Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma

Traderatråden nr 16

alvaereva skrev 2010-10-21 14:06:15 följande:
    Varnar för säljaren Amanda&Thea
    www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedba...

Jag köpte en kjol av henne till min dotter (utan att kolla hennes omdömen först, dumt jag vet)

Det tog en vecka och två påminnelsemail från min sida innan jag fick betalningsinfon. Jag satte in pengar redan samma dag. Därefter tog det väldigt lång tid innan jag fick hem kjolen. När jag väl fick den blev jag glad att jag överhuvudtaget hade fått den, trots att den inte egentligen levde upp till förväntningarna.
    Det var mänder av lösa trådar och ett broderat pärlband som gick runt hela kjolen var trasigt hela vägen runt.

Nu gav jag henne positivt, utan att skriva något alls, bara för att jag var rädd för hämdomdöme 8kolla hennes omdömen och vad hon ger för hämdomdömen!) men egentligen skulle jag velat ge negativt. I dom där staplarna gav jag lägsta rakt igenom.

Vill bara varna så ingen annan råkar ut för henne och hennes krångel och hämdomdömen!
    jag hade henne spärrad sen nån månad tillbaks då flera i tråden handlat av henne och varnat genom denna tråd som tur var.. visste att ja kände igen namnet härrom dan då de varnades igen!
  • Viktorsmamma
    Scruffy skrev 2010-10-21 15:16:15 följande:
    Har 22 auktioner ute, i och för sig en vecka kvar. Det gick bra i början, men nu har jag inte fått in ett enda bud på 24 timmar
    Får jag inte overallerna sålda den här gånger så skänker jag dem till vår underbara dagmamma, så har hon fina extra overaller till barnen.
    vad har du för nick?
  • Viktorsmamma
    Scruffy skrev 2010-10-21 15:23:29 följande:
    jag heter 2barnsmamma_73
    tyvärr för stort och fel färg

är på jakt efter en extra overall i 86, ha själv en didriksson ny till sonen i 90

så är inte extremt stressad över att få tag i en, men är ju bra att ha en extra då man tvättar el. så.
  • Viktorsmamma
    maadicken skrev 2010-10-21 19:53:36 följande:
    hjälp!! hur skulle ni välja att skicka denna? www.tradera.com/PANASONIC-stereo-5-CD-vaxlare...   

trodde att jag skulle ha minst 2 veckor på mig att fixa kartonger och stötdämpning och komma på bästa fraktsätt, men den blev såld direkt   den är för stor för DHL:s största kartong, och den får inte heller plats i en flyttkartong.

funderar på om det får bli 2 paket med schenker. det jag är rädd för är att den ska gå sönder efter vägen, att dom kastar med paketen. är det smartare med bussgods kanske?
    bussgods tror jag är bäst då..
  • Viktorsmamma
    Puchiko skrev 2010-10-23 15:13:57 följande:
    Någon antik/porslinsintresserad här inne?

Har en hel te-servis av Goebel, funderar på om man kan få lite pengar för den, gärna mycket Men vad tror ni? Lägga ut styckvis för folk som vill komplettera sin servis eller hela servisen? Är novis när det gäller att sälja porslin och antika saker.
    svårt att sälja sånt tror jag, fast iofs vad vet jag.

ja känner ig själv tom i magen, vi sålde ett slagbord via blocket från 1800talet igår och fick in massa peningar. känns lite tomt i kroppen. jobbigt läge.

känns tomt utan bordet ståendes där ivägen och så men att ge 2 arbetslösa föräldrar mycket pengar är dumt skulle kunnat handla upp allt redan om ja hade varit dum. men nä de mesta åker in på sparande!
  • Viktorsmamma
    Mamma till Simon skrev 2010-10-25 10:05:47 följande:
    ja de är snygga, men de är små i storleken tycker jag så du kanske inte behöver vänta hur länge som helst på att han ska växa i dem Glad
    ne jag vet han hade 86 i sina förra som han växte ur tidigt i somras.

så kollade efter 98or men hittade denna auktion imorse och står inte om de är 98 el 104 men hann inte maila och fråga innan.

hoppas han kan ha de direkt med växmån *håller tummarna*
Svar på tråden Traderatråden nr 16