Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Traderatråden nr 16

Dilara06 skrev 2010-05-11 16:07:57 följande:
    Hej.skulle skicka iväg varan som en har vunnit och med frakt o det gick allt på 34 kr skrev ja.Visste inte att bara frakten skulle gå på 36 kr!!! så då blir det att hon måste betala 12 kr mer till mig.Mitt fel jag vet men om jag skickar iväg den så blir det att jag skickar iväg varan helt gratis + att jag lägger ut 2 kr extra ..inte för att 2 kr e mkt pengar men man är ju på tradera för att tjäna lite pengar.Vad skulle ni gjort? skulle ni skicka varan ändå eller kontakte henne och skriva som det är!?
    Har du gjort fel får du stå för det, det är iaf vad jag själv skull gjort!
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    h80 skrev 2010-05-11 16:06:11 följande:
    kan jag som köpare se om/när ett paket är inlämnat på schenker o dhl?
    gå in på den auktionen välj fler alternativ och sedan spåra paket
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    h80 skrev 2010-05-11 19:27:32 följande:
    hm, det alternativet finns inte. Betyder det att hon inte har lämnat in det då??
    tyvärr tror jag att det är så
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon

fick hem 3 meandi t-shirts idag, de var jättefina men den ena var i fel storlek...men som tur var läste jag objektbeskrivningen igen innan jag mailade säljaren. Hon hade lagt ut den under 122/128 men den här var i 146/152 {#lang_emotions_frown} och det stod ju även i objektbeskrivningen. Tur jag inte klaga innan jag insåg att felet var mitt eget.
    Nu återstår det om jag ska spara den eller lägga ut den på T.

Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon

fick precis mail av en köpare att hon var på sjukhus med dottern som föddes förtidigt...har en del negativa i bagaget och många sjukhus förklaringar. Återstår att se om jag får några pengar...kanske runt den 20:e  då brukar väl de flesta få komma hem från sjukhuset {#lang_emotions_wink}

Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Zvartaliljan skrev 2010-05-12 15:35:01 följande:
    jag låg på sjukhus från och till i 3 månader innan sonen föddes prematurt...så den förklaringen köper jag.
    jadå alla kan hamna på sjukhus men mailet kom lägligt på sista dagen som jag ville ha betalt på och om man kollar hennes tidigare omdömen så ser det inte så bra ut, men men vi får se {#lang_emotions_smile}
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    x karin76 skrev 2010-05-13 21:58:33 följande:
    Chansar på lite 1kr-auktioner även denna ggn.. Orkar inte med en massa osålda, då får det hellre gå billigt. Hoppas man slipper GE bort plaggen bara, för de är i fint skick. Kommer en del i 80, prolistern har hängt sig redan en gång dock, får se om den orkar knuffa ut resten eller om den ger upp igen... :-/
    tog 2 av dina, pengarna är på väg {#lang_emotions_smile}
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    x karin76 skrev 2010-05-13 22:05:56 följande:
    Å vad fint, tack! Söta saker, hinner inte använda allt tyvärr..
    jag känner igen det
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    mariahammarberg skrev 2010-05-15 16:39:48 följande:
    visst var det ngn som råkat ut för en köpare som hade sjukt barn på sjukhus... Undrar om denne kan inboxa alias på köparen då jag har fått samma ursäkt för utebliven betalning men känns ändå som om dt drar ut väldigt mkt på tiden. Mailade mitt telenr och en önskan om kontakt för att försäkra att affären skall fortsätta men får inget svar.... Lite speciell situation oxå om barnet skulle vara mkt sjukt
    Har inboxat dej
    Simon-Ludvig-Molly
Svar på tråden Traderatråden nr 16