Inlägg från: HäxanSurtant3 |Visa alla inlägg
  • HäxanSurtant3

Traderatråden nr 16

verkar gå dåligt på t nu eller? har inte varit där på ett tag men en snabb koll så låg auktionerna lågt på många plagg som brukar gå bra mkt högre?

debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • HäxanSurtant3

verkligen fyndläget på tradera nu om man skall köpa. Auktionerna går ju verkligen lågt! bra för den som vill handla lite...

• HäxanSurtant3
    maggan75 skrev 2010-05-16 19:51:54 följande:
    Undra om det ligger ninjor och lurar ikväll
    moi..
  • HäxanSurtant3
    Jontesfru skrev 2010-05-17 09:55:53 följande:
    haha här i Skåne skulle det inte gå bra. Regn o kallt, men kanske man drömmer om en varm sommar trots det?
    värmebölja??? ja här i skåne är de vinterkläder som gäller....
  • HäxanSurtant3

Hur länge väntar ni med att ge en person negativt omdömen för utebliven kontakt/betalning? Jag har skickat ett vinnarmail (automatiskt) samt ett påminnelsemail. Känner det får räcka, idds inte "jaga " budaren. Auktionen gick ut den 8 maj.

Är det 60 dagar man har på sig ge ett omdöme? Isåfall väntar jag till dag 60 och ger ett neg.

• HäxanSurtant3

jaha- då har det gått 10 dagar, inte ett ljud från en köpare trots 2 mail. Ringde o pratade in på hennes mobil att jag undrar om hon ska ha tröjan och att jag vill ha besked. Och att hör jag inget så blir det tyvärr ett negativt omdöme.

Nu har hon fått 3 chanser. Väntar ett par dagar till, sedan lägger jag upp den igen.

Hur brukar ni göra?

• HäxanSurtant3

det hjälpte ringa och hota med negativt omdömen...fick svar o betaln nu.

• HäxanSurtant3
    Mini Pantern skrev 2010-05-18 19:41:21 följande:
    Vad tror ni om den här auktionen?  Jag tycker det verkarsom budtrissning men är osäker. Hade tänkt å buda men jag vet inte riktigt www.tradera.com/SONY-ERICSSON-W595-ROSA-OCH-O...
    klockren budtrissning- dessutom extremt uppenbar. Pinsamt...
  • HäxanSurtant3

Denna säljare skäms då inte att ta:

1) överpris för kläderna
    2) 9 kr i "emballage" kostnad. Mig veterigen koster en ICA kassa max 1,5 kr....
    3) 52 kr med DHL??? dessa plagg går ju trycka ned i en kartong för 42 kr...eller schenker för 33 kr.

Aldrig jag hade ens övervägt buda på detta:

www.tradera.com/Cars-paket-6-plagg-mixa-matcha-stl-98-104--auktion_341787_113021537

• HäxanSurtant3

Hittade en nästan helt ny Småfolk body på loppis för 20 kr,.. Då tycker jag det är skönt slippa tradera..

Man vet ju aldrig vad det är man får hem.

• HäxanSurtant3

Ser bra ut vid höstsäsongens första auktioner. Ett par Westport vinterkängor stl 25 är det ngn ny stackare som hetsbudar på ist för att ninja snyggt och smidigt i slutet.....men jag blir ju glad de stiger i pris.

Inköpta på Göksäter för 179 kr....men var ovanligt bra tyckte jag! Höll en hel vinter utan nämnvärt slitage.

Sedan en rosa lego overall stl 92 har stigit också. Men verkar ha avstannat. Den är ju toppenkvalitet...inser väl inte folk...nu är en uppe i endast 91 kr...

Svar på tråden Traderatråden nr 16