• h80

Traderatråden nr 16

Viktorsmamma skrev 2010-03-24 09:12:29 följande:
    Jag fick aviseringen senast schenker paket: "du har ett snart ett paket att hämta" den 8:e marsDen 10 mars kunde jag hämta ut det, så de gick nog ganska fort den gången "bara" två dagar
    det mailet fick jag i fredags
  • h80
    Viktorsmamma skrev 2010-03-24 09:20:44 följande:
    oj, ja då borde de komma idag, då det står 2-4 dagar i det. hoppas de kommer idag då men somsagt du måste invänta de då det står löpnr och pinkod som du ska ha med. glöm dessutom inte legitimation, gjorde de misstaget själv en gång!
    åh, tack för tipset, det hade jag garanterat glömt :)
  • h80

Är det dumt att lägga ut auktioner nu? Bättre att vänta med avslut till bb/lön??
    Sugen på att lägga ut mer. Skaljackor o ws. te.x.

• h80

Jag har ju en massa ute redan, så jag kanske skulle lägga ut lite mer då. ! veckas auktioner eller nått sånt. Brukar alltid ta 2 veckor med avlsut mellan den 21-29, så det blir lite annorlunda att lägga ut nu.

• h80
    Yosa skrev 2010-03-24 19:30:10 följande:
    Sugen på att lägga ut...ska man göra det ikväll på 2 veckor och ha avslut onsdagen den 7e eller ska jag ta på 11 dagar och ha avslut söndagen den 4e? Hört att söndagar är bra dag men är verkligen söndagen i påsk bra?Eller är det inget bra datum att lägga ut nu?
    funderar på precis samma sak
  • h80
    Rokka Jill skrev 2010-03-24 20:16:32 följande:
    Har nu läst att ni skriver mycket om de dumma köparna som skriver "000000 väger sen"Jag kan förklara varför. (jag gör nämligen så!)lägger jag ut 10-15 annonser så händer det nästan VARJE gång att någon  budar på två eller fler saker.Vilket innebär att om jag paketerar innan, får jag ju paketera om skiten igen för att det ska bli så billig frakt som möjligt.Detta har kostat mig jobb..men o andra sidan plockar jag bara ut pengar enligt porto.. inget emballage.
    du behöver ju inte paketera för att se vad frakten blir. Jag har oftast runt 100 auktioner ute samtidigt o skriver alltid frakt på varje. Ibland händer att folk bjuder på flera av mina, men då väger jag bara om det.
  • h80
    Rokka Jill skrev 2010-03-24 20:35:07 följande:
    mm det gjorde jag med innan, visade sig att paketen blev skrymmande när jag inte trodde det skulle bli det..
    men det behöver du väl inte packa för att se. Jag viker ihop kläderna så som de ska ligga i påsen inna  jag väger. Nu har man gjort det så ofta så jag vet vad det mesta kostar att skicka utan att väga det.
  • h80
    ominte skrev 2010-03-24 20:40:53 följande:
    Iofs så vet man ju inte vilka auktioner någon kommer att vinna. Kan ju bli 2 plagg som blir icke skrymmande eller 5 plagg som blir skrymmande.
    Men om man har skrivit vad varje auktion kostar att skicka var för sig, så vet ju den som köper att det inte blir dyrare än det. Om nån har vunnit flera auktioner så räknar ju ju ut en ny fraktkostnad, men den blir ju aldrig mer än vad det hade kostat var för sig.
  • h80

Ånej, nu är det någon som har betalt, men inte skrivit från vem det är. Summan stämmer inte alls överens med någon av mina auktioner

• h80
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-25 11:32:13 följande:
    Avslut ikväll. Går lite halvtrögt tycker jag... Har lite mer att lägga ut men vet inte om jag kanske ska vänta. Tycker det är lite halv trist nu faktiskt
    Har också avslut idag, jag har inte ens bud på alla mina auktioner..........suck
Svar på tråden Traderatråden nr 16