Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

Smultronhjärta skrev 2010-08-31 15:29:27 följande:
    En gammal tydligen sa hon ..Men när jag länkade till en "uppdaterad" så blev hon tacksam
    Fick svar på nåt iaf.
    # Jack 2007 # Cleo 2009 # www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76
    StaffenAssar skrev 2010-09-02 09:23:24 följande:
    Tycker det låter bra.
    Jag brukar skriva:

Hej!
    Du vann xxx på tradera av mig  den x/x. Eftersom jag varken hört av dig eller fått in någon betalning tänkte jag att du kanske råkar missa att betalningsinfon finns i traderas automatiska vinnarmail? Hör av dig så är du snäll.
    Mvh

Låter ungefär som jag brukar skriva.
  • x karin76
    TereseA skrev 2010-09-02 21:11:48 följande:
    ja kikat där..såg endel som hade högt utropspris trots begagnat...tänkte iallafall minst 400kr i utrop..borde ju funka.
    Ett tips är att kanske prova med högt utrop en gång, och ett bra köpnu-pris dessutom. Säg t ex utrop 400 och köp nu 549. Då kanske någon som söker just dessa jeans klipper till, men samtidigt riskerar du att de går osålda. Det kostar dig bara 3 kr att prova dock.

Annars tror jag som någon annan sa - om du vill bli av med dem så sätt 1 kr utrop och köp nu 499 eller nåt sånt. Om man har väldigt lågt utrop så är det många fler som lägger auktionen i minneslistan, så då är det fler som följer budgivningen och sitter med auktionen i sin lista då det är avslutskväll. Har man högt utrop är det många färre som lägger auktionen i minneslistan, och bara någon vääääldigt sugen på jeans kommer ev att buda på dem.

Så tror iaf jag.
  • x karin76

Här är t ex en som har många auktioner ute och alla med höga utrop. Och inga bud.

http://www.tradera.com/Pop-body-st-86-Jattefint-skick-polarn-o-pyret--auktion_302756_117099860

En beg popbody i jättefint skick, men köparen får ju betala MINST 75 kr för att köpa den, och KÖP NU inkl frakt ligger på 100 kr. Visst, de kostar 175 kr nya, men om man handlar på Tradera så vill man ju gärna ha chansen att fynda, och fyndchansen tycker jag försvinner då man bara har höga utrop. Färre lägger auktionen i minneslistan, och då det är avslutskväll är det knappt någon som klickar på den då man hellre satsar på de plagg som ligger lägre i pris, eller är svårfångade och inte ofta på Tradera. En vit body är ju ofta på tradera, så där känner folk att de kan ha is i magen och hitta någon med lägre utgångspris på.

Ej min auktion.. Bara lite resonemang kring utrop.

• x karin76

Ska tillägga att med utrop 1 kr och köp nu 69 kr, kanske säljaren skulle få kring 70 kr för den, kanske t o m drygt 100 om många har den i minneslistan och försöker knipa den vid avslut.

Man får vara lite taktisk då man lägger upp auktionerna..

• x karin76
    TinkyWinky skrev 2010-09-02 22:26:57 följande:
    o vill man ej riskera att den går för billigt så kan man ju lägga ett reservationspris, , o då sätta samtidgt ett utrop på 1 kr o sen ett köp nu pris..
    Man får komma ihåg bara att reservationspris kostar 25 kr per auktion.. Är emellanåt en del som missar det.
  • x karin76
    suziz skrev 2010-09-07 14:05:15 följande:
    Hej, jag funderar på att lägga upp en annons, har ett par ofodrade tretorn stövlar i storlek 19 att sälja men är rädd att jag är lite sent ute. Har även ett par vinterskor Junior Leage i nyskick i storlek 19/20 men där kanske jag ska vänta lite eftersom de är så små så vill man nog inte köpa för långt före man ska börja använda dem. Är ju ny som säljare på tradera, många verkar inte våga köpa då men någon gång måste man ju börja.

Men i alla fall, jag undrar varför inga säljare jag har sett använder sig av paypal, vad är det för nackdelar egentligen?
    Kan vara att det tillkommer avgifter..
  • x karin76
    star67 skrev 2010-09-07 16:08:48 följande:
    måste man lämna omdöme för att få kreditera auktions avgift?? jag vill kreditera en auktion men det står (Detta objekt blev aldrig sålt och kan därför inte krediteras automatiskt.)!!!
    Nej för att få kreditering behöver man inte lämna omdöme, men det står ju att objektet inte blivit sålt..? Har det inte blivit sålt kan det ju inte krediteras..?? Eller menar du osåltavgiften? Den krediterar de ju inte, såvida den inte tillkommit pga nåt fel..
  • x karin76
    Tokmaja skrev 2010-09-07 13:10:55 följande:
    Håller med om att jag tycker att hon kunde skrivit ett tillägg i auktione, hade ju underlättat.. Här är min vinst www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid... 
    Hade sagt att antingen får hon fullfölja försäljningen eller så får hon ett negativt omdöme. Är så trött på att dalta med folk som velar och håller på...

Visst kanske hårt, men är man en ärlig och seriös traderare så visar det sig med tiden på omdömena om detta var en engångsföreteelse eller om hon sätter i system att trilskas.
  • x karin76

Phu... Har börjat jobba igen efter mammaledigheten och fyyyy vad ont om tid man får till allt!
    Kikar inom ibland.. Har sett att man kan ge omdömen på köpare numera, hur snabbt de betalat. Syns detta betyg redan på några? Eller har den funktionen inte lagts in ännu? Tänkte ifall betyget börjar synas ifall man fått t ex mer än 10 st köpomdömen...

Nån som vet?

Svar på tråden Traderatråden nr 16