Inlägg från: Bobbenn |Visa alla inlägg
  • Bobbenn

Traderatråden nr 16

charmmiss skrev 2010-04-26 18:53:02 följande:
    haha, är inte så förtjust i disney prinsessorna. men Kallar gärna min tjejer för prinsessor

Min unge är ingen prinsessa. Hon kan va precis vad hon vill
    mage06 skrev 2010-04-26 18:54:29 följande:
    Haha, du är verkligen igång nu
    Det är sååå provocerande att jag inte kunde låta bli
    Vad vore jag utan dina andetag 080322 ♥
  • Bobbenn
    mage06 skrev 2010-04-26 19:01:27 följande:
    Ja det är alltid en tacksam diskussion Vi har inget prinsesstema här hemma, jag kallar inte barnen prinsessor men vill de leka prinsessor så är det inget problem för mig
    Min dotter får leka vad hon vill men jag uppmuntrar inte till krigslekar Nu är hon ju bara 2 år iofs
  • Bobbenn
    Mamma till Simon skrev 2010-04-26 19:09:55 följande:
    Det handlar väl inte om vad man vill ha, utan att man vill veta vad man får.
    Självklart ska man va noga med sin objekt beskrivning. Själv skriver jag så noga jag kan
  • Bobbenn
    Scruffy skrev 2010-04-27 12:57:55 följande:
    En fundering.För två veckor sedan fick jag hem ett par skor med säljaren hade skrivit fel storlek i annonsen.Hon har betalt tillbaka vinnande bud och även skickat frimärken så att jag kan skicka tillbaka dem. Med borde hon inte också stå för min frakt? Jag betalde 33 kr för Schenker och varan var ju felaktigt beskriven i annonsen.Nu har jag ändå betalt 33 kr för en vara som jag har skickat tillbaka.Ska jag maila henne och begära 33 kr eller är det en smäll som jag får ta?
    Hon ska stå för frakt ja. Kanske vet hon inte det?
  • Bobbenn
    h80 skrev 2010-04-27 15:51:15 följande:
    För ca 1 mån sen så vann denna personen en tröja av mig, betalade direkt. Jag skickade den o fick tillbaka den eftersom adressen inte stämde. Har mailat flera gånger, o försökt få tag på köparen eftersom adressen var fel. Men inget svar. Kolla omdömena. Hur gör jag nu, vågar man lägga ut den igen?www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedba...
    Är ju avaktiverat så varför inte :)
  • Bobbenn
    Bellevue skrev 2010-05-02 20:05:54 följande:
    Brukar Pops jackor vara stora?Venn ju den här och idag kom dottern hem och fick prova den....www.tradera.com/Po-p-Pop-Skaljacka-m-fleece-s...Hon har 152 i vanliga fall, den här kunde hon tälta i!!! Är den för kall för att funka som vinterjacka?
    JA dom är stora. Gå ner 1 strl tycker jag funkar
  • Bobbenn

Tradera är bra skrämmande ibland alltså. Fick SKÄNKA en ny Villervalla manchester byxdress för 126 spänn (379 ny) och fick 136 för begagnade hängslebyxor från Lindex??

Nä nu lägger jag ner tradera

Man är den man är helt enkelt & så är det med det. Pessimist javisst!
  • Bobbenn
    x karin76 skrev 2010-05-07 10:05:50 följande:
    Du får ursäkta mig (sorry!) men jag tycker faktiskt det är helt normala slutpriser numera. Visst hade man gärna sett lika höga slutpriser som för 1 år sen, men det är ju inte möjligt längre verkar det som.Sålde nyligen en nästan ny kostym (jackan anv 2 ggr, byxorna nya) m inköpspris 1000 kr för 99 spänn (minus T's avgifter)... Meandi-tröjor 86/92 i nyskick för kring 50-lappen/styck.. (kostar väl 220?)Mini a ture 92 nyskick för 50 kr (inköpspris 279..).. osv osv.Inte riktigt samma hausse som för nåt eller några år sen mao.Så det blir minskning på Traderandet på min front med framöver, även om jag först måste göra mig av med ett litet Kilimanjaro först.
    Med dom avgiofterna tradera tar är det ju knappast lönsamt eller mödan värt. Iaf inte enligt mig. Bättre med ett stort paket på blocket då.

Ska köra ut ett Molo paket och ett vanligt med resten jag har sparat från 56 och upp till 92 sen får det räcka
  • Bobbenn
    korvmamman skrev 2010-05-07 10:14:18 följande:
    Hej!Vad tror ni man får för en helt ny Beco butterfly på tradera?
    1145 fick jag för min förra året och den va inte ens ny men fint blommigt mönster.
  • Bobbenn
    x karin76 skrev 2010-05-07 16:14:22 följande:
    Jag har börjat lägga undan till en barnloppis i sep, ska sälja 100 pryttlar där. Ingen provision, bara 100 kr i anmälningsavgift. Allt som inte går bra på Tradera hamnar där.
    Låter ju bra- Här tar dom 20% och max 40 plagg per person
Svar på tråden Traderatråden nr 16