Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

Underbara ungar skrev 2010-10-01 19:18:15 följande:
    Kostar inte ett frimärke 6 kr? 6*3=18 Eller är jag helt ute och cyklar Har inte full koll på vad frimärken kostar Betalar bara
    Jo det stämmer! Men portotabellen är 12kr frankerar man för vikt upp till 100 gram
    100g-upp till 250 g är 24kr. Finns inget därimellan
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥ www.tradera.com/auktioner/Christ0ffer
  • Smultronhjärta
    annat82 skrev 2010-10-01 19:36:40 följande:
    Har sett många med porto 18:- och det skulle teoretiskt kunna gå om det väger max 20gram men ändå blir skrymmande, men kan inte komma på något som hamnar så
    Men nej inte en bodysuit
    Jo det är sant men som du säger rätt ologiskt
  • Smultronhjärta
    charmmiss skrev 2010-10-02 20:47:07 följande:
    den är skitig över hela overallen, mer brundassig än turkos, har inte vågat änvända vanish då det är så starkt, hade bara ta bort spreyflaska hemma, får gå o köpa både pulver o spreyen. Verkligen orättvis beskrivning på overallen. upphängaren var trasig samt att det var ett hål i fodret, då den släppt från öljettringen. och fothällorna saknades helt, samt att den var nött på ärmsluten, visserligen var den billig men ändå.

denna overall var det.

www.tradera.com/item.mvc/viewitem/118992598
    Köp den koncentrerade varianten tycker jag-helt klar bäst på sådan fläckar
  • Smultronhjärta
    ominte skrev 2010-10-02 20:57:10 följande:
    versan skrev 2010-10-02 15:45:56 följande:
    Vad använder du för material då?
    Jag använder mailingbags själv & min frimärken sitter som sten på.
    Japp, mailingbags här också. Blir det lite luft emellan (om paketet tex blir skrynkligt) eller om man inte lägger paketet på ett hårt underlag och trycker fast dem ordentligt så sitter de inte som sten har jag märkt som sagt..
    Jag använder också mailingbags men tejpar alltid över halva frimärkena oavsett
  • Smultronhjärta
    charmmiss skrev 2010-10-02 21:03:13 följande:
    menar du pulvret då?
    såg att de hade erbjudande på lidl 52 kr för både sprey och burk, köper då båda.
    Jag menar flytande,pulvret fungerar dåligt tycker jag.. Sen kan jag hålla med ominte att man ska inte låta plagg ligga och dra för länge i Vanish..Det kan förstöra vad som helst med tanke på hur starkt det är!
  • Smultronhjärta
    charmmiss skrev 2010-10-02 21:10:08 följande:
    ok, har bara använt pulvret tidigare, gillade det inte. köpte ta bort sprey men det var oxå värdelöst, får testa flytande då.
    Skulle det inte fungera så testa maskindiskmedelstablett(en vit)..samma sak där..låt det inte dra för länge
  • Smultronhjärta
    Sarah84 skrev 2010-10-03 09:40:03 följande:
    Någon här inne som säljer Molo? Hur är de i storlek i jämnförelse med POP tex? Tänkte mest på overall & jacka?
    Det beror lite på modell och år..Äldre kollektioner är stora,nya mindre och i jämförelse med pop(som jag upplever som något stora)så är Molo mindre
  • Smultronhjärta
    anette 81 skrev 2010-10-03 09:32:03 följande:
    Vilka skor har ni till era barn nu?
    Svårt när det är lite sådär småkallt. Lite tidigt för vinterskor ju
    Sonen har goretex skor från Tretorn-varma och bra. Då skorna andas så svettas inte heller foten
    Finns på Ellos och funkar med 50%
    Vid slask så har han Tretorns fodrade stövlar-finns också på Ellos
Svar på tråden Traderatråden nr 16