Inlägg från: AochJsMamma |Visa alla inlägg
  • AochJsMamma

Traderatråden nr 16

virknålarna skrev 2011-04-22 08:31:52 följande:
    Jag tycker sonens tenderar till liten, så normal till liten skulle jag säga.
    instämmer
    ★Stolt mamma till Alexander -08 & bebis BF 15/6 -11★
  • AochJsMamma
    x karin76 skrev 2011-04-22 09:47:57 följande:
    Det trista är ju bara att om man struntar i 0 kr utrop, så blir en del saker osålda trots jättefint skick och lågt utropspris. Är väl för att utbudet numera är så stort, och köparna har mer is i magen.

Fast man får väl låta dem stå kvar 2-3 omgångar till i stället, kanske råkar bara inte säljarna hitta auktionerna just nu. Nån ggn kanske man får ett Köp nu eller så också.
    jo jag vet, instämmer till fullo.. men när man säljer en helt ny POP tröja med nypris 225 kr (som är köpt för fullpris) o den säljs för 52 kr så känns det sådär kul... sålde enannan tröja, Pomp De Lux, även den helt ny för 32 kr.. hade hellre skänkt till Stadsmissionen..
  • AochJsMamma

Hur länge väntar ni innan ni skickar en förfrågan om vinnarmail? Tog en auktion på köp nu i torsdags o har fortf inte fått inbetalningsuppgifter, men det är ju påsk så vill inte stressa på heller... men så tänke rjag ifall det blivit fel nånstans så att säljaren tror att hon skickat o jag aldrig fått det o så blir hon "sur" på mig istället.. hur hade ni gjort?

• AochJsMamma
    Annanym skrev 2011-04-25 20:10:50 följande:
    Jag hade absolut skrivit och frågat. Det har varit en del strul med utsändningen av vinnarmejl, det har jag själv upplevt. Varför skulle personen bli sur om du skriver ett trevligt brev och frågar? "Jag tror inte ditt vinnarmail gick fram som det skulle, har du möjlighet att sända mig inbetalningsuppgifterna igen?"
    menar väl inte strikt bokstavstolkat sur, snarare att det kan upplevas som stressigt!
  • AochJsMamma
    annat82 skrev 2011-04-25 20:12:41 följande:
    Jag brukar vänta upp till 3 dagar och sedan skicka ett vänligt mail och säga att jag förstår att det kan vara fullt upp men bara vill höra efter så inte mail med betalningsuppgifterna kommit bort om det skulle varit skickat. just poängtera att man inte vill stressa på för det kan ju va så att säljaren är bortrest eller har fuillt upp och glömt bort auktionen.
    Men det händer ju att mail kommer bort tyvärr
    Själv tycker jag att man får komma ihåg när man har auktioner som går ut, men det blir ju lite skillnad på köp nu för det kan ju komma när som helst och man är upptagen
    exakt så är det jag tänker... skickar ett mail under dagen!
  • AochJsMamma
    x karin76 skrev 2011-04-26 21:26:41 följande:
    Men seriöst.. Denna kostade 149 som ny i butik, måste vara en lycklig säljare där. www.tradera.com/Helt-Ny-NOVA-STAR-t-shirt-i-s... 

Ej min auktion!

Däremot sålde jag för ett tag sen en likadan i två storlekar mindre (även den ny), och den gick tyvärr inte för såna här svindlande summor.  
    oj! Jag sålde en sån fast i turkost/blått häromveckan på T, ny med lapp för 89 kr.. vilken skillnad det kan vara!
  • AochJsMamma
    Lizzyy skrev 2011-04-28 10:21:22 följande:
    Älskar tradera, la ut ett skal till en vodka flaska, mest för att motbevisa sambon om vilket skräp det är. Är uppe i 174kr på mindre än ett dygn... Här blir det skamvrån för mig ;)
    va? OJ! superkul när man säljer vad man sjölv tror är skräp för bra priser!
  • AochJsMamma
    Lizzyy skrev 2011-04-28 13:08:01 följande:
    Som tillägg för det jag trodde var skräp. Har precis sålt ett stickat fodral till vodkaflaska för 850kr! Och den som var uppe i 174kr förut kommer nog sluta på 3-5000kr. Skamvrån bigtime!!! Tror min sambo ska få ett ps3 för pengarna :D

Är sjukt nöjd med att lyssna på honom ibland, dessutom har vi massa absolut vodka saker som ligger i källaren, ska inventera lite senare :D
    men vaaaa? Du skojar??? hade ingen aning om det! Absolut skamvrån för dig, jag får nog joina dig . Är det bara såna dära extra prylar med absolut som säljer? Attans att våra flaskor är vanliga literflaskor..
  • AochJsMamma

aha, så dom har fallit i Dan/Marie målet, intressant! Hade velat gå på rättegången, men har inte orkat ta tag i det.. rätt mkt hårdare straff än jag trodde faktikst, både vad gäller säljaren och de som dömdes för häleriförseelse. Jisses vad hon måste ånga sig nu...

• AochJsMamma
    anette 81 skrev 2011-04-30 07:56:57 följande:
    vad blev det  då?
    3 års fängelse för Marie, villkorlig dom med samhällstjänst för make och dotter för medhjälp, häleriförseelse för de som hade köpt så mkt på Tradden av dem (mellan 25-32 000 styck hade de köpt för, så TR ansåg att de borde ha förstått att dte var stöldgods.. god tro finns ju inte på samma sätt i det svenska rättssystemet längre .)
Svar på tråden Traderatråden nr 16