Inlägg från: Jontesfru |Visa alla inlägg
  • Jontesfru

Traderatråden nr 16

Mamma till Simon skrev 2010-04-29 21:59:28 följande:
    men schenker är väl billigare, eller??
    ja Schenker är billigare
    Mamma till Anton 13år och Axel 3 år
  • Jontesfru
    mal skrev 2010-05-02 19:19:59 följande:
    Fick en annons borttagen eftersom eftersom det inte är tillåtet att sälja bag.badkläder. Ok jag accepterar deras regler med hygien osv, men till saken hör att detta är en UV-tröja som mina barn aldrig ens har badat i (dvs ej beg badkläder).. Skillnad om det varit badbyxor tycker jag. Mailade T och fick till svar att jag inte får lägga ut den ens som tröja.. Suck..
    det var lite olika bud om just det här i tråden för ett tag sedan. Jag köpte en soldress till sonen i veckan som gick, så det är nog lite upp till vad de hittar eller inte...
  • Jontesfru

o så har tradera ändrat från 39kr för DHL frakt till 10kr i vinnarmailet som gick ut ikväll... jaha o det har köparen ju betalat. Jag har mailat om att det är autkionens frakt som gäller o att tradera gjort fel. Men det känns ju också kymigt. men men vet inte annars vad jag ska göra????

• Jontesfru
    plura skrev 2010-05-03 09:51:08 följande:
    Säljaren hör inte av sig *surar* Vann 3 auktioner av samma säljare den 18e. Fick vinnarmail den 20e och satte in pengar samma dag. Det skulle skickas med Schenker, sen dess -inget! Mailade i ons -jag hade rensat ur malien och tänkte att jag kanske slängt nåt mail från Schenker av misstag. Sen mailade jag igen i lördags och frågade snällt om hon hade sett betalningen. -Inget svar. Hon har bara positiva omdömen -så det verkar ju märkligt om hon tänkt blåsa mig på 126kr. Vad gör jag -väntar ett tag till? Familjen kanske ligger sjuk? Som "nybliven traderare" är jag inte imponerad. Hade ju en säljare som jag fick maila och påminna för nån vecka sen. Är det alltid så här struligt -eller har jag otur? (Ska säga att jag är trevlig i mail, betalar direkt och märker med alias -what more kan man göra?!)
    verkar ha haft otur.

Du kan ju se om hon lämnat in till Schenker genom att gå in o titta på dina köp. där är en knapp som är fler alternativ o där ska finnas spåra paket. där ska du kunna se var ditt paket är.
  • Jontesfru
    plura skrev 2010-05-03 10:28:32 följande:
    Tack för svar -jag hittar inte "spåra paket" alternativet. Bara orderbekräftelse, säljarens övriga auktioner, markera som betald och spara säljaren som favorit. Är jag på rätt ställe?
    ja du är på rätt ställe, vilket jag tolkar som att hon inte bokat frakt än. Mycket dåligt. På henne igen.

• Jontesfru

åh har fått hem en vinst o den är superfin är eg. helnöjd, MEN aj gvar dum o gick in i  odd molly tråd här o då är det tydligen jättevanligt att just denna väska är kopia som säljs på tradera. Är lite ledsen o vet inte ut eller in. Man vill ju inte gå omkring med kopia precis... men jag kan ju inte avgöra om det är äkta eller kopia heller? kan ni?
    http://www.tradera.com/Odd-Molly-Tassel-Bag-Dark-Red-auktion_341716_111543646

• Jontesfru
    mariahammarberg skrev 2010-05-06 18:08:41 följande:
    varför anmäler ni en säljare som missat skriva märket i rubriken... Någon regel att man måste komma ihåg det? Förstår inte?!
    nej men när man skriver andra märken än man har i aukionen. Alltså om du säljer en tröja från HM får du inte skriva ej polarn, för det kan ju vilseleda ev. köpare att tro att det är polarn...
  • Jontesfru
    Smultronhjärta skrev 2010-05-07 18:35:20 följande:
    Jahapp..så lovar jag mig själv ännu en gång att jag hädanefter enbart ska handla nya eller absolut nyskick på Tradera! Att jag aldrig lär mig att fint använt skick i 9 av 10 fall är sådant som jag själv säljer som väl använt skick
    ja jag håller med. Köpte en soldress som enligt säljaren var i mycket fint skick. Hem kom en som hade fullt med noppor på benen o märkena höll på att trilla av. Hade inte betalt 10kr ens för den om jag vetat det... men nu var det ju mycket fint skick så då gav jag ju mer,grrrr o de fick ju inte ens säljas på tradera eg.
  • Jontesfru
    BetongMorsa skrev 2010-05-09 10:51:29 följande:
    Har läst att en del här inne inte  e så sugna på o handla av nya Traderare men vill ni göra riktiga fynd imorgon så kan ni ju kolla mina auktioner (länk på pressen).Det går riktigt riktigt dåligt haha
    storlekar stämde visserligen men tror inte Axel passat så bra i dem...
Svar på tråden Traderatråden nr 16