Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Traderatråden nr 16

Smultronhjärta skrev 2010-05-23 18:05:22 följande:
    Vad konstigt..Kanske kan det bero på att det är en heldräkt i stor storlek? Ser jag till mig själv så har jag i år köpt tvådelade set till sonen som har 98/104
    Så kan det kanske vara...strunt samma nu är den såld...har haft meand-party idag så pengarna kommer gå åt
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    kalmar brud skrev 2010-05-24 09:24:32 följande:
    Ja denna personen har varit inne flera gånger och lagt bud men jag vet fortfarande inte vem personen är... Ska jag gå och kancka på och fråga vad personen sysslar med på mina auktioner???
    personen har ju vunnit en fleccetröja av dej så då vet du ju vem det är, men den fleecen dök ju upp på tradera igen senare och då var knasen med och budade tils du var nöjd med priset.
    Ge dej nu, lika bra att du erkänner!!!
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    zuperduperme skrev 2010-05-24 15:54:00 följande:
    Behöver lite råd. jag hade en skötväska ute på T och den blev köpt på köp nu.Men idag får jag ett mejl av köparen att hon hade vart lite för snabb på knappen och att hennes man sakt nej när han såg att hon köpt dem. så hon undrade om ja kunde lägga ut den igen och hon skulle betala eventuella avgifter.Jag tycker ju att har man köpt så har man, men vet inte vad ja ska säga.
    säg att hon får betala, hon får väl själv sälja den på tradera om hon inte vill ha den eller så tar du den smidiga varianten och lägger ut den igen
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    h80 skrev 2010-05-25 08:00:04 följande:
    vad hade ni gjort? Tog 2 auktioner på köp nu den 14 april, mailade direkt o frågade om samfrakt, fick svar efter en vecka. Betalade direkt, men har inte fått kläderna. Hon skulle skicka med dhl, men det är inte inlämnat. Jag har mailat o smsat, men inget svar...
    Ring henne!!!
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    tessum skrev 2010-05-26 09:46:33 följande:
    En lite konstig och väldigt OT fråga i den här tråden men hur bra är Gekås? Vi ska bila till Götetborg i augusti och funderar på att eventuellt även åka förbi gekås men eftersom vi bara är lediga i 5 dagar och har 140 mil (enkel väg) till Gtb så vill vi verkligen spendera tiden rätt och jag är lite orolig för att man ska åka dit och inte hitta något vettigt. Då har man ju slösat en hel dag av ca 3 dagars semester.Kommer även att ha med 2 barn på 7år och 3år.Så vad tror ni? Är det värt att fara dit eller ska man skippa det?
    Tycker absolut det är värt det, vi åker MÅNGA gånger varje år (19mil enkelväg) och barnen är alltid med. De är 6, 3 och snart 1. Visst de tröttnar efter en stund iaf när de har fått välja vad de vill ha bland leksakerna {#lang_emotions_wink}. Men eftersom vi åker så ofta så vet jag oftast vad jag ska ha så då brukar det gå hyffsat fort. Men som de andra skriver så finns det ju numera  ett lekställe utanför (har inte provat det än) och så finns det ju en sjö så de kan gå och bada {#lang_emotions_smile} 
    Hade jag varit så nära hade jag absolut åkt.
    I år ska vi och en annan familj faktiskt fira midsommar på deras camping, helt perfekt..männen är med barnen och jag och min vän kan shoppa så länge vi vill
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    stockrosen skrev 2010-05-26 10:50:56 följande:
    Ärta:Jo, min man tycker också att det är okej - för han är den som hittar mest där .Men man är ju rätt trött när man kommer därifrån.Håller med dig om storlekarna. Väldigt märkliga. Byxorna är många ggr smala över midjan men lååååånga. Jag är inte heller speciellt imponerad av deras kvalité på vanliga t-shirtar och dyl. De blir ofta lika breda som långa efter bara en tvätt. MEN ytterkläderna är oftast bra tycker jag. Och leksakerna är ofta billiga (dock inte alltid).
    Köper faktiskt inte så mycket kläder där blir mest leksaker, lite ytterkläder och en MASSA andra saker vi egentligen inte behöver
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    snappi81 skrev 2010-05-27 15:11:05 följande:
    Kan få ut orderlappen från schenker igen? Mitt bläck tog ju naturligtvis slut så den är inte läsbar men kan skriva ut den på ett annat ställe. Men jag vet att genom dhl kan man  inte få ut "streckkods" lappen igen, är det likadant på schenker?
    nä den tror jag nog du kan skriva ut igen
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    stockrosen skrev 2010-05-27 18:14:12 följande:
    Jag hade ett par skor i minneslistan som jag ville köpa. Auktionen var påbörjad av andra och den skulle ta slut den 30/5. Idag är den HELT PLÖTSLIGT avslutad. HUR kan det ske???????????????Det står ingen vinstsumma utan bara att den är avslutad.Vet ni vad det kan bero på?????
    antagligen har säljaren glömt att betala räkningen...hon lägger säkert upp auktionen igen så snart räkningen är betald
    Simon-Ludvig-Molly
Svar på tråden Traderatråden nr 16