Pumanprinsen skrev 2010-03-24 11:31:09 följande:
Så klar, men som köpare så tror man att man tjänar när det står fraktfritt, fast det gör man inte då
Det kan hända att auktionen budas upp lite mer än vad den skulle gjort annars, så ev kan ju säljaren tjäna på det trots ökad provision. Men jag tror det är nog på ett ut..
Alisa skrev 2010-03-24 11:38:14 följande:
På tal om traderare Jag var med om att en person i en annons skrev att hon/han tog ut 2 kr för emballaget. Vad är det för emballage undrar jag ju då (påse från ICA??), samt om man inte kan bjuda på det. Är det jag som överreagerar eller? Kändes lite snålt.. ?
Tja... 1-2 kr må väl vara hänt tycker jag, men när de tar t ex 99 kr i fraktkostnad för något som kostar 12-24 kr i porto + kanske 1-2 kr i emballage.. då har det gått till överdrift. Då är det ju för att undkomma T's avgifter och även att lura köparna tycker jag.
Annars så räcker det ju att man säljer t ex 10 grejer för 10 kr/st och tar ut 24 kr i frakt i stället för 12 kr.. För den enskilde köparen kanske det inte gör så mycket, men för säljaren får han/hon ihop 7 kr + 12 kr = 19 kr per auktion i stället för 7 kr per auktion....! Totalt alltså 190 spänn i stället för 70. Klart att folk försöker...!