Inlägg från: StaffenAssar |Visa alla inlägg
  • StaffenAssar

Traderatråden nr 16

Viktorsmamma skrev 2010-06-10 21:41:44 följande:
    puffar min fråga om linnet^^
    Min kille hade lugnt fått ha det, jag gillar rosa
    Min granne frågade idag vilken färg han tyckte var finast på kläder (hon vill köpa en present till honom) och fick svaret "rosa och lila... och blått" Hjärta 
     Bildbevis på mina två killar:

och

• StaffenAssar
    Stormis skrev 2010-06-10 22:05:55 följande:
    Som sagt, superfina . Men jag sparar just rosa till min flicka *tråkmamma *
    Tack {#emotions_dlg.flower}
    Jo, alla är vi olika, och tur är väl det
    Jag vet faktiskt ärligt talat inte hur mycket rosa mina killar skulle ha om de hade en syster, då kanske jag skulle få "rosa-behovet" tillfredsställt där? Något skulle de nog ha, men kanske inte lika mycket...
  • StaffenAssar
    Jontesfru skrev 2010-06-11 08:24:54 följande:

säger som liljanoloppan

Det beror ju på hur de negativa ser ut. är det typ 10 eller fler om att hon/han inte skickat efter betalning då hade man ju inte budat ,men här skulle mycket väl kunnat om det funnits något för mig.

Instämmer
  • StaffenAssar
    AnnelieTyresö skrev 2010-06-11 09:05:12 följande:
    Blir så irriterad på min bank, att man inte kan lägga in så betalningen dras direkt, förut kunde man det, men det har de ändrat.
    ÄR det bara SEB som inte kan längre, eller är det de flesta?

För jag förstår ju så klart att säljaren inte vill skicka innan de har betalningen, men som på helgen kan jag heller inte lägga in en överföring, ej heller samma dag, så nu får de inte pengarna förräns på måndag.
    Jag har nordea och kan lägga in betalning samma dag...
  • StaffenAssar
    charmmiss skrev 2010-06-11 09:53:21 följande:
    ja det kan jag förstå, hittar ofta billiga annonser runt den trakten där du bor falkenberg/varberg, antar att det är svårt att sälja där.
    Men kan göra riktigt bra fynd där ibland, men det gäller att vara snabb som attans. Har bl.a köpt en singel UJ 2006:a för 1000kr samt en UJ syskonvagn 2006:a för 1000kr båda i fint skick, ej solblekta eller så  

Har en OT fråga undrar om någon kan svara på den. Har ringt f-kassan men det är 27 min väntetid.
    Har Vabbat i 4 v nu, har sjukintyg från läkare men undrar om jag även måste ha påskrivet intyg från dagis att barnen varit hemma.
    (skönt idag är det sista dagen av penicillin kuren, förhoppningsvis)
    Vet inte helt hundra, men jag tror tyvärr att du måste det. 
  • StaffenAssar
    Viktorsmamma skrev 2010-06-11 13:11:02 följande:
    hehe, grattis? Flört jag har 8 bud på 3 auktioner av 6 ute, la ut dem igår så är ganska nöjd. hoppas dock att några gamar vill ha skjortorna för en högre summa annars blir nog sambon lite småsur om inte hans dyrskjortor går bra.
    Tack
    Har ju rätt höga utrop, så egentligen är jag väl inte så förvånad... Men det hade ju varit roligare med fler bud såklart!
    Har postat tröjan nu iaf  
  • StaffenAssar

Whohoo, vaknade upp till ett köp nu i morse
    Annars har jag typ fem bud, men det kommer väl... 

x karin76 - jag tycker det var bra formulerat, jag skulle absolut inte tagit illa upp över ett sådant mail, snarare blivit glad. 

• StaffenAssar
    MejaKiZnic skrev 2010-06-13 20:41:27 följande:
    Vad tycker ni om att sälja en soldräkt som endast använd med blöja cirka tre gånger
    ? Drömmer

Absolut no no?
    Tror inte det är något vidare problem, om ingen anmäler, men isf så blir den väl bara nerstängd och så är det inte mer med det.
  • StaffenAssar
    Nazeeya skrev 2010-06-14 11:15:21 följande:
    Hej!
    Jag måste rådfråga er duktiga Traderare om en sak! Jag har hamnat i en "tvist" med en köpare. Jag sålde en skinnjacka för ungefär 600 kr, fick pengarna dagen efter och skickade den samma dag. Så långt allt bra! Men nu påstår säljaren att paketet var trasigt och dåligt packat och att jackan har blivit skadad. Hur ska jag göra? Jag vill verkligen inte ha ett negativt omdöme men samtidigt vill jag inte ta tillbaka jackan och göra om auktion och så heller. 
    Hur hade ni gjort?

Hur hade du packat den då? Har du fått se bild på den förmodade skadan?
Svar på tråden Traderatråden nr 16