Inlägg från: StaffenAssar |Visa alla inlägg
  • StaffenAssar

Traderatråden nr 16

Tycker priset är bra. Håller med om att det finns de som kommer med skambud, mest i pop-gruppen tycker jag. Danskgruppen var ganska förskonad ett tag, men nu är det en del skambud där med En av grejerna med grupperna som var så bra tycker jag var just att de som hängde där VISSTE vad kläderna kostar nya och hur svåra vissa saker är att få tag på så att alla blev nöjda, men det har blivit sämre tyvärr typ senaste veckorna bara Men säg bara ifrån om någon kommer med skambud, det gör jag!

• StaffenAssar

Jenlul- menade inte att du inte hade koll, utan att det känns som att vissa som kommer med skambud omöjligt kan ha koll

• StaffenAssar
    tessum skrev 2011-02-09 14:39:50 följande:
    Åhh fick ett klagomail nyss, det känns inte bra.

Sålde en barntröja och kvinnan som köpte den påstår att den har krympt från en 104:a till en 92:a i storlek. Tror helt ärligt att jag skulle ha märkt om ett barnplagg krympt så mycket, min flicka som hade 104/110 när vi använde den  och kunde absolut ha den.

Sen hade hon jämfört färgen med en likadan tröja och ansåg att den ändrats en nyans. Mycket möjligt, det kan jag inte tjaffsa om eftersom jag inte gått in i en affär och jämfört den med en ny.

Tycker ni att jag ska köpa tillbaka eller betala tillbaka en del? Hon vann budet med 29:-
    Vad trist
    Hur känner du själv att du helst vill göra? Tycker det var ett lågt bud, så det kan ju inte bli så jättemycket kompensation ändå... Det är så svårt det där, har ju själv haft två missnöjda köpare nyss, så vet hur obehagligt det är Båda mina löste sig dock bra, den ena betalade jag tillbaka halva summan och den andra skickade tillbaka och fick ju då tillbaka hela summan, men hon stod för frakten. Vad har du skrivit i objektbeskrivningen då? För det där med stl verkar ju konstigt, om din tjej hade den när ho hade 104/110 och det står 104 i den så kan den ju inte krympt till 92, så det skulle jag helt enkelt hålla fast vid att det står 104 i och ditt barn hade den när hon hade den stl så därför är det också så du uppfattar den. Det där med färgen är knepigare, det beror på hur du beskrivit den (säger jag som just gjort två missar med  beskrivining själv ). Om du tror att du kan få den såld för samma igen eller mer så skulle jag nog ta tillbaka den och slippa tjafs, men sedan måste du ju besluta hur ni gör med returfrakten för om du tycker att hon har rätt så ska du ju stå för den också. Hoppas jag inte bara virrade till det för dig nu! Lycka till!
  • StaffenAssar

En grönsak- det beror helt på vad det är. Om det är små stl skulle jag lägga 'märkes' i separata auktioner och göra små välmatchade paket av det andra. Försök att få till paketen så att de precis hamnar under 'nästa' portogräns, tex om du har 5 plagg som skulle kosta 36 att skicka så kanske det räcker med 24 i porto om du bara har fyra plagg? Pyttestorlekar brukar man inte få så jättemycket för tyvärr, så i utrop skulle jag lägga det du minst vill ha för att känna dig nöjd.

• StaffenAssar
    en grönsak skrev 2011-02-10 19:35:14 följande:
    Vet inte om det är tillåtet att fråga men ni som kan.
    Har christian dior body (alltså en bebis dräkt)
    Men jag vet inte vad jag ska sätta för startpris på den..
    1kr? och kan det vara nåt att sälja?
    har inte så bra koll, men välj detaljerad sökning och sök sedan på dior under barnkläder och välj avslutade auktioner så kan du kolla vad annat liknande har sålts för
  • StaffenAssar

Törs man lägga ut kortärmade bodys redan? Tänker vänta med summersuits/bodysuits, men funderar på om jag törs ut med det andra... Det är stl 80, så inte så stor stl ju... 

• StaffenAssar
    Sophie81 skrev 2011-02-10 21:34:49 följande:
    jag har lagt ut kortärmade bodys, tycker de går bra. har oxå en hög summersuits som jag håller på liite till iaf. Men flera kortärmade klänningar gick på köp nuGlad
    hm, då kanske jag ska våga ändå, då åker det nog ut lite på söndag... La ut lite annat nu ikväll iaf, men jag fegar med utropen, så vi får väl se vad som händer...
  • StaffenAssar

Fråga: använder ni regnjacka/galonjacka till era barn? Jag använder bara skaljacka och nu har jag köpt två regnklädesset för att jag absolut ville ha byxorna, så jag tänkte sälja jackorna, men kom på att det kanske inte är någon ide för alla kanske gör som jag... Så hur gör ni, har ni både skaljacka och regnjacka eller bara skaljacka?

• StaffenAssar

Om det är en reva i den så fyller den ju inte sin funktion längre, så jag skulle krävt återköp. Om du vill behålla den ändå tycker jag att du ska ha tillbaka minst hälften.

• StaffenAssar

Tror att det är de skor min minsting har, men blir lite osäker. De han har är iaf ofodrade. Jag gillar dem, men min son går inte och har ortoser i skorna, så jag vet inte om det är till någon hjälp...

Svar på tråden Traderatråden nr 16