Inlägg från: Smultronhjärta
|
-
-
Jag ninjade lite igår
www.tradera.com/Supersot-klanning-Polarn-o-pyret-strl-80-auktion_302967_111885657
Idag har jag span på något som för en gångs skull inte är kläder-vilket framsteg
-
Men..talar inte Tradera om varför den stängs nerh80 skrev 2010-05-06 19:59:20 följande:anmälde o auktionen stängdes ner igen. Men nu har säljaren lagt ut den igen, för tredje gången.
-
Enkelt..Jag har sålt sedan 2004 på Tradera och lärt mig den hårda vägen att inte lämna omdöme före köparen. Alltför många ggr har jag haft köpare som har satt det i system att buda lite högre för att sen kräva tillbaka en del av summan pga av påhittade fel.Saker som har fel säljer jag på loppis allt som oftast!Hemlighet skrev 2010-05-06 20:34:11 följande:Varför väntar ni på att köparen skall lämna omdömme först?? Vi som köpar behöver ju endast betala och sen är våran bit avklarad. Det ni som säljare lämnar omdöme på är ju hur snabbt vi köpare betalar. Vi som köpare lämnar omdöme efter det att vi har fått och granskat varan. Oftast så skriver säljaren att mitt ansvar slutar när varan ligger på lådan, ja då skall ni ju lämna omdömer också. Jag lämnar aldrig omdöme innan säljaren har lämnat. Jag maila jämt och talar om att jag har fått varan.
Jag föredrar att se köparens omdöme som ett kvitto på att allt är till belåtenhet och därefter ge ett toppomdöme tillbaka.Om inte så är det inte det att jag går under utan ett omdöme mer eller mindre
Å andra sidan så är jag inte heller en säljare som ens nämner ansvar just därför att Posten i regel alltid sköter sig förr eller senare..De få ggr Posten har strulat har jag splittat summan med köparen -
Ninjade visst lite också
www.tradera.com/PO-P-Klanning-stl-80-auktion_302967_111948965
-
Jag är då av åsikten att negativt är något man lämnar när affären inte går att avsluta,dvs ingen kontakt eller ingen betalning.Är man som köpare missnöjd så får man säga till och är det då en bra säljare så gör denne ett återköp eller kompenserar tills båda parter är nöjda.Hemlighet skrev 2010-05-06 20:50:45 följande:Jo men om vi som köpare är missnöjd med varan och lämnar negativt. Då får man ju negativt av säljaren utan att man har gjort något fel som köpare. Det som ni säljare skall lämna omdöme på är ju i stort sett betalningen. Och det är ju det som sker innan ni skickar varan. Alltså tycker jag att det är du ni skall lämna omdömet. Jag skriver det i mina mail som jag mailar till säljaren. Och lämnar dom inte så lämnar inte jag.
Att lämna negativt för att man inte är nöjd eller för att Posten har slarvat är bara dumt tycker jag och resulterar som du säger i princip alltid i ett negativt tillbaka-helt i onödan!
Får jag inget omdöme så ger inte heller jag något tillbaka och det är inget som jag direkt orkar bry mig om eftersom jag inte anser att det är värt att lägga min energi på -
stockrosen skrev 2010-05-06 21:31:50 följande:Du är helt fenomenal på att göra bra kilipp!Ja den verkar finHallonmaja skrev 2010-05-06 21:22:14 följande:Fin! Du verkar alltid göra så bra kap
Jag har varit med ett tag så jag har lärt mig att inte buda snordyrt på mina måsten eftersom det alltid kommer en likadan så småningom -
Jahapp..så lovar jag mig själv ännu en gång att jag hädanefter enbart ska handla nya eller absolut nyskick på Tradera! Att jag aldrig lär mig att fint använt skick i 9 av 10 fall är sådant som jag själv säljer som väl använt skick
-
Jojo det positiva för min del är att jag brukar lära mig för ett bra tag varje gång detta händer-så nu blir det inget mer beggat,jag tänker inte ens stoppa de i minnes för att se hur högt/lågt de går eftersom jag då kan trilla dit på skräp som sen åker vidare till loppisförsäljning då jag inte sätter tokblekta och luddiga plagg på mina barn.Jontesfru skrev 2010-05-07 19:36:08 följande:ja jag håller med. Köpte en soldress som enligt säljaren var i mycket fint skick. Hem kom en som hade fullt med noppor på benen o märkena höll på att trilla av. Hade inte betalt 10kr ens för den om jag vetat det... men nu var det ju mycket fint skick så då gav jag ju mer,grrrr o de fick ju inte ens säljas på tradera eg.
Jag orkar inte ens maila och klaga utan de får risiga staplar tillbaka och jag glömmer dessa kläder -
Just ja,när jag ändå håller på och klagar, tvättar inte folk sina kläder utochin??? Dessa har helt klart inte gjort det och säkerligen tumlats också så hemska som de ser ut