Inlägg från: Hejpådig |Visa alla inlägg
  • Hejpådig

Traderatråden nr 16

Tingelingstar skrev 2010-05-17 21:26:24 följande:
    www.tradera.com/Villervalla-jeans-morkbla-i-s...Vill ha men vill inte buda om det pågår nåt fuffens. Vad tycker ni? Är det troligt att någon i princip är intresserad av alla säljarens auktioner?
    det är garanterat trissning, hon som bjuder har ju omdömen fr säljaren, flera sycken. jag hade aldrig bjudit.
  • Hejpådig
    x karin76 skrev 2010-05-18 20:59:08 följande:
    Men nej.... Det är INTE omedelbart trissning bara för att några newbies har budat på en auktion och de fattar inte att man sätter ETT bud för att sätta sin högsta nivå. De duttar upp budet för de fattar inte hur budagenten fungerar.Vid uppenbar trissning ser man oftast:* en säljare säljer en vara, en viss köpare återkommer med jämna mellanrum och puffar upp budet (ofta är det återkommande, inte bara vid ett tillfälle och inte bara en auktion)* en köpare budar på alla olika storlekar hos en köpare, t ex 56, 68, 98, 116, osv* trissköparen råkar ibland vinna varor av köparen, och inom kort ligger samma varor ute till försäljning igen (syns inte på gamla omdömen om de inte gett varandra omdömen, men syns om man ser till "avslutade auktioner" och vilka som vunnit)* osv osv.Bara det faktum att en auktion har många på varandra följande bud av samma person behöver det inte alls betyda trissning.
    ähh klart det är trissning, det ser vi ju alla. du verkar expert på området?
  • Hejpådig
    vad pinsamt! tom tidigare auktioner e trissade o så har hon "skrytit" om att auktioner gick högt för henne, pyttsan!
    Pearl22 skrev 2010-05-22 20:33:16 följande:
    Har också anmält......... upptäckte detta igår ikväll och blev så himla sur och besviken! Man tror ju att alla som hänger här i tråden är ärliga och seriösa, men så är tydligen inte fallet.... :/ Vore trevligt med en förklaring från personen i fråga...
  • Hejpådig
    kalmar brud skrev 2010-05-23 13:46:49 följande:
    I morgon har jag tre auktioner som går ut. Jag hoppas det kommer några ninjare sen i morgon kväll... www.tradera.com/auktioner/Knasanna
    det verkar vara ett speciellt alias som verkar oerhört sugen på dina auktioner?
  • Hejpådig
    kalmar brud skrev 2010-05-24 10:42:12 följande:
    Joda det hinner man... Sitter du vid datan när auktionen går ut så skickar du ett mail firekt genom vinnarmailet så ser jag det som säljare och kan då gå in och lägga upp auktionen igen...JA, jag ska blocka denna personen. Hur gör man?
    du har ju flera flera omdömen från den personen sedan tidigare- varför blocka nu helt plöstligt? ett tiotal minst o aldrig har du lämnat tillbaka- MYCKET märkligt!!!
  • Hejpådig
    Hannah74 skrev 2010-05-24 10:51:41 följande:
    Ok, jo, men det är väl just det som känns så osannolikt, att just den som många i tråden misstänker är du själv som vill höja buden, är någon du inte vet vem det är, budar på många av dina auktioner utan att vinna (hade det varit nån som ville jävlas skulle den se till att vinna- som knasen gör nu gynnar dej ju bara), heter nästan som du, och sist men inte minst: När denna knasen väl vinner ett- ja då kommer den ut igen- FYRA minuter efter avslut..
    det finns ju mängder av omdömen från köparen men aldrig fr henne själv....mycket märkligt. flera på raken dessutom, måste vara en stoorköpare.....
  • Hejpådig
    Smultronhjärta skrev 2010-05-24 10:52:56 följande:
    Ja bakåt sett så har de enligt omdömena gjort MASSA affärer- så att inte veta vem det är kan man nog se som blåljug..Att sen knasen fortfarande är en nolla gör det hela tydligare även om enbart omdömen från en säljare kanske hade varit ännu tydligare
    yes. helt uppenbart.
  • Hejpådig

egentligen struntar jag i om du trissar- hoppas T kommer på det bara, det tråkiga är att du ber oss buda...snacka om att vi blir blåsta.....=(

Svar på tråden Traderatråden nr 16