Inlägg från: StaffenAssar |Visa alla inlägg
  • StaffenAssar

Traderatråden nr 16

star67 skrev 2010-06-22 11:58:51 följande:
    någon kan hjälpa mig hur ska jag betala med swedbank konto tex så

8150-5,4 659 557-8 ,  8150-5,( 0) 4 659 557-8
    Om du menar att det du ska betala till är ett swedbank konto så ska du om du har nordea (som jag har) lägga till nollor mellan clearing nr 81505 och kontonr 46595578 så att det totalt blir 15 siffror alltså 815050046595578. Detta alltså om du har nordea och det där kontonr är swedbank. Annars vet jag inte.
  • StaffenAssar

Jippi! Ett till köp nu!

AnnaFreja - tror inte det är kört direkt, men tror att många har annat för sig. Men om du har avslut på måndag så finns det ju tid då till bud iaf  

• StaffenAssar
    star67 skrev 2010-06-22 12:45:32 följande:
    det är någon som vill betala för mig men han säger att det inte går och har två penger av två köpare. men jag tänkte visa honom hur ska göra vet inte vilken konto han har. han bara sa att konto finns inte är fel.
    De flesta internetbanker har någon liten "hjälp-knapp" som man kan klicka på när det gäller betalningar och överföringar, be honom kolla den eller ringa sin bank för hjälp. 
  • StaffenAssar
    star67 skrev 2010-06-22 21:26:25 följande:
    då tjäner jag ingenting varför inte med schker det är spårad paket bra för vi både och ingen av oss betalar extra.
    Du kan ju alltid fråga, men om köparen inte vill så får du tyvärr betala de 12 kr extra själv och skicka med posten.
  • StaffenAssar
    milizza skrev 2010-06-22 21:47:22 följande:
    Hallå tjejer

Sålde en sak för mycket pengar ( över 3000
    Just för att jag verkligen behövde dom pengarna. Auktionen gick ut i lördags kväll. Massa bud över 13 olika personer. Den som vann hoppa in och la bud på slutet han/hon hade 11 dåliga omdömen, där det stog betalar ej..budar hej vilt osv

Detta gör mej nervös. Hur länge ska jag vänta innan jag lägger ut auktionen på nytt?   (Skriver alltid att jag vill ha betalt innom 3 dagar)
    Jag skulle maila köparen direkt för att höra huruvida denne är seriös eller inte, och förklara att du blev orolig av omdömena. Om personen är oseriös så lär den inte svara, och du kan lägga ut igen efter bara ett para dagar... Så tycker jag iaf.
  • StaffenAssar

Fyra köp nu sedan jag lade ut dem i måndags Då blir man glad! Och bud på två andra saker, det ena bara utrop (fast hade ganska högt sådant) och den andra flera bud, men då hade jag å andra sidan 1 kr utrop... Nu är jag bara orolig att de två som inte betalt ännu inte ska ha läst objektsbeskrivningen ordentligt där det står att pengarna måste finnas på mitt konto senast imorgon på dagen, annars kan jag inte posta förrän 5/7...
    Funderar på att skicka ett mail och påminna om det...

• StaffenAssar

Nu skrev jag ett mail till en köp nu -köpare som köpte en sak av mig igår på dagen och ännu inte hört av sig:
    Hej!

Vill bara påminna om att jag behöver ha pengarna på mitt konto senast imorgon på dagen om jag ska hinna posta innan 5/7. Jag skrev detta i objektsbeskrivningen också, men vill bara försäkra mig om att du läst detta. Det är absolut ingen stress från min sida utan ville bara klargöra
    All betalningsinfo finns i mailet från tradera.
    Ha en bra dag!
    Mvh
    Karolina

Tycker ni att det var stressande? Kände att jag ville försäkra mig om att de vet hur det ligger till... 
  • StaffenAssar
    MariaJuj skrev 2010-06-23 11:16:44 följande:
    Nej, det e ett artigt mail, du vill väl o det framgår Flört
    Vad skönt! Det är så svårt ibland med mail att få rätt tonfall tycker jag...
  • StaffenAssar
    Smultronhjärta skrev 2010-06-23 19:30:52 följande:
    Jag är sugen på extremt mycket Molo just idag med tanke på att höstkollektionens första släpp nu har landat i SverigeTungan ute
    Köpte dessa till sonen
    www.busochrackartyg.com/product1606/category1...

Och för att återgå till Tradera så saknar jag köp-nu på en av dina auktioner- den får nu ligga i min minneslista och hoppas att jag kommer ihåg den
    Åh vad fina! 
Svar på tråden Traderatråden nr 16