Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma

Traderatråden nr 16

Avelyn skrev 2010-08-10 18:58:17 följande:
    Det gör jag var kväll

Hoppar in och frågar vad man kan ta i frakt på vinterskor för barn. Ja, bäst att väga. Nu har jag ingen våg hemma och vill lägga ut en auktion. Någon som sålt vinterskor och kan göra en uppskattning. Om jag i slutändan får lägga till lite mer för frakten står jag mitt kast och gör det själv utan att köparen behöver. När jag kollar andra skor som säljs ligger många på 60 kr. Ser inget i portotabellen som kostar 60 kr, skumt nog. Inte ens ekonomibrev, så den frakten känns inte sannolik..
    jag ska lägga ut ikväll vinterskor och fodrade stövlar strl. 20 och 21

frakten på vinterskorna är 48kr (36kr frakt 12kr skrymmande)
    frakten på fodrade stövlarna 60kr (48kr frakt + 12 kr skrymmande)

om man skickar med schekner el. dhl så får man ner frakten en del + spårbart
  • Viktorsmamma
    MiniM3 skrev 2010-08-12 11:04:54 följande:
    Att inte jeansen från lindex skulle varit strl 98 då :)
    ja, dessutom finns det samma modell, i 92 som ligger uppe i 160kr
    så fattar inte vad som är fel, dock går 92:orna ut idag och mina om 5 dar....
    Pumanprinsen skrev 2010-08-12 10:57:40 följande:
    Mina med
    Rynkar på näsan trist är det!
    Kristyr skrev 2010-08-12 11:00:46 följande:
    mina går nästan okey för att vara 14 dagar kvar ...
    Lyckost hörrudu! =/
  • Viktorsmamma
    MiniM3 skrev 2010-08-12 11:15:24 följande:
    Ja det är mina :) Men vill ha ett par 98 nu ..
    Visste inte äns att lindex jeans gick så bra ! 
    jaha jag hade de i minnes, men tyckte de blev lite för dyra tyvärr men vår tajta budget just nu så får jag lov att skippa dem.
  • Viktorsmamma

åh vad ska man lägga ut nu i helgen då???

överväger om sonen behöver sin åkpåse, behöver verkligen en 2åring (född oktober08) en åkpåse, med lammull insida
    och svart utsida. den går att "fälla ut" så det blir en fäll på golvet, inte så stor fäll men ändå

han är väldigt aktiv, men sitter gärna i vagnen.

vad tror ni? isåfall ska den åka ut ikväll då man får den gratis utlagd.

vad ska man isåfall ta i i utgångpris ev. reservationspris? hjälp mig nu

• Viktorsmamma
    backi2008 skrev 2010-08-14 09:50:09 följande:
    Då är även gratis annonserna ute. Blev vinterkläder från Pop och didrikson och en pop skaljacka. Titta gärnaFlört
     www.tradera.com/auktioner/bohus74
    hittat flera som jag vill ha hos dig ;-D kanske tar de på köp nu och betalar då BB kommer? då du ändå inte är hemma och kan skicka förrän efter det, går de bra?
  • Viktorsmamma
    StaffenAssar skrev 2010-08-14 10:08:19 följande: 

SaraEu - jag funderar lite på samma sak, min son är ju också två, fast han är ju funktionshindrad. Jag har bestämt mig för att behålla åkpåsen till honom eftersom han inte kan gå och alltså åker vagn hela tiden. Men om han hade kunnat gå hade jag nog skippat den faktiskt. När min stora kille var två hade han en åkpåse, men han fick ju knappt plats, så då fick han ha dyna och filt istället och han är så kär i den där filten fortfarande Det funkade bra faktiskt. Sedan är jag lite allergisk mot lera i åkpåsen, vilket det tyvärr blir om man inte klär av dem, och då blir det för kallt... Och fårskinn är ju inte lika kul att tvätta som "vanliga" åkpåsar som bara är att stoppa i maskinen... Så tänker jag iaf
    okej, jo jag överväger att lägga ut den,  och ha som du säger filt istället. då det lär bli blött lerigt osvosv i lammullet.

vad kan man ta för utgångspris för den för att va nöjd då?den kostade1395kr ny..
Svar på tråden Traderatråden nr 16