Inlägg från: Nicke Nyfiken |Visa alla inlägg
  • Nicke Nyfiken

Traderatråden nr 16

MejaKiZnic skrev 2011-08-16 21:59:00 följande:
    Dom vill jag se Oskyldig
    Kristyr skrev 2011-08-16 20:46:07 följande:
    den har ökat till över hundra under dagen det känns lite bättre men jag är inte nöjd på länge
    Pengarna??

Jag heter Numinen på tradden (får man länka nu för tiden?)
  • Nicke Nyfiken
    MejaKiZnic skrev 2011-08-19 12:49:24 följande:
    Jag söker alltid på NS eller Nova Star, jag tror de flesta buden kommer trilla in nu under helgen. Funderar på att lägga ut lite vuxenkläder nu i helgen Obestämd ngn som säljer det just nu?
    Jag har en del ute och tycker de går förvånansvärt bra, än så länge bättre än barnkläderna.
  • Nicke Nyfiken
    Kristyr skrev 2011-08-19 21:23:10 följande:
    aha men då åker mitt upp i september.. har du nån känska för om herrskjortor med går bra?

ja för barnkläderna och barnsakerna har fått två bud på hela dagen, det känns inte så bra :-/ 
    Ingen aning faktiskt, har bara damkläder (oj vad gammal jag kände mig nu, tjejkläder... )

Jag hoppas också att barnkläderna skall ta fart snart.
  • Nicke Nyfiken
    Jessika82 skrev 2011-08-23 08:49:45 följande:
    Bara nyfiken. När ni lägger ut annonser hur många dagar väljer ni då?
    Jag bbrukar ha allt mellan 5-10 dagar lite beroende på när jag lägger ut varan (kontra barnbidrag och löning) har altid också ett köp nu pris och har sålt en hel del på det faktiskt
  • Nicke Nyfiken

Jag har också avslut ikväll, ser riktigt bra ut på en del men en hel del utan bud. Har i och för sig satt hyfsat höga utrop, känner inte för att "ge" bort vissa saker. Hoppas dock på ninjor (såklart )

De har med gratis osålt avgift, skulle man ha någon kampanjkod för det?

• Nicke Nyfiken
    Jessika82 skrev 2011-08-24 17:46:15 följande:
    Går didrikson bra för er????
    Sådär, sålde ett regnställ i liten storlek på köp nu. Nu har jag OK bud på ett par vinterbyxor och ett rätt dåligt på ett annat par. Annars tycker jag att det går rätt trögt på mina ytterplagg generellt. Däremot går vissa auktioner mycket bättre än väntat. Avsluten börjar om en knapp timme, håller tummarna...
  • Nicke Nyfiken
    Snoppan skrev 2011-08-24 20:06:51 följande:
    Hej!
    Tänkte bara fråga er en sak. Jag vann en filt för över en vecka sedan och har fortfarande inte fått nåt vinnarmail från säljaren. HUR kontaktar jag personen?! 
    Alla uppgifter om säljaren står i mailet du får från Tradera efter auktionens slut
  • Nicke Nyfiken
    MejaKiZnic skrev 2011-08-24 22:37:38 följande:
    Vilken dålig runda de var idag Kräks hoppas de gick bättre för er
    Sådär tycker jag, men jag hade så mycket ute att det iallafall gav en del pengar (som gör att man kan shoppa mer på tradera) men det hade kunnat gå betydligt bättre om man säger så.
    Får se hur det går med min vuxenkläder, avslut imorgon..
  • Nicke Nyfiken

Hmm, hade en vinterjacka i stl 92 ute på Tradera och fick inget bud alls. Lade ut den på Blocket och inom ett dygn är det två som vill ha den. Då till et högre pris än jag hade som utrop. Skumt, eller så skall man lägga ut de dyrare sakerna på B istället.

• Nicke Nyfiken

Har någon varit med om att en betalning inte kommit fram. Jag har en köpare som säger att hon har betalt och att pengarna är dragna men jag kan inte se dem hos mig. Hon betalade för 2 dagar sen, kan det ta så lång tid för pengarna att föras över? Jag har Nordea.

• Nicke Nyfiken
    Makka Pakka skrev 2011-09-07 10:27:45 följande:
    Behöver råd!

Sålde en tröja 25/8 men efter en vecka fick ingen betalning. Skickade påminnelsebrev så skrev hon att hon har betalat. Kollade kontot om och om igen men näpp ingen inbetalning. Bad henne kolla med banken och hon påstår att banken såg att överföringen är gjord. Så jag bad henne att ta fram kontoutdrag eller någon sorts betalningsbekräftelse. Om nu banken ser överföringen så borde det ju gå? Men detta ignorerade hon.

Nu är det massa fram och tillbaka med detta.. Hon kommer med massa ursäkter osv. (hon har 11 negativ pga just ingen inbet men hon kommenterar varje att hon har betalat osv..).
    Hon vill nu betala för hälften bara? men jag kan ju inte gå med å det.
     Så jag gav henne 3 alternativ: 1 betala nu 2 betala nästa lön 3 dra sig ur. Tycker ni det var rätt?
    Vad skulle ni ha gjort?        
    Jag har också en köpare som säger att hon har betalt och kan skicka kopia på kontoutdraget där betalningen skall vara registerarad. Jag har inte fått några pengar på kontot. Hon vägrar ge sitt kontonummer så jag kan kolla med min bank. Bad henne ringa sin bank för att kolla och fick svar att hon skulle maila dem för hon hade inte tid att ringa eller åka dit.
    Vad skall man göra? Kan hennes pengar "fastnat" någonstans på vägen?
  • Nicke Nyfiken
    Kristyr skrev 2011-09-07 11:24:18 följande:
    på min ena bank kan jag göra betalning (och då ta en print screen på det) sedn om an är snabb kan man radara den innan betalningen har gått iväg, de ligger ett tag innan de körs av banken.

Kanske har försökt lura så?

Fast det syns inte i kontoutdraget utan man ser att den ligger inför kommande betalningar.

Personen borde kanske kolla att de är betalade till rätt kontot.
    Ja det var väl en print screen hon menade. Så man kan inte rikitgt lita på det då. Tror hon hade Länsförsäkringar
  • Nicke Nyfiken

Konstigt, jag tycker att det går helt OK kanske inte superbra men jag fick iallafall bud på det mesta när jag hade mina anonser ute nu i månadskiftet. Fick ovanligt mycket sålt på köp nu. Tycker att skor/kängor/stövlar gått bättre än tidigare.

Svar på tråden Traderatråden nr 16