• ominte

Traderatråden nr 16

TonÃ¥rslisa skrev 2010-08-27 21:41:32 följande:

Här kan ni se frimärken genom åren och jämföra dem ni har på paketen och se om ni betalat för mkt eller inte:
    www.posten.se/m/frimarken_ar

TACK! Hittade frimärkena som satt på mitt paket och givetvis var det 2 styckna 6-kronors egentligne skiter jag i det men det är av ren princip som jag blir förbannad! Är man en reko traderare så skriver man ut att frakten kan diffa men att man som säljare betalar tillbaka mellanskillnaden. Dessutom betalade jag paketet samma dag som jag vann (förra torsdan) och fick hem det idag. Hon komemr få usla staplar av mig ialla fall.
  • ominte

Om man struntar i att fylla i stapeln på frakt och leveranstid, får säljaren en lägre siffra på hur många omdömen h*n har på just leveranstid och frakt? Alltså, kommer det att synaas vem det var som skippade att ge henne omdömena Drömmer

• ominte
    HonSomVet skrev 2010-08-28 07:29:43 följande:
    Därför är det fantastiskt att ha en liten köksvåg hemma så man kan dubbelkolla sådant om man vill det!
    Jag har en köksvåg hemma men hur menar du, att man ska kolla paket som man har köpt eller?
  • ominte

Hämtade just ut den lila moloverallen jag vann för 590 kr, den var såååååå fin! Såg helt ny och oanvänd ut Det blir ett finfint omdöme från mig!! Mer sånt!

• ominte

Mwn OJ hur kunde jag missa det Jag som aldrig budar på för hög (orimlig) frakt

• ominte
    felixen skrev 2010-08-28 20:13:18 följande:
    Har fått en jobbig köpare på halsen ): Idag fick jag ett mail om att hon inte fått sin vara som hon vann för en vecka sedan, jag skickade tillbaks att jag inte fått några pengar insatt för den så att det var därför inget var skickat. Dröjde inte länge innan det kom ett svar: Jag har vunnit auktionen och pengarna de kommer förr eller senare kan du skicka den till mig snarast. Suck.... kollade hennes omdömme och där vara flera negativa där hon inte betalat. Vissa människor är bara för mkt....
    "De kommer förr eller senare" Tror folk att man är född igår eller!? Hit med stålarna har jag skrivit tillbaka. Vilka puckon det finns, man blir lika förvånad varje gång..
  • ominte
    Smultronhjärta skrev 2010-08-28 20:47:12 följande:
    Då har jag ägnat eftermiddagen idag med att rensa bland ungarnas kläder och jag hittade massor!*huuuh*
    Nu undrar jag om det är försent med Fix skalbyxor,softshelljackor,fleccefodrad regnoverall med Cars,molnoveraller? Har alla redan bunkrat sådant redan kanske? (jag har ju t ex gjort det)
    Nä det tror jag inte ialla fall. Jag tycker tradera är rätt tomt på vinteroveraller och vinterskor ännu så det är nog höst/skalisar som gäller att the moment skulle jag tro..
  • ominte

Nån som har eller har haft kik kids mössor, de som är mjukluddiga? Alltså inte fleece eller frotté utan nåt annat material som är liksom lite "hårigt" och sååå mjukt.
    Såg en sån i barnbutiken idag och går och funderar på en sån, den verkade så härlig och skulle passa sååå fint i rött till moloverallen i vinter men jag vet inte om den håller värmen?

• ominte
    StaffenAssar skrev 2010-08-28 22:16:27 följande:
    Jag har haft til min lilla, och det funkade bra, men han åker ju vagn hela tiden så han utsätts inte för så mycket... Jag gillade den!
    Tack för svaret
Svar på tråden Traderatråden nr 16