tessum skrev 2011-02-09 14:39:50 följande:
Åhh fick ett klagomail nyss, det känns inte bra.
Sålde en barntröja och kvinnan som köpte den påstår att den har krympt från en 104:a till en 92:a i storlek. Tror helt ärligt att jag skulle ha märkt om ett barnplagg krympt så mycket, min flicka som hade 104/110 när vi använde den och kunde absolut ha den.
Sen hade hon jämfört färgen med en likadan tröja och ansåg att den ändrats en nyans. Mycket möjligt, det kan jag inte tjaffsa om eftersom jag inte gått in i en affär och jämfört den med en ny.
Tycker ni att jag ska köpa tillbaka eller betala tillbaka en del? Hon vann budet med 29:-
Vad trist
Hur känner du själv att du helst vill göra? Tycker det var ett lågt bud, så det kan ju inte bli så jättemycket kompensation ändå... Det är så svårt det där, har ju själv haft två missnöjda köpare nyss, så vet hur obehagligt det är

Båda mina löste sig dock bra, den ena betalade jag tillbaka halva summan och den andra skickade tillbaka och fick ju då tillbaka hela summan, men hon stod för frakten. Vad har du skrivit i objektbeskrivningen då? För det där med stl verkar ju konstigt, om din tjej hade den när ho hade 104/110 och det står 104 i den så kan den ju inte krympt till 92, så det skulle jag helt enkelt hålla fast vid att det står 104 i och ditt barn hade den när hon hade den stl så därför är det också så du uppfattar den. Det där med färgen är knepigare, det beror på hur du beskrivit den (säger jag som just gjort två missar med beskrivining själv

). Om du tror att du kan få den såld för samma igen eller mer så skulle jag nog ta tillbaka den och slippa tjafs, men sedan måste du ju besluta hur ni gör med returfrakten för om du tycker att hon har rätt så ska du ju stå för den också. Hoppas jag inte bara virrade till det för dig nu! Lycka till!