Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

TheStar skrev 2010-06-20 22:18:58 följande:
    Hm, jag som surat över att kanske inte hinna lägga upp under kampanjtiden, och sen blev det så att jag ändå nästan bara lade ut 9-kronorsutrop Orkade inte gå igenom de större sakerna, kom på att det nog blir Blocket ändå... Men lite DVD-filmer och annat fick jag ut om någon är sugen (länk i pres).
    Surar lite över att jag inte hann lägga ut en espressoservis (koppar + fat). Undrar just om man får nåt för en sån..? De är supercoola med leopardprint och guld, oanvända, men undrar just om det är lönt. Orkar inte krångla med att skicka porslin (vm i packa!!) om man bara får en femtilapp för det.
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★ www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76
    ominte skrev 2010-06-20 22:21:35 följande:
    Åhh är sååå sugen på en av dina köp-nu men ahhhh har så mycket kläder till lillfia som hon inte använder...Satt och velade på köp-nu-knappen
    Ja ryker den inte på Köpnu så kan du ju alltid buda senare.
  • x karin76
    ominte skrev 2010-06-20 22:22:26 följande:
    En lila med rosa katt-print, en turkos med stora blommor i turkos/brunt och en ljuslila med apor och bananer.
    Kan inte Småfolk superbra, så jag vet inte vilka print som är mest poppis, men jag skulle nog satt som jag sa 79/149 på katt-tröjan och kanske 59/139 på de andra två.
  • x karin76
    AnnaFreja skrev 2010-06-20 23:00:55 följande:
    5 köp nu jag jag fått :) och ett litet bud,  men många auktioner är det kvar. Borde fylla upp till 50 auktioner för jag har så enormt mycket barnkläder, men jag orkar inte.
    Egentligen skulle man ju passat på och lagt ut mer.. men samtidigt så vill jag ju bli av med grejerna, inte bara "prova" för att se om jag kan få högre utropsbud. Så på så vis kunde det ju kvitta om man hade osåltavgifter eller inte. Hellre skulle man ju sätta lägre utrop och bli av med sakerna, även om en del saker då går jättedåligt.. Några går ju alltid bättre än tänkt också.

Så för mig var kampanjen mer en spark i arslet att få igång traderandet lite grann igen, har även här en jättehög som väntar på att läggas ut.
  • x karin76
    Smilla1976 skrev 2010-06-21 09:07:04 följande:
    Ehh... är jag trög eller stämmer det att om jag har ett köp nu pris på mina auktioner och dessa ej blir sålda så får jag betala 3kr/auktion i osåltavgift?? Då vågar man ju knappt ha köp nu pris ju Jag som älskar köp nu!
    bara på säkra saker som man vet blir sålda...
    Japp så är det. Men man kan ha Köp Nu och väldigt lågt utropspris, då blir sakerna åtminstone sålda - även om man ibland får sälja väldigt billigt...
  • x karin76

Kan tipsa också om att det lönar sig sämre numera att sälja billiga saker (<20 kr) för då blir provisionen rent procentullt mycket högre med den nya prislistan. Provisionen under 200 kr är 3 kr plus 7,5 %, så om du säljer något för t ex13 kr får du betala 3,98 i provision, dvs nästan en tredjedel.

• x karin76
    AnnaFreja skrev 2010-06-21 09:25:49 följande:
    Jo det blev samma för mig. Måste liksom bli av med grejerna också. Om jag hade haft tid hade jag nog försökt att sälja klädpaket men med två barn är det svårt att hinna tycker jag. Jag har aldrig testat klädpaket. Någon som har erfarenhet av det?
    Brukar göra paket när det inte är märkes eller när skicket på plaggen är mer använt. När jag säljer en och en är det mestadels jättefint skick och inga fläckar/ludd/blek osv.

Men de paket jag sålt har jag varit nöjd med, iaf de i storlek 86-92 - tror de gått bra pga folk behöver dagiskläder. De få jag sålt i små storlekar 62-68 har knappt gått alls.
  • x karin76
    star67 skrev 2010-06-21 23:00:30 följande:
    jag läste på tråden att det kostar 3 kr om man välja köp nu pris!! men jag vet inte om det gäller tradera erbjudandeRynkar på näsan 

det var Smilla76 som skriv det

(( Ehh... är jag trög eller stämmer det att om jag har ett köp nu pris på mina auktioner och dessa ej blir sålda så får jag betala 3kr/auktion i osåltavgift?? Då vågar man ju knappt ha köp nu pris ju Jag som älskar köp nu!
    bara på säkra saker som man vet blir sålda))
    Som smultron sa; det är bara om de är osålda du betalar 3 kr, inte om de säljs (till högsta bud eller köp-nu pris). Om de säljs betalar du bara provisionen (och ev tillval som fetstil osv.)
Svar på tråden Traderatråden nr 16