Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

Mystic noblesse skrev 2010-08-14 21:06:26 följande:
    Någon som kan hjälpa mej kanske? Minns ni fleeceoverallerna som fanns att köpa på Lindex i oktober/november 2008? Dragkedja utmed benet och sedan knappar ända upp? Har en sån iaf som jag tänkte lägga ut nu men vet inte vad jag ska sätta för pris. Det syns inte att den är använd och är mörkblå botten med turkost mönster och mysko grönt foder. Någon som kan hjälpa mej?
    Om det var en poppis modell skulle jag köra med utrop 1 kr och köp nu 129 om jag haft möjlighet att skicka med Schenker (37 kr i stället för postens 48 som det antagligen blir..).

Prova att söka på avslutade auktioner med fleece* och lindex som sökord (eller lindex och overall) så ser du kanske hur liknande gått.
    # Jack 2007 # Cleo 2009 # www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76
    x karin76 skrev 2010-08-15 09:39:27 följande:
    Undrar just om denna säljare tänkt på att det kostar 5 kr med highlight per auktion.. Ska hon dessutom stå för frakten gratis så blir det inte många kronor kvar av auktionerna när provision osv är daget. www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=...
    Ej mina auktioner..
    Och jag kan tycka det är lite lustigt att man skriver slutsåld på samtliga. Tja.. det kanske de är om det var ett tag sen de köptes... men skulle samtliga vara ombloggade också..?   Har ingen koll på bloggvärlden, men är inte det här "ombloggad" ett väldigt slitet uttryck numera...?
  • x karin76
    MiniM3 skrev 2010-08-15 11:22:27 följande:
    Packar ni allt innan ni sett pengar på kontot?
    Nej, packar, adresserar och frankerar då pengarna är inne. Men det tar bara 30 sek per paket med mailingbags, så det är ju inget problem. Packar allt eftersom betalningarna trillar in (har mailingbags och markeringspenna i skrivbordsunderskåpet).

Vikten och fraktkostnaden tar jag reda på innan jag lägger ut (skriver ut det i auktionen, och om det är samfrakt är det bara att plussa ihop viktarna så jag behöver inte väga om dem tillsammans för att ta reda på den nya frakten (bara avgöra om det blir skrymmande eller inte)).
  • x karin76
    ominte skrev 2010-08-15 12:24:56 följande:
    Gaaaaaah visste att jag inte skulle köpa  av e n nybörjare tvekadeinidet sista menninjadeden ändå. Idag hämtade jag ut den och det är hål i baken + slitna reflexer på sidan. De ser ut som att de reflekterar ändå, på bilden, men de är helt vita i verkligheten.
    www.tradera.com/Reima-tec-Overall-Storlek-98-...

Hon har smart nog vikt bort hålet i rumpan så att det inte ska  synas.  Och så har hon redan hunnit få ett neg omdöme i dagarna. F***N vad sur jag är.
    Ja den ser ju fin ut på bilderna..
  • x karin76
    Mollie skrev 2010-08-15 15:09:10 följande:
    Jag öppnar först ProListern alltså? Och sen...?
    Sen klickar du ÖPPNA LISTA. Om du har sparat din lista någonstans så kan du välja den där (eller söka dig fram till där du sparade den, på skrivbordet t ex om det var där du lade filen.

Hittar du den inte så kan du använda datorns sökfunktion och sök på pxml (listans filformat) och se vart du sparat den.

Det enklaste är att du skapar en mapp någonstans, t ex i "mina dokument" som du kallar Tradera. Sen sparar du ALLTID dina listor där. Döp dem t ex Tradera 100815 så vet du vilket datum du gjorde listan (eller vilket datum du tänker ladda upp den). Det kan vara praktiskt att ha kvar en gammal lista ibland och återanvända sånt man skrivit tidigare (man öppnar en gammal lista, döper om den till dagens datum, tar bort alla auktioner utom en, sen ändrar man i den auktionen, sparar, duplicerar och ändrar det man ska ändra, sparar, osv osv.
  • x karin76
    Gummsan82 skrev 2010-08-15 16:09:17 följande:
    När är det dags att börja lägga ut vinterkläder och vinterskor?

Har fått från gud och alla männskor så jag måste rensa. Kommer väl upp i minst 10 auktioner!
    Tror det går bra att lägga ut dem nu. Visserligen är det lite tidigt, men om en månad så är utbudet tio gånger större och man försvinner i mängden..

Har provat med fem ytterplagg, och har bud på två än så länge. Men då är det ganska länge kvar på auktionerna också, håller tummarna för att alla blir sålda.
  • x karin76
    LJ2 skrev 2010-08-15 22:09:16 följande:
    hur lång tid har man på sig att ändra eller avbryta en annons? kan man ändra tillval på en som e uppe utan bud?
    Om du ska avbryta så kan du avbryta närsomhelst så länge du inte fått bud. Du får dock osåltavgift om du har utrop över 9 kr eller köpnupris om det gått längre än 2 timmar sen du la upp auktionen. Tar du ner den inom 2 timmar blir det ingen osåltavgift.

Ändra kan du också göra så länge du inte fått bud, då du fått bud kan du bara göra tillägg till auktionen. Du kan ändra i princip allt utom avslutsdag/-tid, så det går bra att lägga till tillval.
  • x karin76
    sara1981 skrev 2010-08-17 21:04:29 följande:
    Ok, hur länge brukar ni ha era auktioner ute, är väl kanske lägligt att de slutar vid lön, men då blir det bara 7-8 dagar om jag lägger ut nu ikväll?
    7-8 dagar brukar funka utmärkt.
Svar på tråden Traderatråden nr 16