Viktorsmamma skrev 2010-07-07 08:47:14 följande:
börjar bli super irriterad nu...
hade avslut förra onsdagen, och har 3dagar tills bet. ska va inne. enligt mig ska då pengarna senast vara inne helst på dag tre (lördag) men då de var helg så väntade jag till måndag.
skickade då ¨påminnelse till de 4 som fortf. inte betalat in. 1 hare svarat och bett om ursäkt och betalat.
de 3 andra har inte inte hört ifrån nu 2 dar efter mail påminnelsen jag skickade, så skickade nu en sista påminnselse via SMS.
hur länge ska man vänta egentligen då man har skickat ut: Trad. automatiska, påminnelse mail, påminnelse SMS.
skrev i smset SENAST fredag ska pengarna synas om jag inte hört om förfrågning om annat från köparen.
Hatar att behöva jaga för att få betalt.... de är ju dessutom inte nå störrwe summor (tot. 100kr + frakt) men ändå!!
Om du har 3 dagar så är det ju tors, fre, mån som kan komma ifråga för att göra betalningen. En del köpare tänker kanske att de kan "registrera" betalningen inom någon av dessa dagar, de kanske inte tänker på att du vill ha dem inne på kontot under just denna tid. Så om någon betalat på måndagen ser du kanske inte det förrän tisdag vid lunchtid, så jag skulle nog väntat åtminstone till tisdagen innan jag skickat en påminnelse..
Ja får du ingen betalning tills på fredag som du skrev om så är det väl bara att lägga ut varan igen, då har du ju väntat så länge som du utgett dig för att göra i påminnelsen.
Visst är det trist när någon segar sig med betalning, tycker jag med när jag har saker ute.. man vill ju bli av med prylarna så man kan börja på "nästa omgång", inte behöver köpa hem fler frimärken, osv. Tycker oftast att av 20 auktioner så betalar 7-8 omgående, 10 inom utsatt tid (har 5 vardagar), och de sista 2-3 kommer in någon dag för sent. Intalar mig och är förberedd på att det alltid är så, så jag orkar inte hetsa upp mig över det eller irritera mig på det speciellt mycket.
Annars skulle jag behöva bli småsur vid varenda auktionsavslut, och det orkar jag inte...