Inlägg från: StaffenAssar |Visa alla inlägg
  • StaffenAssar

Traderatråden nr 16

ominte skrev 2010-08-02 21:53:20 följande:
    Någon som vet hur reima-overallerna är i storlek? Någon här som tänker lägga ut sin Drömmer
    Jag tycker de är normala till stora, inte små iaf. Som exempel kan jag säga att sonen hade en pop-overall stl 92 och en reima stl 92, pop-overallen växte han ur mitt i vintern men reiman hade han hela säsongen. Kommer att lägga ut en stl 98 om ett par veckor om den inte blir såld på blocket där den ligger nu
  • StaffenAssar
    ominte skrev 2010-08-03 10:30:54 följande:
    Bor du  i sthlm?Jag såg en annons på blocket med bla reima och popoveraller
    Japp, bor i sthlm, och det är bla reima o pop overaller

• StaffenAssar
    anette 81 skrev 2010-08-03 08:38:44 följande:
    Satte ut en röd skaljacka från pop med utropspriset 99kr, var det för billigt?
    Satte ut en likadan stl 98 med 99 kr utrop i förrgår, nu är den uppe i 260, så det är nog ingen fara
  • StaffenAssar
    Lantani skrev 2010-08-03 19:58:52 följande:
    Är beräknad med lillasyster tills på måndag och är ändå så sugen på att lägga ut lite auktioner på tradera.. Skulle ni gjort de eller väntat? Man kan ju iof skriva något med att jag har bf i auktionerna, ifall jag inte skulle svara på mejl och ligga på förlossningen.
    Du kan ju lägga på två veckor och hoppas att du inte går över tiden
    Jag vet faktiskt inte hur jag hade gjort. Man vet ju inte om man måste vara kvar ett tag sedan heller, eller om lillan kommer när hon "ska". Jag hade auktioner ute som avslutades 13 dagar innan bf med lillkillen här, och trodde det var lugnt, men 11 dagar innan bf startade värkarna och så föddes han dagen efter, och vi blev kvar nästan en vecka pga komplikationer hos mig som sedan var kvar även när jag kom hem och gjorde att jag hade mycket svårt att titta på datorn och packa paket och så. Så då fick en köpare vänta nästan två veckor på sitt paket som hon betalat när jag låg på förlossningen. Det var iofs helt okej och hon var väldigt förstående, men kändes ändå inte så kul.  Men om du å andra sidan skriver i auktionen som det är så borde det ju inte vara några problem.
  • StaffenAssar
    maadicken skrev 2010-08-03 20:46:17 följande:
    kikar in lite i tråden  
    hur går det med försäljning av barnkläder nu?
    har massor som ska ut, men funderar på om någon handlar i augusti precis efter semester och alla reor som har varit... mycket höstkläder och regnkläder har jag.
    blir det bäst till bb i augusti, eller ska jag kanske vänta till bb i september? hur skulle du ha gjort?
    Mina går ok än så länge, men har inte avslut än på ett tag. Har sålt 5 på "köp nu" och har en skaljacka ute som jag la ut i söndags och redan är nöjd med priset på om den inte stiger, så ok tycker jag Har ute långärmat, byxor, skor, stövlar och höstýtterkläder i stl 74-98
  • StaffenAssar

Åh, jag blir så otålig! Nu velar jag verkligen om jag ska lägga ut overallerna nu iaf Obestämd Det verkar ju ha dykt upp en hel del de senaste dagarna tycker jag. Och jag gillar att ha mycket ute för då hoppas jag att folk hittar de andra auktionerna också... Och vågar man 1 kr utrop? Jag hade det förra året på en reima stl 92 och en pop stl 80 och fick bra betalt, då hade jag avslut typ 28 augusti tror jag... Den reiman var dessutom i sämre skick än denna... Men törs man? Har en ny molo overall stl 104 som ska ut också, men den tror jag inte att jag vågar ha 1 kr på...
    Det är dessa vinterkläder som ska ut isf (fast molon är inte med här):
    www.blocket.se/stockholm/Vinterklader_pop_polarn_reima_och_didrikssons_28725430.htm&w=1 

• StaffenAssar
    backi2008 skrev 2010-08-04 20:34:30 följande:
    Ett liknande didriksson i storlek 90 gick nyss för 350 kr. Har bevakat några i stlk90 för jag har ett nästan nytt att sälja... funderar oxå på när det är dags att lägga ut...
    Ojdå, det var ju inte så bra nypris var 1200... Och mitt är ju också nästan nytt, byxorna är ju helt oanvända
  • StaffenAssar
    backi2008 skrev 2010-08-04 20:43:27 följande:
    Jo, jag vet... våra byxor är oxå oanvända och jackan är använd till/från affären. Jag köpte mitt på rea året innan och gav nog bara 400kr för det så jag nöjer mig med 350kr!
    Jo, 350 är väl bättre än inget förstås, men då ska jag safea utrop på det setet iaf... Och kanske vänta lite med att lägga ut. 
Svar på tråden Traderatråden nr 16