Inlägg från: AochJsMamma |Visa alla inlägg
  • AochJsMamma

Traderatråden nr 16

kalmar brud skrev 2010-05-24 08:28:40 följande:
    BUDTRISSNING PÅ MINA AUKTIONER!!!Nej, det ska jag säga att det är det inte. Jag vet inte ens vilka det är som budar, jag känner dom inte ens. Varför skulle jag själv eller någon annan närstående köra budtrissning??? NU får ni väl ändå ge er... Kan man kolla vart personen bor eller som lagt buden???Ska jag då gå och knacka på deras dörr om dom bor nära och säga att du får inte buda på mina auktioner för att du bor granne med mig...
    men tycker du inte att det är märkligt att du heter Knasanna och att det är en som heter Knasen_80 har budat på många av dina auktioner, i diverse storlekar, såväl pågående som avslutade?

Visst kan det vara en slump, men det ser ju lite suspekt ut.
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • AochJsMamma
    Smultronhjärta skrev 2010-05-24 08:33:14 följande:
    *s*..Jag blev så fascinerad när jag satt där mitt i en grupp med 8 andra par,samtliga runt 30, och ingen visste vad det var! Jag fick lov att nämna Tradera som ett av mina intressen med tanke på hur mycket tid det tarEfter mötet så var min kommentar till maken:Det måste bero på denna lilla skitstad-här kan vi inte bo! Risken finns att vi blir inskränkta
    men hur kan man missa?? Där kan ni inte bo, får flytta till Götlaborg istället
  • AochJsMamma

visst är den en nolla efter clearingnr men innan kontonr om man ska sätta in på swedbank från nordea? Gjorde så igår, men nu blev jag så osäker.. {#lang_emotions_undecided} (Så du får dina pengar smultron! )

• AochJsMamma
    Smultronhjärta skrev 2010-05-24 08:43:44 följande:
    Japp- man kan fylla på nollor mellan clear och kontonr tills banken är nöjd
    låter bra, då bör insättningen synas senare idag!
  • AochJsMamma
    mariahammarberg skrev 2010-05-24 08:59:28 följande:
    Har köpt en tröja märke Me and I men tycker att den vär väldigt tvättblekt som inte står i auktionen. Tänkte fullfölja köpet då den inte blev dyr men tänkte maila säljaren följande:HejHar fått tröjan och den är hel och ren men tycker den är väldigt tvättblekt....Känns som om det borde ha nämnts i beskrivningen, tröjan är liksom vitflammig rakt igenom.....Har aldrig köpt av detta märke förut så jag vet inte om det ä typiskt för kläderna men tom kläder från HM som är använda till två barn har finare färger. Behåller tröjan men skriv gärna ut nästa gång så inte fler köpare blir besvikna.Är det ok formulerat?Tänkte oxå lämna omdömme i form av plus för alla delar men inte skriva ngn kommentar. Hur skulle ni gjort. Känner att jag tycker den ser ut att vara mer än "sparsamt använd"
    tycker det lät jättebra! Trevlig ton men ändå påpekande så att säga..
  • AochJsMamma
    LitenIsa skrev 2010-05-24 13:05:34 följande:
    Tycker det är lite synd att man ej får sälja solskyddskläder. Hade missat det och fick mina auktioner nerstängda. Var ju jättefina solskyddskläder som var använda ett fåtal gånger under vår spaniensemester... Hade ju redan fått bud på dem så folk verkar ju vilja köpa dem även om dem är använda ett par gånger.Får väl bli blocket då, synd att kasta dem...Annars är jag precis som er, traderaberoende. Köper dock mer än jag säljer i dagsläget. Svårt att skikjas från dem små barnkläderna .
    men va?? Hade jag ingen aning om, tycker det säljs ju.. de ser väl det som beggade bad kläder då antar jag..alltid lär man sig nåt nytt.
  • AochJsMamma
    DariaM skrev 2010-05-25 00:21:12 följande:
    Hej alla, Jag har ett litet dilemma. Har budat hem ett par stövlar till min lilla tös den 21 april och betalat för dem (70 kr) några dagar senare. Jag har dock inte fått dem ännu, har haft kontakt med säljaren för ca 2 veckor sen och då fick jag till svar att hon haft mycket hemma men skulle skicka dem på en gång. Dock INGA stövlar ännu! Skickade ett nytt mail i fredags men inget svar och nyss försökte jag igen men då fick jag ett felmeddelande om att mailadressen ej finns längre. Kollade Eniro och såg att hennes namn och adress stämmer (behöver ju inte vara hon). Såg dessutom att hon fått några negativa omdömmen de senaste dagarna. Jag är nu ganska säker om att jag inte kommer få några stövlar. Nu till saken...ska jag ringa henne och kolla vad som händer eller skriva negativt omdömme utan att ringa? Samt ska jag göra en polisanmälan...det handlar ju "bara" om 70 kr.
    Sms:a eller ring, sen sätt neg. Men snälla, INGEN polisanmälan, de har bättre saker för sig .
  • AochJsMamma
    snappi81 skrev 2010-05-25 10:22:19 följande:
    Fast det går ju att köpa såna stora i sybutiker! Men visst som du säger skulle det va så illa att man inte hittar nån till kilten och känner att man måste ha en från 70talet, ja då är ju tradera toppen!
  • AochJsMamma
    ominte skrev 2010-05-25 12:43:44 följande:
    Känner lite så med mina moheda jag la ut igår. Har funderat länge på om jag ska lägga ut dem eller ej men jag kommer aldrig använda dem så kan lika gärna få några kronor för dem
    Smultronhjärta skrev 2010-05-25 12:39:54 följande:
    Avslut ikväll och mina Fred Perry var visst lite populära iaf*tack och lov*Visst att jag ändå går back men hellre något än att de står här oanvända
    ...och precis samma här med mina Converse som går ut om några dagar och mina fiiiina ballerina som går ut ikväll.. ballerina skorna ÄLSKAR jag, men är tyvärr för små för mig, så det är lika bra att de gör någon annan lycklig Annars står de bara här som sagt..
  • AochJsMamma
    ominte skrev 2010-05-25 12:55:55 följande:
    Jag har sett dina ballerina, gillar dem verkligen och roots tycker jag är ett supermärke på skor. Har haft många och är supernöjd! Ska hålla utkik på dem
    låter bra det..
Svar på tråden Traderatråden nr 16