Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Traderatråden nr 16

StaffenAssar skrev 2010-05-07 20:51:52 följande:
    Stormis - Tack! Då förstår jag bättre Men nu kom jag plötsligt på att måndag inte är fy skam det heller, för då har jag en massa andra avslut, så nu måste jag bestämma mig lite bara...
    Jo, fördelen med söndagar är att det är mkt folk då, men å andra sidan också MÅNGA objekt, dvs de kan lätt missas. Så jag varierar en del, men kör mest mån-tors nu faktiskt beroende på utrop etc.
    ♥♥♥ Storasyster 0710 & lillebror 0912 ♥♥♥
  • Stormis
    kalmar brud skrev 2010-05-18 18:15:34 följande:
    Någon som vet hur man kan få bort målarfärg från en WS från polarn o pyret? Testade att tvätta i 40 grader med tvättmedel (pulver), men det gick inte bort...Har ju lagt ut denna på T och nu har det blivit färg på den då sonen fick tag på den i garderoben då vi målade om...
    Jag har haft både blöt och torkad färg och lack på jeans och leggings och tagit bort det med lacknafta. Typ gnuggat lätt med en handduk och sen tvättat direkt. Har funkat bra.
  • Stormis
    stockrosen skrev 2010-05-21 21:23:08 följande:
    HUR spärrar man? Försöker men hittar inget?
    Under säljverktyg
  • Stormis
    Stormis skrev 2010-05-21 21:30:32 följande:
    Under säljverktyg
    Öööh, lite sen . Glömde visst uppdatera sidan först . {#lang_emotions_cheers}
  • Stormis
    x karin76 skrev 2010-05-23 09:36:20 följande:
    Hm.. tja när du säger det, vore inte helt otroligt om så är fallet...?Synd man inte kan kolla på de gamla vunna auktionerna, om de lades ut direkt igen efter vinst. Då hade man varit mer säker på saken.Men det är ju iofs nästan tillräckligt tydligt iom att det är en återkommande budare, i samma stad, och kommer tillbaka till en och samma auktion (denna) för att buda - budar tills de står på samma bud (20 kr) och stannar därefter. Är man SÅ intresserad av att buda på varan, som man dessutom ev kan slippa frakten på, så lägger man väl 21 kr när man sett att ledande lagt 20 och det är högsta budet (eftersom de stannade på samma.)
    Jag är ingen expert på budtrissning, men för mig finns det INGEN logik i att småbjuda sådär på plagg som ramlar runt hundringen. Och budaren har vunnit ganska många av säljarens auktioner (eller tvärtom). Oavsett verkar de ha ganska mkt kontakt auktioner emellan. Och ja, jag har också köpare som återkommer och tvärtom, men inte på detta sätt {#lang_emotions_undecided}.
  • Stormis
    Olivers Mamma skrev 2010-05-23 10:22:40 följande:
    Ska man lägga 1 kr utrop på en ny dalmatiner body med lång ärm, blå kantband?
    Beror ju på vad du vill ha för den och vilken stl det är . I normala fall tror jag att det hade varit rätt safe. Borde ju gå för ca 150 kr? Vi är ju visserligen inte många som åker på salg, men jag tycker ändå att det märks på Molo nu senaste tiden, dvs folk inväntar salgen och handlar inte till "överpris" på T. Jag har ett antal plagg som varit svårsålda (med höga utrop), men som jag tror kommer gå bra efter salgen när folk inte fått tag i det de vill ha.
  • Stormis
    Olivers Mamma skrev 2010-05-23 11:05:05 följande:
    150kr är inte mycket, det är mindre än vad jag gett för den och det är ett print jag helst vill gå + - 0 på, har sett en ny i samma strl för 224kr. men det är ju sååå olikaIofs, kanske ska vänta tills efter salg, men är lite rädd att det ligger ute alldeles för mycket molo då
    Det är olika det där, men jag hade absolut inte varit säker på över 200 kr. Och visst, det kommer komma en hel del efter salgen, men ofta är det liknande plagg och har du tur (och jag otur ) så finns det ont om dalmatiner.
    Mamma till Simon skrev 2010-05-23 11:12:56 följande:
    lägg ut den för det du minst vill ha och får du inte sålt den nu så läger du ut den igen senare
    Så gör jag. Har inte nerver till annat .
  • Stormis
    LJ2 skrev 2010-05-23 11:25:36 följande:
    visst va det du som hade klisterlappar med namn o adress som du satte på baksidan av påsarna? vart hittar man såna?? orka skriva.. =)
    Köpte dem på Vistaprint.se (de brukar ha massor av gratisprodukter så betalar man bara för frakten).

Nu är dock etiketterna slut, men jag köpte också en stämpel samtidigt. Sen stämplar jag dem på vanliga pappersetiketter som jag får en en släkting (blir över från deras jobb). Så stäpeln blir billigast för mig . Men googla lite, vet att jag hittade lite "hobbyfirmor" som skriver ut på etikettblad för nästan inga pengar alls.
Svar på tråden Traderatråden nr 16