Inlägg från: lilyanna |Visa alla inlägg
  • lilyanna

Traderatråden nr 16

Smultronhjärta skrev 2011-02-16 08:56:28 följande:
    Undrar om någon kommer att ta köp-nuDrömmer
    www.tradera.com/Meandi-plyschtroja-med-pussgr...
    Haha! Den var bra!

Känner mig mycket tveksam till att ta den på köp-nu, dels lite dyr o sen tror jag iofs inte att sonen vill ha en sådan tröja.
    Oliver 070327, Alvin 090804
  • lilyanna

Jaha, dags för asvlut idag då. Hoppas verkligen på några ninjor ikväll, men samtidigt så är det skönt att bli av med lite saker även om man alltid vill ha mer för dem

• lilyanna
    Viktorsmamma skrev 2011-02-20 13:52:54 följande:
    hehe hoppas ockås på lite ninjor har bara 4 avslut ikväll iofs och alla hyffsade bud på, men man vill ju alltid ha mer
    Har oxå bara 4 avslut och och tycker väl att buden hittills är sådär, men det är kanske inte helt enkelt säsong för Me & I kläder..verkar variera massor det där tycker jag.
  • lilyanna

Sådär ja, nu ninjade jag hem en skaljacka från Polarn O. Pyret till sonen

• lilyanna
    Viktorsmamma skrev 2011-02-20 17:04:27 följande:
    oj vilket KAP!

grattis! den brukar gå för 500-600kr i 92 och 98
    Tackar!

Nu var ju detta en mindre storlek, ska se om jag kan finna nån i stl 98 med
  • lilyanna

Ser att ni pratar fraktpriser...har sett många som gärna tar ett par kronor extra utöver den faktiska portokostnaden och sånt stör mig lite.

Framförallt när dem inte nämner varför heller...i en auktion som jag var intresserad utav så är det på detta sätt och ändå skriver säljaren att hon står för emballaget, så då kan man ju undra varför portot hamnar på 27 kronor?

• lilyanna
    Viktorsmamma skrev 2011-02-20 20:09:49 följande:

3avslut avklarade nästa slutar först 21.30

men cirkus 700kr på 3 auktioner känns hyffsat!

även sålt enheldel på fb ihelgen.
    men ja har väl köpt lika mycket

Härligt!

Jag har avslut runt 21.30 med, hoppas på tillskott i kassan
  • lilyanna

Hm...börjar undra om jag blivit blåst för första gången på Tradera...blir grymt ledsen om så är fallet

Vann en auktion i söndags på en skaljacka, betalade i måndags och jag har fortfarande inte fått någon jacka i brevlådan. O nu till min förskräckelse så såg jag att denna säljare fått ett negativt omdöme precis häromdagen där köparen ej fått det hon vunnit.

Så det känns som om jag blivit blåst

• lilyanna

Nu behöver jag era tips o råd/hjälp här!

Vann en skaljacka förra söndagen, den 20/2 och betalade den dagen efter. Har fortfarante inte fått någon jacka. Mailade säljare i torsdags för att kolla av läget och om hon skickat den, säljaren svarade nu i lördags 26/2 att hon skickade den på fredagen.
    Idag är det alltså onsdag och jag har fortfarande inte fått någon vara på posten...så jag tror att jag har blivit blåst!

När jag vann auktionen så hade inte säljaren några negativa omdömen, däremot så fick hon ett negativt omdöme 2 dagar senare där köparen ej fått någon vara och säljare hänvisar till att posten har slarvat bort det och att hon inte ansvarar för det.
    Känns lite osannolikt att posten slarvar bort två paket från samma säljare på rad, eller hur?!

Så, hur gör jag nu?! Hjälp mig snälla, har aldrig råkat ut för detta förut!

• lilyanna

Men en avi för att det är skrymmande?! Jag har då aldrig varit med om att jag har fått en avi för att en jacka blivit skrymmande?

Men visst kan jag vänta veckan ut, inga problem...frågan är ju hur man gör sen om jackan inte kommer fram för jag har som sagt svårt att tro att posten slarvar bort två paket i rad från samma säljare.

• lilyanna
    MejaKiZnic skrev 2011-03-02 14:46:28 följande:
    Sluta aldrig att bli förvånad jag fick hämta en body för den var skrymmande Hade helt enkelt mailat säljaren och varnat om negativt sen får man avvakta och se hennes respons
    Den här säljaren ger gärna hämndomdöme som jag har fattat det, hon gav nämligen tillbaka ett negativt till den som klagade på att han inte fått sina saker och sa bara att hon inte ansvarar för posten...så min gissning är att hon skyller på detta den här gången med i så fall.
    Man vill ju bra gärna veta vilket postombud som hon har lämnat in detta på, för det måste ju vara ett slarvigt sådant i så fall...

Jaja, jag avvaktar fredagen ut med, men det känns ju inte hoppfullt
  • lilyanna
    Carmen1 skrev 2011-03-03 20:50:12 följande:
    www.tradera.com/Pop-polarn-o-pyret-randi-klan...
    Du ska ju inte behöva stå för något anser jag, hon har ju till o med skrivit i beskrivningen att den är svart/vit och är den inte det så ska du inte behöva betala utan kunna skicka tillbaka den.
  • lilyanna
    Carmen1 skrev 2011-03-03 21:59:34 följande:
    Hon menar på att jag själv kunde sett det på bilden! Suck! 
    Men hallå, om den nu inte är svart/vit, varför har hon själv skrivit det då? Har hon svarat på det?

Nej, du sk verkligen inte betala och som nämns nedan så kan hon få avgifted krediterad utav tradera, så stå på dig anser jag! Säljaren har gjort fel här.
  • lilyanna
    Väntarochlängtar skrev 2011-03-04 18:49:40 följande:
    Är såååååååååååååååååååååååååååååå TRÖTT på oseriösa Traderare!!!!
    Det är du inte ensam om, den jag vann utav är ju inte ens rätt person som har kontot tydligen och dessutom polisanmäld flera gånger om!
Svar på tråden Traderatråden nr 16