Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma

Traderatråden nr 16

maximum skrev 2010-09-08 20:41:04 följande:
    Har nu skickat vinnar mejl till "mina" vinnare. 2 st svarade direkt att dom betalat. 1 av dom bifogade ett "bevis" på att överföringen av pengarna skett men han har en annan bank så det kan ju ta några dagar.
    Hur hade ni gjort?
    Hade ni skickat varorna imorgon iaf? eller väntat tills ni ser pengarna?
    Det så illa att jag jobbar hela fredag så då kan jag inte skicka några paket....
    hade väntat tills pengarna syns. men gör så att packa hans paket? ta med till jobbet så kanske du kan springa iväg på nån rast el. lägga de på lådan efter jobbet om du ser pengarna (telefon/internetbanken) så brukar jag göra iaf

troligen så ser du de redan imorgon, har aldrig behövt vänta mer än till SENAST 12.30 dagen efter betalning gjordes om de är olika banker.
  • Viktorsmamma
    Pixxi skrev 2010-09-09 10:12:21 följande:
    Endel går över förväntan medans andra går sådär, men o andra sidan är det inte avslut än, ännu kan mycket hända
    gillar dina goretex kängor, är de bekväma? har 24.0 i andra av mina skor, jaja de får läggas i minnes iaf, har ett par som är iprincip oanvända som jag fick av lillebror (12år)som växte ur dem 1månad efter köpandet ;-D
  • Viktorsmamma
    maximum skrev 2010-09-10 19:36:03 följande:

Jag skickade 2 varor med schenker igår. Såg när hon i kiosken knappade i paken på sin dosa.

Idag när jag tittar på "spåra" paket på schenkers hemsida så står det att ett paket har bokad frakt och har lämnats in. Det andra paketet har bokad frakt men schnker väntar på att jag ska lämna in det.

Vad gör jag nu?

jag lämnade in ett paket vid 17.30 idag, hon skannade och knappade på dosan massor och gick sen in med de, och efteråt stämplade papperet och skrev under.

det står ändå på traderas sida att "frakten är bokad inväntar paket"

allting kanske inte registreras direkt då utan måste godkänans en gång till i nästa steg kanske har då bara ett av paketen kommit med? och de andra inte? :S jag vet ärligt inte de kanske inte hunnit uppdatera sidan bara?
  • Viktorsmamma
    maximum skrev 2010-09-11 15:20:42 följande:
    Mitt paket är fortf inte registrerat hos schenker. Ska jag vänta tills på måndag eller åka till inlämningsstället nu?
    kan ju va att de inte syns förrän måndag. de paketet jag lämnade in igår syns inte heller att de är inlämnat.

de kanske först registreras på vardagar? :S
  • Viktorsmamma
    Ia 70 skrev 2010-09-12 23:00:58 följande:
    Hann smyga ut tre auktioner innan sambon kom hem o så vart det några köp i helgen med Kängor & vantar till de två små barnen.

www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=...
    hehe

jag frågade här sambon igår då han snart vuxit ur sin 80 POP WS fleece, vilken färg ska han ha, ljusblå (som nu) el. fiiin grön.

han ville grön då ska jag gå in på pop och handla den, han sa inget om den skulle va från T Drömmer
  • Viktorsmamma
    AMDA skrev 2010-09-14 07:14:30 följande:
    en köp nu under natten känns bra  

Vilket datum betalas föräldrapenningen ut? är det den 25 eller 27? 
    beror på när mamman är född.

min syster fick 25, då hon är född tidigt på månden
    jag som är förr 22:a fick den 27:e
  • Viktorsmamma
    maadicken skrev 2010-09-14 10:15:20 följande:
    åh vad det är härligt att vakna till en auktion som gått från 1 krona till 500 kr under natten
    jag kunde ju absolut ha haft en kortare auktion, men jag ville vara säker på att folk har fått sina pengar och vill shoppa 
    de  gillar man!!

en av mina som jag hade köpnu 90kr är redan uppe i 40 :-P och 6 dar kvar så man kan ju hoppas de drar iväg lite..

la även in 2 till idag med avslut den 26:e söndag .-)
Svar på tråden Traderatråden nr 16