Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Traderatråden nr 16

Viktorsmamma skrev 2010-08-29 06:41:09 följande:
    har en av dina mössor i Minneslistan.. överväger om jag ska ta den på Köpnu, 48-52 menas väl då Huvudomfånget?
    det är huvudomfångetGlad
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Smultronhjärta skrev 2010-08-30 10:25:17 följande:
    God morgon!

Tänk vad lite som krävs för att man ska bli glad...Som att säljaren jag vann två Meanditunikor av igår mailar mig och säger att hon bjuder på fraktenSolig
    Ja sådana oväntade saker kan göra en riktigt glad Glad
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Underbara ungar skrev 2010-08-30 10:49:55 följande:
    Hur lönt är det att lägga ut klädpaket i stl 50/56 och 62/68?

Det är kläder från HM, Lindex, fransa, Name It, pop, esprit bl.a
    inte lönt alls...pop är väl det som funkar isåfall
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Bagarn skrev 2010-08-30 11:52:54 följande:
    Såg att det var här Tradera proffsen sitter och jag har sålt lite därinne på sistone men jag har så svårt att veta hur jag ska paketera kläderna. Eftersom jag inte tar betalt för emballage så har jag packat i plastpåsar men jag skulle vilja paketera i sånt där brunt papper, typ inslagspapper fast hårdare. Var hittar man sånt? Eller finns det smartare sätt att paketera???
    beror ju på vad du säljer men säljer du kläder så duger väl plastpåsar jättebra...annars kan du ju köpa mailingbags...går mycket fortare att packa då
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    snappi81 skrev 2010-08-30 12:12:45 följande:
    Va med om en kul grej nu när posten kom! Har köpt ett par överdragsbyxor till lillkillen och dom skulle va namnade lite försiktig vilket inte gjorde mig nåt alls men nu när jag kollar i dom så ser jag att deras barn heter precis samma som min, både för och efternamn...!! Så den namningen gjorde ju inget!
    perfekt
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Finsmamma skrev 2010-08-30 12:36:30 följande:
    fattar inte, står det så otydligt att jag har swedbank??

nHEJSAN!
    ~*~Grattis till vunnen auktion! ~*~

Som det står i auktionen så vill jag se pengarna på mitt swedbankkonto senast 5 dagar efter vunnen auktion!
    VID TAGET KÖP NU vill jag se bet senast 2 dgar efter.
    Har du problem med betalningen på något sätt ser jag gärna att du hör av dig till mig så får vi lösa det.

Tänk på att har ni en annan bank kan det ta längre tid!

Har ni flera vunna auktioner inom samma 7 dagar får NI höra av er till mig, har ofta många auktioner samtidigt så lätt hänt att missa om ni har flera vunna tyvärr
    Vill ni ha flera dagar på Er så kontakta mig snarast så kanske vi kan lösa detta.

för snabbare hantering så är det bra om Ni SKICKAR ETT MAIL som bekräftelse på att ni betalt in summan så kan jag hålla utkik!

Jag tar EJ emot pengar kontant i brev!

GLÖM INTE O SKRIV NICK/ALIAS eller AUKTIONSNUMMER!

kontonr är:
    clearing nr:*****
    KONTO NR:*********

Vill ni ha mer info eller liknande så kan ni maila mig,svarar så snabbt jag kan.

portokostnad går EJ att diskutera, då jag altlid sätter ut portokostnaden i annonsen så godtar ni den vid bud, jag försöker dock att ALLTID skicka så billigt det går!

Jag ser gärna att ni sätter  omdöme på mig så gör jag samma sak tillbaka! Sätter EFTER ni satt då jag ser Omdömet som ett kvitto på att du fårr varan!

TACK! ha en bra dag!

hoppas ni blir nöjd med varan!!!

'

har ju dessutom skrivit det i auktionerna också! läser inte folk alls???
    ingen ursäkt till att de inte läser, men det var en väldans lång text...jag tröttnade efter halva så mitt tips är att korta ner det lite grann...hoppas du inte tar illa upp!
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    j o n n a h skrev 2010-08-30 12:54:43 följande:
    jag har en köpare som vill att jag skickar en overall som hon vunnit innan pengarna syns på mitt konto.. hon har bifogat ett "kvitto" på överföringen från sin internetbank, men ändå..? Jag har aldrig skickat innan jag ser pengarna på mitt konto, gör ni det?
    nej de får snällt vänta...
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    carbe skrev 2010-08-30 18:48:15 följande:
    Måste bara fråga er inbitna traderare... Tycker själv det är lite jobbigt att sälja. Ni som har många auktioner ute samtidigt? Hur håller ni reda på vem som ska ha vad? Tycker det verkar vara superjobbigt. Även om man får alla uppgifter om köparen, så verkar det jobbigt. Är det så? Vad har ni för "system" för att hålla reda på alla insättningar, adresser, vikt, paketering och kläder...? Behöver nog bli lite peppad tror jag
    använder mej också av plocklistan och mailingbags
    Simon-Ludvig-Molly
Svar på tråden Traderatråden nr 16