• ominte

Traderatråden nr 16

Är det osmart att lägga ut grejer nu? Har alla semester ? Jag måste nog det i vilket fall, är superfattig denna månad så bla min odd molly får rycka ut..

• ominte
    Viktorsmamma skrev 2010-06-26 22:32:42 följande:
    måste ju fråga er, lite OT då det inte gäller tradera i sig, men men..

var får man tag i värderare, hur söker man efter dem på nätet tex.

vi har ett slagbord 1700tal som vad vi förstått skulle inbriga lite värde, då  de "kom med huset" när vi köpte stugan med inventarier och allt, och ett museum egentligen skulle få bordet, men de kom aldrig och  hämtade det innan vi fick stugan så då vart de vårat.

det står ju bara och tar plats så vi vill bli av med de men vet inte hur!!!!
    Blocket? Ringa någon antikaffär?
    Kolla upp hur mycket det är värt först innan ni säljer det för nån struntpeng
  • ominte
    MariaJuj skrev 2010-06-27 22:22:11 följande:
    tror inte det, eller undrar hur ofta är tyg dubblesidigt, då skulle man säkert välja att skriva det i objektbeskrivningen menar jag.
    nej precis jag kom just på det jag med..men jag har skrivit det i annonsen nu ifall nån tror det.
  • ominte
    MariaJuj skrev 2010-06-27 22:28:24 följande:
    tittade på ditt tyg förut faktiskt, det är jättefint, har du sytt något själv i det?
    Nä, tanken var faktiskt att jag skulle sy kuddar till dotterns rum men sen har det bara blivit liggande och jag tror att när jag väl kommer få tid för att sätta mig och sy kommer jag att ha tröttnat på tyget. Lika bra att sälja det nu när jag behöver lite extra pengar inför semestern Tungan ute
  • ominte

Tycker faktiskt också att deet går riktigt bra och jag har inte avslut förrän på söndag

Är bara så ¤%&/() förbannad på nordea idag som legat nere hela förbaskade dagen så jag inte kan betala ett köp OCH köpa nya mailingbags

Nån mer som har nordea? Tycker de strular väldigt ofta på sistonne. Tröttsamt mitt i räkningsbetalningstider. Är glad att jag betalade mina räkningar innan midsommar annars hade jag gått i taket idag..

• ominte

Ska betala en vinst och säljaren skriver i sitt automail att man ska överföra pengarna till Sparbanken Nord. VAD är det för bank??

Dels får jag inte upp någon sparbanken nord i min rullist på nordea internetbank och dels säger den ifrån att mottagarkontot inte finns när jag försöker med sparbanken gripen och sparbanken syd

HJÄLP!!

• ominte
    Bellevue skrev 2010-06-29 10:52:10 följande:
    Har du någon hjälp av den här?
    www.bankplatser.nu/

Där finns ju fristående sparbanker, men enklast är väl att söka på clearingnumret där.
    Jag får bara upp adresser till olika banker?
  • ominte
    Bellevue skrev 2010-06-29 11:38:48 följande:
    Har du fyllt i clearingnumret i vänstra kolumnen? Då bör du ju få upp rätt bank...annars kan du ju söka på ort.
    Jodå jag får ju upp sparbanken nord men jag har ju ingen så att välja på när jag är inne på min nordea internetbank!
  • ominte
    x karin76 skrev 2010-06-29 12:35:17 följande:
    snoran skrev 2010-06-29 12:30:34 följande:
    På min bank - länsförsäkringar - står det att jag skall välja Swedbank för fristående sparbanker (förutom sparbank finn och sparbank gripen).
    Samma för mig som har HSB. Alla slags sparbanker utom Gripen och Finn använder man "vanliga" föreningssparbanken för i rull-listan. (Fast i vår internetbank behöver man inte välja bank, det skrivs in automatiskt då man fyllt i clr och kontonr.)
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★ www.tradera.com/auktioner/x_karin
    Nu valde jag swedbank och då funkade det! Skumt att man ska välja en helt annan bank än den som anges..Nåja nu gick det så jag ska inte klaga.

Däremot har jag en säljare som vann en auktion förra söndan (20/6), Jag skriver i mitt automail att jag vill ha pengarna inom 5 dagar. I torsdags skickar hon ett mail om att hon har betalat och ser fram emot en snabb leverans.. Givetvis går ju ingen post övermidsommar så jag skickade paketet igår eftersom vi åkte iväg över midsommarhelgen. Idag skickar hon ett mail och efterfrågar sitt paket.

Blir så irriterad. Vill man ha snabb leverans får man väl betala direkt man har vunnit och inte vänta till 4 dagar senare? Särskilt om det är midsommar dagen efter man betalar och borde fatta att folk inte sitter hemma ochslår in paket??
Svar på tråden Traderatråden nr 16