Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

LitenBlomma skrev 2010-06-29 20:45:53 följande:
    Jag har en vanliga BB i svart/vit och en tricot-slen sjal men får jag en flicka nästa gång så blir det absolut en fin råååsa
    Det  tycker jag att du ska ha- en rååååsa sele var prio när dottern var nyfödd
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    Jontesfru skrev 2010-06-29 20:48:11 följande:
    Jag skrev såhär:

"Hej
    Har hämtat ut klänningen nu ikväll. Och den är jättefin, MEN det är ett hål i ena sidsömmen (o inte bara så att tråden gått upp) och det blev jag lite ledsen/besviken över. Jag förutsätter att du har missat det innan försäljningen och jag hoppas vi kan lösa det på ett bra sätt. Jag har försökt ta bild på det så du ser att jag inte bara försöker bluffa. Hoppas dock att det går att se...

MVH
    Anna S Crona/Anna_19"

Låter det bra?
    Låter mycket bra tycker jag! Hade jag varit säljaren så hade jag kompenserat eftersom det låter som att du ändå vill ha din klänning
  • Smultronhjärta
    x karin76 skrev 2010-06-29 22:55:47 följande:
    Tipsar om Name its nya jeansleggings.. Mycket finare än t ex Lindex.
    Håller med, Name it är fina, köpte rååååsa...Annars kan jag även där säga att Gekås faktiskt hade fina för 39,95
  • Smultronhjärta
    MariaJuj skrev 2010-07-04 22:24:10 följande:
    Fick man en sån där tråkig köpare Rynkar på näsan

"hej maria jag har vunnit en auktion dinosurieelbil utav dig.Jag vet ej vad jag ska göra nu är det så här att min mamma har visst köpt en elbil till min son som jag inte visste något om.Han skulle få den på sin födelsedag och det har ingen sagt.Men nu kände hon att hon va tvungen o berätta det.Så snälla du jag behöver ju inte två stycken.Jag vill inte ha negativt omdöme för detta.men givetvis köper jag den om det ställer till problem för dig.Men jag hoppas du har förlåtelse för det här.Ursäkta än en gång.Hör av dig.mvh eva"
    Jag hade faktiskt inte orkat..så jag hade lagt ut den igen och krediterat auktionen samt skickat ett lite småsurt mail till Eva
  • Smultronhjärta
    Mamma till Simon skrev 2010-07-05 11:26:31 följande:
    smultron: Hann paketet fram i tid innan din vän åkte hem?
    Verkar som en del haft problem med posten det sista nämnligen!
    Jaaa -supertack! Maken har semester så allt känns lite uppochner både vad det gäller mina betalningar och Traderaaffärer därav har jag inte hunnit tacka tidigare
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    ominte skrev 2010-07-05 21:01:07 följande:Obestämd
    Oj vilken skillnad. Såg att säljaren är en nying på tradera, jag brukar inte buda på auktioner som går upp i pris om det är en nying. Har tråkiga erfarenheter helt enkelt..
    Jag är likadan..Dessutom budar jag inte längre på "aldrig använd bara tvättad" om jag inte vet vem säljaren är,"fint använt skick" avskräcker mig också nuförtiden...Obestämd
    Jag själv är yberpetig när jag säljer grejer och när jag då till och från stöter på säljare som sitter på åsikten "om du handlar på Tradera så förvänta dig begagnade grejer"- DÅ blir jag mörkräddTyst

Det finns helt klart extremt skilda åsikter på vad som är begagnat och vad som borde användas som putstrasa
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    ominte skrev 2010-07-05 22:05:40 följande:
    Oj det är precis så JAG skriver, dvs fint använt skick men då är kläderna oftast i nyskick. Vad ska man skriva istället??
    jo men jag skriver också fint använt skick i mina auktioner men fyller ut om ev tvättludd,noppror,fläckar,blekt etc.
    Enbart fint använt skick kan innebära sååå mycket olika saker beroende på vem som skriver detDrömmer
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Lilla Ego 07 skrev 2010-07-05 22:35:21 följande:
    Heeej smultron!

Vart har du hållit hus, inte på semester kan jag väl troGlad
    Heej
    Det är ju sommar och då är det stranden som lockar
    ominte skrev 2010-07-05 22:36:09 följande:
    men om den inte ÄR tvättblekt eller noppig då ? Vissa kläder har dottern typ bara provat eller haft på sig inomhus en stund, och vissa använt 1 dag sen kastar hon av sig och säger "den är trång" eller "den är för hård" och då vet jag att hon aldrig kommer sätta på sig den mer. Då har jag ofta bara tvättat en gång innan hon provat plagget och en gång till efter inför försäljning.
    Vad skriver man då?
    Nyskick såklart
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Lilla Ego 07 skrev 2010-07-05 22:56:35 följande:
    Själv hänger jag vid mina pärons pool iställetGlad Här finns bara tillgång till dypölar att bada i annars och det är big no noFlört

Även om jag är på semester så sitter jag ändå och tänker på vad jag ska lägga ut för auktioner här framöver... lite skadad kan man ju tycka...Cool
    jag badar inte heller i insjöar men är det något som jag utnyttjar så är det att numera bo i en kuststadSolig

Jag ska nu ta sommarlov,ska posta de sista paketen imorgon*liite sent för att vara jag*sen ska jag knappt logga in på Tradera förrän i augusti som det känns nu..Fast om det skulle bli en regnig period så vete katten om jag inte ska fylla en prolist
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta

*ursäkta svordomarna*

Jävla skitSchenker- jag ska aldrig mer i helvete skicka något med demSkrikandesSkrikandes
    Dyyrt paket är borttappat av dem,inte ens ursäkt får jag och jag har nu en köpare som är nybörjare på Tradera och dessutom skitsur på mig,jag går då emot Traderas rekommendationer och tar istället förlustanmälan och väntandet på ersättning istället för min köpare i hopp om att det ska hjälpa något mot förlusten.
    Av 9 samtal med Schenker så har jag i 7 fall kommit till jordens bitterf*tta som verkligen borde byta jobb!!!!

A L D R I G mer Schenker

♥♥♥Max&Lova♥♥♥
Svar på tråden Traderatråden nr 16