Inlägg från: MejaKiZnic |Visa alla inlägg
  • MejaKiZnic

Traderatråden nr 16

MariaK skrev 2011-09-13 10:00:20 följande:
    Blir så ledsen på Tradera när jag ser sånt här!!! Hoppas så att du får alla dina pengar tillbaka!!!
    Jag har avslut ikväll på lite ytterkläder and its looking good:)))
    Jag är himla besviken, inte ska man behöva maila säljaren varje gång man tänker lägga ett bud. Budar men hem en TV så ska den funka och gör den inte de så är det för mig en skyldighet att skriva detta. Fick svar från T idag och de mailade att köparen har en skyldighet att objektbeskrivningen stämmer med varan. Detta kan man tolka på olika sätt. Men i detta fall så är varan defekt utan hon nämt något. Jag är rädd att denna köparen kommer ta detta emot mig och tycker det är jag som gjort fel då jag ej frågade om skicket. De nämde även att jag skulle ringa till henne men hennes nr är lite unikt 0735-0000000...Kräks ska aldrig köpa dyrare saker på T igen.

Hoppas du får ett bra avslut Skål
    ♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic

Får magont av denna säljaren:

Dragkedjan trasig, hål som inte nämnts i beskrivningen jag kan inte använda dem
    Kommentar: Dragkedjan fungerade utmärkt innan ivägskick, kontrollerar allt noga!

Undrar om jag också har suttit och tagit sönder min egna vara Rynkar på näsan

♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic
    Tessie2022 skrev 2011-09-13 14:05:29 följande:
    Har du kontaktat säljaren? I så fall har hon svarat och hur försvarar hon sig? Enligt mig är detta bedrägeri och hade jag varit dig hade jag hotat med polisanmälan mm.. Hon har ju bara 96 % positiva och med ett till negativt så kanske tradera drar till sig ögonen med mkt tur.. Blä för sådana säljare och jag ska hålla tummarna för dig att du på något sätt får tillbaka pengarna .. Med sådana stora brister så borde det finnas med i auktionsbeskrivningen..
    Inte än väntar på underlag gällande regler från Tradera. Då jag sen innan haft problem med denna säljaren då hon gav mig negativt, ej kontaktbar och sen leverans så känner jag att jag måste ha ett bra underlag för att så stor chans få tillbaka pengarna. Förhoppningsvis så får jag svar från T idag och kan maila henne. Jag får se hur tillmötes gående hon är när jag begär pengarna tillbaka annars blir det nog en anmälning då de handlar om så mkt pengar. Jag hoppas verkligen jag får pengarna tillbaka.. för mig en de självklart att de ska finnas...Rynkar på näsan tack {#emotions_dlg.flower}
    ♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic

Fått svar nu, säljare måste alltid uppge en korrekt objektsbeskrivning. Man ska aldrig behöva fråga om skicket. Ikväll ska jag maila säljaren så hoppas nu de löser sig..Rynkar på näsan De sa även att jag kunde kontakta dem åter igen om hon ej ger någon respons på mina mail. Obestämd känns mkt bättre

Pixxi skrev 2011-09-13 17:20:40 följande:
    Jag la ut 30 auktioner igår. Hoppas på en bra månad för velour
     Lycka till Solig
    ♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic

Jag hoppas att de löser sig och lägger hon upp jackan igen utan en ordentlig objektsbeskrivning så kommer jag faktiskt anmäla auktionen. Jag vill inte att de händer någon igen.  skrev detta till henne:

Hejsan X

Jackan har kommit. Tyvärr stämde inte jackan med objektsbeskrivningen eller de skyldigheter man har att nämna när man säljer. Jackan var VÄL ANVÄND, de var tre större hål på jackan, sliten på muddar (nästan håll), smutsig i fickor, fläckig på flera ställen och tappat i färgen. Dessa skador kan ej skett under varken leverans eller under den korta tid jag haft den. Då du hade packat jackan väl och jag har endast haft den under 1 dygn. Jag har själv kontaktat Tradera och frågat om detta och man måste beskriva dessa defekter. Det kan även ses i köplagen. Jag vill lösa affären genom att retunera varan och få tillbaka mina pengar. Då objektsbeskrivningen är felaktig står du även för fraktkostnaden av returen. Om du ej är enig om detta så kan jag även be Tradera ta kontakt med dig. Jag har även bifogat bilder på jackan och ser du inte detta som tillräcklig bevis så kan jag fota ytterligare fler bilder. Jag vill bara lösa detta så fort som möjligt.

Ha en fortsatt trevlig kväll

Hoppas jag ej var för otrevlig, vill bara att det ska lösa sig Tyst

Lingonflickan skrev 2011-09-13 20:37:06 följande:
    Hittade denna på Tradera
    www.tradera.com/Snygg-Betty-Boop-troja-storle...

har en sån (Ullared) och den vred sig i första tvätten samt blev jättenopprig. Och frakt 36 kr???Förvånad
    De jag tänkte på var att de ej nämnde skicket mer än att den var begagnad, aldrig mer buda på såna auktioner. Trist när man använder ett plagg och sen ser de ut som man använt de hundra gånger. Den kanske kommer i lyxförpackning

♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic
    Pixxi skrev 2011-09-13 19:35:34 följande:
    Tack

Upptäckte just att jag lagt ett par fina vinterstövlar under kategorin "sandaler, mockasiner"
    Himla trist när man gör sånt Kräks  men har du en bra rubrik så ser nog många den ändå Drömmer
    ♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic
    Hej X!

I objektsbeskrivningen står det "begagnad" under kategorin skick.
    Jag har ALDRIG NÅGONSIN påstått att jackan är i nyskick som du antyder. Jag har heller
    inte bestämt hur mycket DU har BUDAT FÖR JACKAN.

Hade du mailat mig om fler bilder eller frågor angånde jackans skick skulle jag ALDRIG
    "undanhålla" sanningen eller lura någon på något sätt.

Jag kommer inte att ta tillbaka jackan.
    Mvh X

De är klart att jag står för det jag lade och aldrig påstått ngt om att hon sagt att den är i nyskick men hon verkar ej förstå att man måste nämna sånt här i objektsbeskrivningen. Man ska ej behöva fråga om detta. Känns som hon har varit väl medveten om detta och bara velat få ut så mkt som möjligt. Hon ej svarat mer och gör hon ej de så kommer jag be T maila henne och hjälper ej de så kommer jag faktiskt anmäla henne. Känns som ett rejält bedrägeri. Mår apa då dessa pengarna hade jag sparat ihop länge för att unna mig något varmare till denna vintern än förra då jag frös som attan. Rynkar på näsan
    ♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic
    MariaK skrev 2011-09-14 09:36:51 följande:
    Får hjärtklappning av o läsa vad hon svarar !!!! Dumma elaka människa är ett snällt ord om henne:(((( Tradera måste ju kunna lösa detta!! Är ju bara o kolla på de bilder du tatt så säger det allt!!!!
    Jag försöker få dem att ge mig ett ordentligt svar där de förklarar att man måste lämna upplyssningar i sin objektbeskrivning och de strider mot gällande lagar att utebli med att den är defekt. Om jag förstår detta rätt så har jag iallfall lagen på min sida.

Köplagen:

Befintligt skick

19 § Även om varan har sålts i "befintligt skick" eller med ett liknande allmänt förbehåll skall den anses felaktig, om
    1. varan inte överensstämmer med sådana uppgifter om dess egenskaper eller användning som säljaren har lämnat före köpet och som kan antas ha inverkat på köpet,
    2. säljaren före köpet har underlåtit att upplysa köparen om ett sådant väsentligt förhållande rörande varans egenskaper eller användning som han måste antas ha känt till och som köparen med fog kunde räkna med att bli upplyst om, under förutsättning att underlåtenheten kan antas ha inverkat på köpet, eller
    3. varan är i väsentligt sämre skick än köparen med hänsyn till varans pris och övriga omständigheter med fog har kunnat förutsätta.

När en begagnad vara har sålts på auktion, anses den såld "i befintligt skick". Vid tillämpning av första stycket 3 skall hänsyn i så fall tas till utropspriset.

Ni får ursäkta mig som skriver så mkt om min affär Rynkar på näsan

♥мєℓιηα
  • MejaKiZnic

Får jag inga pengarn tillbaka kommer jag göra så mkt som möjligt för att få bort henne från Tradera. Kommer även be Tradera att markera vilka skyldighetet man har som säljare. Jag har snokat lite på eniro och hittat en som stämmer överrens med adressen hon nämt. Dock står en annan skriver på adressen men samma efternamn. Kommer även ringa om de är de som krävs...kommer maila henne en sista gång idag sen ber jag tradera upplysa henne om reglerna. Gråter

• MejaKiZnic
    pomola skrev 2011-09-14 10:48:17 följande:
    Kolla ratsit. Där är alla (vuxna) registrerade.

Jag lider med dig. Det är mycket pengar och hon har definitivt undanhållit dig/ andra budare skicket. 

Svaret du fick är under all kritik. Hur kan man bara svara så?! 
    Tradera brukar inte kunna göra så mycket i enskilda ärenden, men jag hoppas av HELA mitt hjärta att de går in och agerar här. Vi är nog många som ställer upp för dig.       
    Tack så mkt, har lyckas hitta ett nr nu så svarar hon ej idag så ringer jag imorgon men känns som ett samtal ej kommer hjälpa  då hon ej verkar bry sig allsRynkar på näsan
    ♥мєℓιηα
Svar på tråden Traderatråden nr 16