Inlägg från: StaffenAssar |Visa alla inlägg
  • StaffenAssar

Traderatråden nr 16

Viktorsmamma skrev 2010-08-16 09:40:52 följande:
    köpte en ny med lappar för 580 så de tyckte jag var ganska dyrt men ville ha den så då fick det bli dyrt
    Hm, ja det var ju bra förstås, fast inte för dig kanske
    Men jag har en sådan här i nyskick: www.tradera.com/POP-vinter-jacka-JATTEFIN--auktion_302788_116286501

Och den tyckte jag gick lågt... Fast fotot var iofs inte så bra, kanske det beror på det? 
  • StaffenAssar
    maugu skrev 2010-08-16 19:58:58 följande:
    Nu har jag rensat stora växalådan-massor med MOLO stk 80-140.
    Svea Stars fina klänning med stjärnor, lurvar mm..Kika gärna

www.tradera.com/auktioner/maugu 
    Lite hamnade i min minnes iaf MYCKET skulle ha kunnat hamna där, men jag måste försöka att inte shoppa så mycket
  • StaffenAssar
    fabler skrev 2010-08-16 22:31:25 följande:
    tack nu fick jag äntligen lägga till nått i min minneslista   blir span på två auktioner i alla fall.
    Kul! Får man fråga vilka?
  • StaffenAssar

Enensammamma - jag instämmer med virrpirr, i allt. Det är bra med blocket för man slipper packa och man slipper oroa sig för att inte få det man vill ha, men man får MÅNGA prutmail och personer som säger att de ska köpa som sedan inte gör det. Tex så var det några som skulle komma och köpa min reimaoverall, sedan så tyckte de att den var för tunn Förvånad.  Det är ju det som är poängen, att barnet ska ha rörelsefrihet och samtidigt vara varm... Men jag orkar inte stå där och "sälja in" den liksom, så den ligger på tradera nu iaf. Men jag fick sålt ett didriksson set som jag är väldigt glad att jag slapp lägga på tradera, för där tror jag inte att jag hade fått så bra för det

• StaffenAssar
    sara1981 skrev 2010-08-17 21:26:53 följande:
    Nu har jag lyckats ladda upp mina första auktioner på lääänge. Ska försöka ta mig i kragen och lägga ut lite mer under veckan när man ändå är på gång...
    Ja, när man väl kommer igång så går det undan
    Jag har nyss haft ca 50 avslut och bara laddar upp mer, och rotar i växalådor och garderober Drömmer  Men det är ju så kul!
  • StaffenAssar
    ankaplanka skrev 2010-08-18 19:37:17 följande:
    Vad gör man om man vunnit en auktion och inte får något vinnarmail. Säljaren har skrivit i auktionen att hon ska skicka ut mail och vill ha betalning inom 5 dagar. Nu har det gått 4 dagar och jag har inte hört nått.
    Kan ju inte nå henne...
    I ditt vinnarmail ska hennes mailadress stå, så att du kan maila henne. Jag har en gång gjort misstaget att inte kolla min skräpmail och mailat säljaren om vinnarmail, sedan såg jag att det låg i skräpmailen...
  • StaffenAssar

Nu har jag fotat en massa skor, frågan är bara - törs man? Kavat stl 19 och 21, superfit stl 18, tre par pop filttofflor och viking gore tex höstkor stl 26. Är blocket bättre? Eller ska man lägga höga utrop?

• StaffenAssar
    Elina73 skrev 2010-08-19 09:14:19 följande:
    Gratis är gott...Men jag hoppas jag får något för overallerna. Har haft många besökare på auktionerna så buden kanske kommer snart. Låter nog frakten ligga kvar. Har själv fått lösa ut paket som varit underfrankerade, inte kul! Vill inte slänga dem i UFF containern precis. Fast det går ju till behövande....Men jag behöver pengarna.
    Jag tycker du har bra utrop, och frakten blir nog bara billigare med schenker. Men jag har inte heller skrivare och skickar därför inte med dem, så jag förstår dig. Den enda anledning jag kan komma på till att de inte har bud är att det finns så mycket ute just nu, efter traderas erbjudande i helgen, men jag tror nog att det kommer att trilla in lite bud mot slutet. Men jag undrar lite över din sluttid, för visst var det mellan kl 14-15 en måndag? Jag tror det är bättre att ha avslut på kväll eller helg. Jag haft avslut en vardag på dagen en gång, och det gick inte alls bra tyvärr, fast det var nog på våren iofs, och en gång är väl inget att bygga upp en hel teori kring egentligen.
  • StaffenAssar

Bjuder på något som kan bli ett fynd för den snabba:
    www.tradera.com/auction/auction.asp

Inte min overall, men hade den i minnes, men eftersom jag redan köpt mina overaller till lilleman så ska jag inte buda. Minns från förra vintern att många tipsade om just name it. 

Svar på tråden Traderatråden nr 16