljan skrev 2010-11-30 09:58:50 följande:
    Undrar om det är så att vissa köpare tror att samfrakt = rabatt????

Sålde två små åkpåsar...frakten för EN är 48kr (står i auktionen), får sen ett mail från köparen som köpt två att hon satt in pengarna och hoppas jag samfraktar, då har hon satt in 40kr i frakt!?!? Visserligen skriver hon att hon kan sätta in mer om hon satt in för lite. Men hallå, det är ju UPPENBART för lite när man köpt två och frakten för bara en är 48??? Så är det så att hon kanske trodde man fick rabatt om man köpte flera?? Har ni varit med om detta?? Behöver man kanske specificera i auktionen att man inte ger rabatt vid köp av flera?
    Tydligen finns det många som tror att samfrakt=rabatt..Jag tycker själv faktiskt att det är lite roande- varför i hela friden då liksom?
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    KaeJ skrev 2010-11-30 10:33:52 följande:
    I bland är det ju så att när man skickar nåt kanske man bara utnyttjar en del av vikten man får skicka för det priser man man angett och då brukar endel köra samfrakt.
    Men det gör man som man vill tycker jag. Men samfrakt brukar uppskattas av köparen. 
    Men samfrakt är ju en given sak när köparen har köpt flera varor(dock kan i vissa fall köparen tjäna kostnadsmässigt på att man ibland INTE samfraktar pga skrymmande)
    Dvs man skickar för den faktiska fraktkostnaden inte vad totalen av angivna fraktkostnaderna i auktionerna blir
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    straw2008 skrev 2010-12-05 22:25:31 följande:
    Jag säljer på tradera. Saken är den att jag har nosat upp saker do finns billigt på nätet o så fort jag har sålt något så skickar jag efter det o ber de leverera till köparen. Är det någon som tycker detta är fult eller någon att ge negativ omdöme för??
    tja..till att börja med så är det inte tillåtet enligt Traderas regler och kan därför leda till att du blir avstängd
    www.tradera.com/help/HelpPage.aspx

Dessutom känns det ju aningens osäkert..du får pengarna men kan ju inte veta vad som h
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta

"och där tryckte dottern på enter"

Man får scrolla neråt för att se vad som gäller vid förhandsförsäljning..

ooch det jag menade är att det är osäkert såväl för dig som "säljare" som för köparen, leveransen har du ju ingen kontroll över,inte heller om det blir felskick, likaså om det skulle blir strul med ngt så är ni plötsligt tre parter,
    Jag hade nog blivit minst sagt ställd om jag fick ett paket från vad jag trodde var Traderasäljare och i det så ligger det en orderbekräftelse från en webbutikObestämd

♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    straw2008 skrev 2010-12-06 08:25:40 följande:
    Men jag lägger bara upp sånt som verkligen finns. Ok så ni menar att det är bäst att beställa varan hem till mig först? Är det då mer ok i era ögon? Är detta något som skulle få er att lämna neg omdöme? Skulle ni känna er lurade på något sätt?
    Oavsett så är det inte tillåtet enligt Traderas regler så jag hade nog beställt hem det innan försäljning om jag vore du..Inte värt att bli avstängd för en sådan sak
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    piiiinkcat skrev 2010-12-09 19:22:14 följande:
    det jag förundrades över var vilken sur människa det verkade sitta i andra änden. Skickade ett meddelande till säljaren om missen. fick ett surt svar om... citerar: "du behöver inte bry dig", "kan anmäla dig så kanske du blir avstängd", "står tydligt att det ej är nova star", "jag antar att du är en 08 ,som inte har nåt bättre för sig... ", "vet att dom LIKNAR det och har samma still..."

med mera..

Och allt för ett ltiet meddelande om att hon skrivit Nova Star i rubrikstexten...
    Hoppsan då! Numera spärrad och memorerad hos mig- gaalet dålig attitydTyst
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    h80 skrev 2010-12-09 21:03:01 följande:
    Nu svarade dom.......de kan köpa tillbaka den, men jag får inte tillbaka för frakten som jag betalade o jag får själv stå för frakten tillbaka till dom......
    Jag hade testat att sälja den igen med en ärlig beskrivning..Så pass poppis färg så jag tror att du får igen pengarna (iaf minus porto+retur)
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Flickmamma skrev 2010-12-10 10:41:15 följande:
    Kan varna er för en köpare som heter puma 00, hon är spärrad hos mig. Betalar inte, hon har 90 neg omdömen nu. Undrar när tradera ska spärra henne,
    Även där var det dålig attityd..Förstår inte varför vissa har såå svårt att kliva ur sandlådanDrömmer
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    HonSomVet skrev 2010-12-10 21:08:54 följande:
    Men det stämmer inte. Jag har sett flera gånger då staplarna ändrats mellan olika köpare. Och som sagt. Jag kom upp i en femma för hmm.... 5 dagar sedan? Därefter lämnade ytterligare en köpare omdöme. Fortfarande en 5a. Sedan fick jag ett till omdömde idag och vips så hade jag 4,9 och fraktstapeln hade sjunkit lite. Mina staplar ändras efter varje köpare. OM de ger ett lägre betyg. Eller högre.
    Enklast är att du mailar Tradera så kanske du kan bli övertygad Sen beror det lite på hur många omdömen du har också..i mitt fall som har en del omdömen behöver jag rätt många för att det ska påverka totalen..
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
Svar på tråden Traderatråden nr 16