Inlägg från: September09 |Visa alla inlägg
  • September09

Traderatråden nr 16

Väntarochlängtar skrev 2010-04-25 08:13:19 följande:
    HETT TIPS IDAG 25/4...Lägg ut upp till 50 auktioner utan att behöva betala osålt-avgift.... Läs mer på Traderas hemsida
    Det innebär ju att det lönar sig att lägga ut sånt som man absolut inte vill sälja till underpris, dvs. med höga utrop. Blir det sålt så blir det. Blir det inte sålt har det inte kostat dig nåt!
  • September09

Fråga:
    Ingen faktura har skapats den här månaden? Brukar få mail om det. På mina sidor finns bara en summa men ingen skapad faktura med OCR nummer så som det brukar vara. Skapas inte fakturorna 1g/månad?

• September09

Efter gårdagens drive har det exploderat på Tradden med nya annonser och hööööga utrop! Många har till och med slängt in utan bilder.
    Som vi spekulerade i när de höjde avgifterna är detta nog ytterligare ett led i deras kampanj att få bort oss "småhandlare" som säljer saker för mindre pengar.

Tråkigt!

• September09
    Scruffy skrev 2010-04-26 15:12:27 följande:
    Nu har jag missat något. Vad var det för drive? Och jag som var för trött för att lägga ut mina annonser. Tänkte göra det ikväll.
    Igår hade T en drive att man fick lägga ut 50 annonser utan att behöa betala någon osåltavgift om objektet inte skulle bli sålt. Många la därför ut grejer till överpris. Blir det sålt så blir det. Blir det itne sålt har man inte betalat nåt för annonsen. Tradera räknar väl med att många av dessa höga annonser blir sålda och får då in högre provisioner istället för att få in provision på 10:- annonser....

gällde bara igår
  • September09
    x karin76 skrev 2010-04-26 18:16:50 följande:
    För att tala om något annat, fler än jag som har avslut idag? Min prognos är att det går helt ok, får hoppas det iaf.Tyvärr gjorde jag om samma misstag som jag alltid gör verkar det som... lägger avslut under "Hollywoodfruar".
    Jag har också gjort den tabben! Som tur är hinner de flesta gå ut innan Hollywoodfruarna. Är över lag ganska nöjd men hoppas såklart på ninjor!
    http://www.tradera.com/search/result.aspx?alias=systern
  • September09
    h80 skrev 2010-04-26 20:33:36 följande:
    Det var 2 dagar innan bf, det gick bra, men jättefort. Glad att vi hann in.
    Åh, vad sugen jag blir på Bäbis nu! {#lang_emotions_tongue_out}
  • September09
    Smultronhjärta skrev 2010-05-05 14:14:29 följande:
    Enligt säljaren tidigare omdömen och avslutade så tror jag inte att hon är en OM kopiesäljare men däremot har det tydligen cirkulerat en hel del kopior av denna väska även på Blocket som hon kan ha köpt(kanske i god tro) Det som talar emot är det låga utropet.Oavsett så är du ju ändå väldigt nöjd med väskan och får väl hålla koll så att den inte färgar av sig-det är tydligen det som är största problemet om det är en kopia
    Men shit! Visste inte att det fanns kopior av OM! Spanade i Thailand men ingenting där inte......
Svar på tråden Traderatråden nr 16