Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma

Traderatråden nr 16

piiiinkcat skrev 2010-12-06 12:05:11 följande:
    Julhandeln går bra ser jag.. insåg precis när jag skulle in å betala för en Tradera-auktion att mitt konto visar på -514 kr... Hur gick det till? Inte brukar man väl kunna handla på sitt kort om man har under 0 kr?

Har aldrig hänt tidigare och jag kan inte se att det är några räkningar som har dragits så här i efterhand.. Mycket mystiskt...
    haha , va?!

oj , på swedbank brukar jag kunna ha upp till -99kr på kontot, dvs jag kan ta ut 100kr om jag har mer än 1kr, men kan aldrig handla om inte pengarna räcker, dessutom kan inte räkningarna dras om de inte finns tillräckligt med pengar..

mycket underligt
  • Viktorsmamma
    SötnosJulia skrev 2010-12-06 13:10:24 följande:
    Nu har jag fått mitt hämdomdömme! Hur gör jag för att kommentera det?
    trist, vad heter du  på T så får man läsa!
  • Viktorsmamma
    Labolinas skrev 2010-12-07 10:49:21 följande:

Vilken julrusch - tradera går jättebra för mig denna veckan, framförallt Odd Molly-plaggen jag la ut förra veckan

vad tror ni om en molo lurv /fleece ? strl. 98 vill få saker sålda NU!
    behöver pengarna :-P
  • Viktorsmamma
    annat82 skrev 2010-12-07 12:58:15 följande:
    Jag skulle nog se det som så att man kan ju alltid testa. För stora saker växer de ju i senare om inte annat.
    Har en ganska så liten 1-åring men har börjat köpa en del i 80, men de lär få sparas ett tag till. Hon är smal med långa ben så byxor måste hon ha 74 och en del är nästan för korta ändå. Bodys är 74 på gränsen till tokigt stort oftast.
    Felet med byxor är att hon är smal och de aldrig sitter uppe. Reglerbar midja är ett måste och ändå åker de oftast ned ändå.
    Hon är väldigt aktiv och då känns det nästan ännu viktigare att kläderna sitter ganska bra också och sitter kvar fast de rör sig så mycket
    Sen att det kan variera så mycket mellan olika märken gör det ju inte lättare
    precis som oss låter de där.

när viktor va 1år hade han 68/74 i kläder, när han va 16mån växte han i 80 kläderna men växte ur tröjorna på 1-2mån och hade 86 i tröjor kanske 1månad. sen har han haft 92 fram tills nu (25mån) och kan forfarande ha 92 i alla tröjor och även 98 men de är lite stort.

byxor hade han i 80 (kan fortfaran ha vissa par) fram tills 1-2månader sen, nu har han 86/92 på byxor beroende på märke..

byxorna som passade bäst och fortfarande gör är Nova Star jeans/mjukisar med hög mudd, dock inge fint med body till, utan med tröja då annars ser mudden super ful upp till.
  • Viktorsmamma
    annat82 skrev 2010-12-07 13:09:46 följande:
    Har bara ett par nova star byxor än så länge, stl 80 så de ligger och väntar på att bli använda

Gillar POPs slim jeans. Tyckte det var roligt att när jag var på POP i helgen hörde jag en pappa med liten bebis tycka det var löjligt med slim jeans till så små barn. Han skulle bara veta. Har ett par i 68 som fortfarande passar och även de är nästan de som sitter bäst just nu

Tycker inte det är så kul att försöka shoppa på tradera just nu, allt jag vill ha går dyrt
    Kul för säljarna däremot
    dom använde vi faktiskt redan då sonen hade 74. De i 80 alltså. du kan ju alltid vika upp mudden lite nertill och ha de "baggy"
  • Viktorsmamma

vilken kategori lägger man denna under?
    knappar med musik, saker som låter och snurrar, annat utseende på andra sidan.

vad kan man få för den tror ni? den kostade ca 500kr ny i butiken.
  • Viktorsmamma

nu är aktivitetsleksaken ute och en mololurv i 98. korta auktioner som går ut redan på söndag, ag chansar hellre än att folk kanske inte hinner få sakerna innan jul.

trist om de skulle bli försenat om man har senare avslut och de inte hinner fram innan jul.

• Viktorsmamma

mololurven på T går sådär, 156kr och den går ut imorgon.

trist om man ska ge bort den då den är helt ny :-/

Svar på tråden Traderatråden nr 16