Inlägg från: Linastrumpan |Visa alla inlägg
  • Linastrumpan

Traderatråden nr 16

h80 skrev 2010-03-30 20:42:08 följande:
    hon som har lagt 51 har inte fått nått. o i mitt mail från tradera står att den är såld för 49. O alla auktioner ser ut så. t.ex. en klänning som det står 115kr som högsta bud står att den är såld för 100 osv
    Mejla T, nåt är galet fel!!!
    Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
  • Linastrumpan
    AnnelieTyresö skrev 2010-03-30 22:15:53 följande:
    Jag vann 2 tröjjor den 28/2, de har ff inte kommit.De har ju givetvis försvunnit från min lista, kan man få fram det på nåt sätt?Säljaren kontakte mej för ca 2 v sen, å skrev att det hade vart ett dödsfall i familjen, men att hon skulle skicka dem nu.Måste ha raderat det från min mail, dumt nog, för jag har sparat allt annat.Kanske ligger kvar i papperskorgen då kanske, ska kolla där, eller kan jag hitta dte på Tradera på nåt sätt?
    Ställ in "visa senaste 60 dagarna" på alla köpta objekt så borde du se...
  • Linastrumpan

Finns det nån mololurvexpert hemma???
    fick hem denna här om dan : http://www.tradera.com/Molo-Lurvfleece-i-fint-anvant-skick-strl-92-auktion_302782_109221500
    Jättefin men tråkigt platt...har för mig att de ska tumlas ett tag efter tvätt. (har aldrig ägt en)  Ska de tvättas med mjukmedel? Vill gärna att den ska bli lite fluffigare... Den var tänkt att passa lillasyster som har 80/86 i kläder men är enorm och räcker till storasyster som har 110 {#lang_emotions_sunny}

• Linastrumpan
    Kristyr skrev 2010-04-07 09:49:55 följande:
    tvättas med lite mjukmedel och torktumlas ett tag (så den inte är helt torr) på låg värme tror jag?!
    ok, då får jag boka tid i tvättstugan för jag har ingen tumlare!
  • Linastrumpan
    Julia1234 skrev 2010-04-07 09:51:31 följande:
    De blir ju tyvärr platta ganska så fort... De ska torktumlas, vilket kanske hjälper lite grand. Tycker dock att välanvända lurvar förblir ganska platta trots tumling.
    Får väl göra ett försök. Den ser inte så jättevälanvänd ut, den är fortfarande tjock i lurven, inte gles som jag tyckt att de kan bli när de använts mycket.....men jag vet inte. Får testa!
  • Linastrumpan
    Lilla Ego 07 skrev 2010-04-07 10:23:50 följande:
    Mina lurvar  har aldrig blivit platta. Jag tvättar dem (var för sig) med rätt mycket mjukmedel. Sen torktummlar jag dem på rätt så låg värme, brukar tumla dem helt torra. Alltid fluffiga och fina efteråt.
    Ska boka tid i tvättstugan och försöka mig på en lurvrekond med mycket mjukmedel och tumlare
  • Linastrumpan

Vågar man ha 1kr utrop på en velourkjol från villervalla st 74, använd 1gång så i princip ny? Vet inte om jag ska fega eller våga....

• Linastrumpan

Min dotter har haft st 22, 24, 26, 28 i kavat sandaler. Var 1½ första sommaren och är nu 4½....Vet inte om jag gjorde dig klokare eller mer förvirrad!

Svar på tråden Traderatråden nr 16