Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

snappi81 skrev 2010-05-19 22:34:17 följande:
    Får man lägga ut annons både på T och Blocket samtidigt? Alltså på samma vara? Har nu hittat 2st vagnar som ligger på båda ställena.
    Förr fick man inte det och annonsen stängdes ned på T om man anmälde det..

Numera sägs det att de ändrat på reglerna och man FÅR ha det så (vet inte var det står dock). Men man får ju stänga ner Blocket-annonsen så fort man fått bud på Tradera i sånt fall, och man kan ju inte direkt ha utgångsbud 1 kr..
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★ www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76
    h80 skrev 2010-05-19 21:08:20 följande:
    måste sluta lägga ut auktioner, det slutar alltid med att jag köper med en jag lägger ut
    Brukade vara så för mig med.. men på sistone har jag inte hittat nåt jag vill ha. Tur det!
  • x karin76
    Minnie69 skrev 2010-05-20 10:36:29 följande:
    När man anmäler oegentligheter till tradera, får säljaren veta vem som gjort det? Angående vilken/vilka auktioner anmälan rör sig etc? Eller stängs personen bara av med hänvisning till att de brutit mot den och den regeln.. Låter ju på omgömena som en människa som kan vara riktigt otrevlig. Jag har haft att gör med en så'n traderare tidigare som skickade elaka sms mm, tyckte det var skitjobbigt
    Beror väl på vad det rör sig om? Om det gäller ett specifikt ärende är det kanske inte svårt för säljaren att lista ut det ändå.

Är det något generellt så får dom inte reda på det, t ex vid felaktiga auktioner/objekt, budtrissning, stulna bilder, osv.
  • x karin76
    Olivers Mamma skrev 2010-05-20 09:24:01 följande:
    Skriv såhär om det nya aliaset."hej, jag har hittat en person som säljer identiska saker med det du fick stulet. Kanske du äntligen kan få fast tjuven "O se vad hon svarar
    Kul att höra sen...

Anmäld till Tradera också?
  • x karin76
    Minnie69 skrev 2010-05-21 17:17:38 följande:
    www.tradera.com/gula-pyjamas-set-med-kaniner-...Fy katten för sånt här, tydligen en person som har en massa konton och en väldigt elak attityd. Har lagt skitmycket bud på en säljares auktioner, tydligen bara för att kunna bomba med elaka omdömen
    Stackars säljare också.. säljer många auktioner för 9 kr. Efter avdragen provision blir det bara 5,30 kr kvar...

Spärrar personerna jag med. Inte för jag tror de kommer och budar, men jobbiga typer kan man ju gärna slippa.
  • x karin76

Godkväll i stugan! Attans att det är fint väder.. och grilltajm om en stund. Jag hade planerat att lägga in några auktioner, men tji fick jag. Får väl vänta till natten i stället.

Inget i minneslistan heller, trodde det skulle finnas ett bra utbud så här vid lön/bb osv, men icke??!

• x karin76
    Tettan skrev 2010-05-22 17:42:30 följande:
    Klantskalle jag är. Lade ut ett par shorts och angav frakten... Felet var bara att jag vägde dem utan emballage, och nu när jag packat så väger den 6g för mycket.... Hur skulle ni ha gjort. Bita i det sura äpplet och sätta på ett frimärke till, eller chansa? Jag anger ju avsändare, så det är ju jag själv som får "straffet". Huvudsaken är ju att inte köparen drabbas. Shortsen gick för 9 kr, så min vinst minskar ju från 9 kr till 3 kr... Och avgiften till T är 3,68 kr.... Hör ni vilket i-landsproblem... Som om jag skulle få svälta för ynka 6 kr...
    6 gram är inget problem, skriv avsändare och sätt det lägre portot. Det ligger inom felmarginalen absolut. (Har gjort så många gånger då det legat <10 gram för mycket, aldrig hänt nåt.)
    Tettan skrev 2010-05-22 17:43:37 följande:
    Hmm - får hoppas på sämre väder till veckan då mina auktioner går ut....
    Heh.. ja vädret spelar nog STOR roll!
  • x karin76
    Tessou skrev 2010-05-22 18:50:15 följande:
    Nu behöver jag hjälp och tips....Mina auktioner går ut nu.. La ut sonens T-shirt som han aldrig använt, sambon såg bild på den i kameran igår och frågade om jag lagt ut den, och det har jag ju... Han blev jättebesviken för den ville han verkligen inte sälja.Och jag har (såklart) fått bud på den... vad ska jag göra? Jag vill inte sälja den nu när han blev så ledsen....
    Om det hade varit SONEN som blivit ledsen... så skulle jag skrivit ett tillägg till auktionen och undanbett folk att buda, och kollat med högsta budgivare ifall denne kunde tänka sig att inte köpa den.

Men om det som i detta fall varit SAMBON så hade det inte spelat nån större roll...

Iofs kanske det bara är i vår familj som en av föräldrarna har 100% "makt" över barnens kläder? Sambon bryr sig inte ett dugg över vad de har på sig, till lycka för mig som får bestämma rubb och stubb. (Iofs får jag betala allt också, men ev förtjänst från T går tillbaka till mig med så.. det kan jag leva med.)
Svar på tråden Traderatråden nr 16