Inlägg från: anette 81 |Visa alla inlägg
  • anette 81

Traderatråden nr 16

StaffenAssar skrev 2011-04-05 22:07:46 följande:
    Puh! Nu har jag fått ut lite nya auktioner, nästan bara 1 kr denna gång, får se hur det går. Jag måste ju bli av med grejerna... Sålde för drygt 1000 kr på loppis nu i helgen, men vissa saker glömde jag ta med och vissa saker blev inte sålda där, så nu ska allt bara ut, vill bara bli av med dem.
    din traderalänk funkar inte?
  • anette 81
    1638 skrev 2011-04-20 18:52:39 följande:

Jag testade lägga ut sprillans nya blingo kläder med utrop runt ½ ordinarie priset. Vissa plagg har inte fått bud andra har fått flera bud..... allt beror ju på vad som söks.

Köper personligen inte så extremt mycket kläder, varken till mig eller barnen men jag har 5 barn i 2 kullar o båda kullarna ärver en del från kusiner. Så trots min sparsamhet har de drösvis med kläder........... o skor...............

vad heter du på tradera
  • anette 81
    AochJsMamma skrev 2011-04-29 21:51:29 följande:
    aha, så dom har fallit i Dan/Marie målet, intressant! Hade velat gå på rättegången, men har inte orkat ta tag i det.. rätt mkt hårdare straff än jag trodde faktikst, både vad gäller säljaren och de som dömdes för häleriförseelse. Jisses vad hon måste ånga sig nu...
    vad blev det  då?
  • anette 81
    AochJsMamma skrev 2011-04-30 12:45:59 följande:
    3 års fängelse för Marie, villkorlig dom med samhällstjänst för make och dotter för medhjälp, häleriförseelse för de som hade köpt så mkt på Tradden av dem (mellan 25-32 000 styck hade de köpt för, så TR ansåg att de borde ha förstått att dte var stöldgods.. god tro finns ju inte på samma sätt i det svenska rättssystemet längre .)
    har köpt där 1 gång
  • anette 81

hittar inte en auktion jag vann på tradera?
    tror att det var där i alla fall

• anette 81
    x karin76 skrev 2011-05-03 19:06:45 följande:
    Finns inte så många andra auktionssiter... så det borde inte vara svårt att minnas vilken. Eller finns det så många?
    nej men det kunde vara på fb
  • anette 81
    LinnJes skrev 2011-05-29 21:08:44 följande:
    Kommer ni ihåg diskussionen kring det där skalet till en absolut vodka flaska som ni hade här för ett tag sedan? Vill bara tacka er i denna tråden för det, för idag hittade jag ett likadant skal på loppis! Fick betala 5kr, och den som såldes på Tradera gick för 1070kr (+frakt). Känns ju lite som ett klipp! Glad

Tänkte sälja även denna på Tradera, men tror jag ska vänta till i höst.... Eller vad tror ni?
    har du någon bild på skalet?
  • anette 81
    LinnJes skrev 2011-05-29 21:34:52 följande:
    Har länk till gamla auktionen... Om det är OK att länka sånt som gått ut?
    det tror jag
  • anette 81

Undrar oxå över vinterkläder, när det är bäst att lägga ut?

• anette 81
    HonSomVet skrev 2011-07-08 21:28:20 följande:
    Jag började lägga ut i mitten - slutet av augusti förra året och det gick bra då. La ut lite under sep-okt också, men fick inte högre bud då än i augusti.
    undra om det funkar att lägga ut nu?
Svar på tråden Traderatråden nr 16