Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta
    Flickmamma skrev 2010-09-29 18:39:16 följande:
    jag tar 2 kr extra för mina auktioner för att täcka utskrifter, packtejp, kartonger men visst det händer att det blir en plastpåse men jag gör det inte för att tjäna extra pengar. Blir mycket utskrifter med schenker. Men vinner man flera auktioner så blir det givetvis inte 2 kr per auktion.
    Jag tror att du kan förlora potentiella budare på emballagekostnad faktiskt.. I slutändan så vill jag tro att slutbuden blir så pass höga när man får med alla budare så att det täcker in de mailingbags,tejp,utskrifter,klisterlappar som jag använder
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥ www.tradera.com/auktioner/Christ0ffer
  • Smultronhjärta
    Puchiko skrev 2010-09-29 19:42:16 följande:
    Har ett dilemma, var en som vann en auktion på game cube förra veckan som var avhämtning på och har inte fått tag på henne. Idag ringde jag och hon svarade inte. Efter en min får jag tillbaka sms "Vem?".. förklarade vem jag var och ville höra när hon skulle komma och hämta spelet? och jag får till svar att hon förlorat sitt körkort och ville att jag skulle kunna skicka på post. Har ingen originalkartong till spelet och känner inte att jag vågar skicka spelet per post, av den anledningen tog jag endast avhämtning samt att jag inte har tid att leta efter vart man kan köpa bubbelplast och kartong som passar. Hon skriver att hon är beredd att betala frakten vad det än kommer kosta men det kostar ju även min tid att leta upp saker att packa i och det kostar ju emballage oxå.

Hur hade ni gjort? Ni som är vanare traderamänniskor än mig
    Tja..jag hade skickat med det som jag ansåg vara smidigast för mig isf..Kanske DHL då deras kartonger känns bra för just Game Cube,tillsammans med bubbelplast,frigolit eller tidningspapper.
  • Smultronhjärta
    Puchiko skrev 2010-09-29 19:50:15 följande:
    jo men det tar ju tid att åka runt och fixa med allt det där. Skrev ju avhämtning av en anledning, annars kunde jag ju likaväl haft frakt med i auktionen.
    Jo det är sant men man kan ju inte misstro alla- möjligen har hon kanske förlorat körkortet som hon säger..Iofs så kan man ju åka kollektivtObestämd
    Jag hade inte gett negativt,struntat i affären eller tjurat ihop för detta utan skickat och gått vidare
  • Smultronhjärta
    Mamma till Simon skrev 2010-09-29 20:33:47 följande:
    nä antagligen kör hon bara en fuling och vill ha det skickat till varje pris
    Det verkar ju inte bättre tyvärr..Norrköping vs Skåne rimmar ju jäkligt illa med förlorat körkortetObestämd
    Shit att folk orkar alltså!
  • Smultronhjärta
    Mamma till Simon skrev 2010-10-01 13:11:36 följande:
    jag använder sällan påse överhuvudtaget, skickar  oftast i mailingbags. Men jag får ofta hem plagg i soppåse och då hade jag uppskattat attt de åtminstonde hade tejpat påsen så det inte går hål på den, det kanske hjälper något med en påse till men de tunna påsarna folk skickar i går väldigt lätt hål på, tacka vet jag mailingbags
    Jag får likadant alltför ofta..tunntunn vit halvt genomskinlig påse som de har knutit en dubbelknut påObestämd
  • Smultronhjärta
    Tonarslisa skrev 2010-10-01 13:49:24 följande:
    Haha Visste eller kände att du inte var vid datorn, eller?

Nej, men vi tog ju upp det här med samfrakt förra veckan eller så.
    Och du frågade om jag trodde man fick rabatt för det.
    Vilket jag gjorde. Nyligen gjorde jag två affärer med en säljare som gav mig ett rabatterat pris på frakten.
    Det handlade om relativt mkt pengar, kanske var därför Drömmer
    Man kör nog olika på den saken!
    Men det är ju lite ideèn med samfrakt..slår du ihop många auktioner så blir det ju oftast billigare. Jag har aldrig under mina 6 år på Tradera fått extra rabatt vid samfrakt..
    SAJ skrev 2010-10-01 14:08:56 följande:
    Småfolk salgen? Drömmer
    Jaa och Ida t! Galet roligt
  • Smultronhjärta
    Tonarslisa skrev 2010-10-01 18:54:56 följande:
    Både och, dock har jag sett mest privatpersoner som gör detta 
    Självklart för att tjäna pengar.

Men det kan ju faktiskt vara så att just de vinsterna inte blir billigare enligt Postens portolista trots samfrakt..
    Jag samfraktar givetvis men ibland blir det billigare att skicka vinster var för sig med tanke på skrymmande.
    Jag har alltid tolkat det som att om man som säljare samfraktar så vet man vad det innebär och gör därefter.
    Iofs så vann jag en bodysuit nyligen och trots att jag påpekade att det inte finns något porto på 18kr så var paketet lik förbannat frankerat med tre frimärken *suck*
Svar på tråden Traderatråden nr 16