Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

Tessou skrev 2010-05-22 19:18:22 följande:
    Min sambo har köpt 2 plagg till sonen - som snart är 14 månader och detta är 1 av dessa. Men nu är det väl inget att göra åt för den har gått ut nu....
    Fråga köparen lite snällt då? Hon kanske förstår och inte bryr sig så mycket? I annat fall, om hon VILL köpa den, kanske du kan hitta en likadan igen?
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★ www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76
    AochJsMamma skrev 2010-05-22 20:32:45 följande:
    Nu har jag äntligen fått ut mina converse! Ska bli kul att se vart de slutar...är ju ovanliga, så det kan gå åt vilket håll som helst! Lite kul.
    Lycka till!
    Pearl22 skrev 2010-05-22 20:33:16 följande:
    Har också anmält......... upptäckte detta igår ikväll och blev så himla sur och besviken! Man tror ju att alla som hänger här i tråden är ärliga och seriösa, men så är tydligen inte fallet.... :/ Vore trevligt med en förklaring från personen i fråga...
    Tror inte hon tittar in här mer.. Eller så säger hon som det är och försöker gå vidare.
  • x karin76

Sådär! Barnen somnade tidigt för en gångs skull så 5 auktioner kom upp - lite söta vuxenplagg i 38 (bl a Odd Molly) om någon behöver fylla på garderoben.

• x karin76
    x karin76 skrev 2010-05-22 20:37:12 följande:
    Sådär! Barnen somnade tidigt för en gångs skull så 5 auktioner kom upp - lite söta vuxenplagg i 38 (bl a Odd Molly) om någon behöver fylla på garderoben.
    Är det bara jag som ibland lägger upp auktioner och sen efter en liten stund stänger ner dem igen för jag har ångrat mig?

Funderar på att ta ner en av dem som sega prolistern håller på att ladda upp... men får se. Får låta den stå till i morgon.

Den här t ex, den la jag upp för ett tag sen men ångrade mig:
    http://www.tradera.com/Fantastisk-DUNS-klanning-nyckelpigor-80-NY-M-LAPP-Nypr-289-auktion_302967_111026357 En och en halv timme hann den ligga ute bara... hihi.

Tösen får nöta lite grann på den först innan den hamnar på T.
  • x karin76
    StaffenAssar skrev 2010-05-23 08:41:51 följande:
    Jättetråkigt! Och inte kul att personen hänger här i tråden
    Instämmer..
    summertime123 skrev 2010-05-22 22:25:50 följande:
    hej! Jag har legat lite lågt på tradera senaste tiden men har nu lagt ut två omgångar på rak. Första avslutas imorgon mrn tycker inte att d går så bra som d brukade! Kanske blir bättre imorrn innan avslut lt tycker ni att d går sämre nu??
    Det går absolut sämre nuförtiden, har gjort så senaste 4-5 månaderna tycker jag.

Det + att det är dyrare numera med nya provisionsavgifterna gör att man börjar fundera på att dra ner på traderandet ordentligt. Verkar som om T vill bli av med alla småsäljare som säljer för småsummor.
  • x karin76
    x karin76 skrev 2010-05-23 09:21:20 följande:
    Lite jobbig bakgrund... Varför väljer man en sån? ?-)www.tradera.com/Bodysuit-fran-Smafolk-Retro-V...www.tradera.com/Bodysuit-fran-Smafolk-Retro-V...
    Och när hon bytt bakgrund... byter hon till.. Da Da! http://www.tradera.com/Velourbyxor-fran-Lindex-stlk-56--auktion_302723_112917954
    Inte undra på att färgen är missvisande, tycker byxorna ser lila ut, inte grå.
    Hon skulle säkert få bättre bud med lugnare bakgrund och tydligare foton...
  • x karin76
    Stormis skrev 2010-05-23 09:27:53 följande:
    Och när vi ändå snackar budtrissning....
    Hm.. tja när du säger det, vore inte helt otroligt om så är fallet...?

Synd man inte kan kolla på de gamla vunna auktionerna, om de lades ut direkt igen efter vinst. Då hade man varit mer säker på saken.

Men det är ju iofs nästan tillräckligt tydligt iom att det är en återkommande budare, i samma stad, och kommer tillbaka till en och samma auktion (denna) för att buda - budar tills de står på samma bud (20 kr) och stannar därefter. Är man SÅ intresserad av att buda på varan, som man dessutom ev kan slippa frakten på, så lägger man väl 21 kr när man sett att ledande lagt 20 och det är högsta budet (eftersom de stannade på samma.)
  • x karin76
    Stormis skrev 2010-05-23 09:41:51 följande:
    Jag är ingen expert på budtrissning, men för mig finns det INGEN logik i att småbjuda sådär på plagg som ramlar runt hundringen. Och budaren har vunnit ganska många av säljarens auktioner (eller tvärtom). Oavsett verkar de ha ganska mkt kontakt auktioner emellan. Och ja, jag har också köpare som återkommer och tvärtom, men inte på detta sätt .
    Hm.. och småbjuda på en auktion som ligger på 20 kr är ju ännu mer lite grann... Speciellt som man bor i samma stad. Verkar enligt mig som om man är kompisar och hjälps åt att få upp priset.

Sen finns det andra varianter med, har sett ibland hos en säljare (vet inte om hon finns i tråden eller inte), där det dyker upp en person utan omdömen och lägger ETT bud sista dagen då auktionerna går ut, oavsett storlek/kön/osv, på de auktioner som ligger lågt. Som ett slags eget reservationspris, typ "går den inte för detta så köper jag tillbaka den".
  • x karin76
    summertime123 skrev 2010-05-22 22:25:50 följande:
    hej! Jag har legat lite lågt på tradera senaste tiden men har nu lagt ut två omgångar på rak. Första avslutas imorgon mrn tycker inte att d går så bra som d brukade! Kanske blir bättre imorrn innan avslut lt tycker ni att d går sämre nu??
    Kikade lite men helt fel storlekar för oss. Fina saker, de går säkert bra.
Svar på tråden Traderatråden nr 16